Δεν θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα αδιαφορούν η θα το παρακολουθούν έντρομοι
Και όταν δεν αδιαφορούν να το χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα που οι πολίτες θα το θαυμάζουν, θα συμμετέχουν, θα δημιουργούν και θα οραματίζονται ένα καλύτερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΡΙΟ μαζί μας

Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

Θρησκευτικός ή πολιτικός όρκος και γενικότερα το θρησκεύεσθαι


Γράφει ο Μάριος Γεωργίου
Πριν μερικές μέρες ο Ελληνικός λαός εξέλεξε Πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα. Προσωπικά με την αριστερά έχω μεγάλες διαφορές (π.χ. μεταναστευτικό). Εξίσου μεγάλες όμως διαφορές έχω και με τη δεξιά και με κάθε συντηρητικό κόμμα ή ιδεολόγημα. Ως εθνικιστής δεν είμαι ούτε δεξιός ούτε αριστερός. Παρόλα ταύτα δεν πάσχω από στείρο αντι-αριστερισμό ή αντι-συντηρητισμό ή αντι-φιλελευθερισμό. Προτάσσω απλά πάνω από όλα το Έθνος χωρίς να θεωρώ ήσσονος σημασίας τον ανθρωπισμό. Ως εθνικιστής είμαι πολιτισμένος και μπορώ να κρίνω και να συγχαρώ τις θετικές κινήσεις αλλά και να κατακρίνω πολιτισμένα τις αρνητικές.

   Ο νέος λοιπόν πρωθυπουργός αποφάσισε να ορκιστεί με πολιτικό όρκο προκαλώντας αντιδράσεις σε ορισμένους ιερωμένους αλλά και σε πολιτές που στηρίζουν δεξιές πολιτικές. Αντέδρασαν όμως (κακώς) και μερικοί «εθνικιστές». Με αφορμή τις αντιδράσεις θα θέσω την δική μου άποψη για την πράξη του ιδεολογικού μου αντιπάλου, Αλέξη Τσίπρα.
   Αρχή θα κάνω με τις ατομικές ελευθερίες, μετά με τα της αρχαίας Ελλάδος και μετέπειτα με τα του Χριστιανισμού.
   Πρώτα από όλα λοιπόν ο Αλέξης Τσίπρας είναι δηλωμένος άθρησκος, αν όχι και άθεος. Είναι απόλυτο ατομικό δικαίωμα του και περιλαμβάνεται στις ατομικές ελευθερίες του κάθε ενός από μας. Παράλληλα ο Αλέξης Τσίπρας αποδεικνύεται συνεπής στις ιδεολογικές του πεποιθήσεις, πράγμα θετικό. Τόσα χρόνια δηλαδή όσοι ορκίζονταν με θρησκευτικό όρκο τον τιμούσαν; Ας δούμε την ουσία και όχι τους τύπους. Υπάρχουν άλλωστε και μη Ορθόδοξοι Έλληνες ιστορικά και διαχρονικά. Γιατί θέλουμε να ορκιστεί ένας άνθρωπος που δεν πιστεύει; Mας αρέσει από ότι φαίνεται στην Ελλάδα να είμαστε υποκριτές και στην παιδείας μας όντως καλλιεργούμε την υποκρισία. Καλλιεργούμε τους τύπους και όχι την ουσία. Από Έλληνες γίναμε τυπολάτρες… και  παρατηρώ ότι  έχουμε έλλειψη επιπέδου στο Εθνικιστικό κίνημα σήμερα… Να μην παραλείψω επίσης ότι ο Αλέξης Τσίπρας δεν απαγόρευσε από τους υπολοίπους υπουργούς και στελέχη της κυβερνήσεως να ορκιστούνε θρησκευτικώς. Τι πιο όμορφο από το να υπάρχει ατομική ελευθερία και βούληση;! Στην εποχή μας πολλοί Έλληνες διαφόρων ιδεολογικών αποχρώσεων (ανάμεσα τους και Εθνικιστές δε δηλώνουν Ορθόδοξοι αλλά απλά ένθεοι… κάποτε και άθεοι). Η πράξη λοιπόν του Αλέξη Τσίπρα σέβεται την κοινωνία και τις ελευθερίες του κάθε ενός προσώπου ξεχωριστά στο θέμα του θρησκεύεσθαι.

   Φεύγοντας από τις ατομικές ελευθερίες του κάθε ενός, είναι ώρα να αναλύσω όσο δύναται ασφαλώς τι συνέβαινε στην Αρχαία Ελλάδα η οποία πρέπει να είναι το πρότυπό μας κατά τη γνώμη μου. Με δυο λόγια να αναφέρω πρωτίστως ότι οι Θεοί στην Αρχαία Ελλάδα συμβόλιζαν απλώς ηθικές, πνευματικές, υλικές κτλ δυνάμεις της φύσεως και δεν είχαν την σημερινή έννοια του Θεού. Το ίδιο και η Εκκλησία στην Αρχαία Ελλάδα δεν είχε καμία σχέση με την σημερινή Εκκλησία. Η εκκλησία αρχικά είχε την έννοια της συνέλευσης. Στην Αρχαία Αθήνα υπήρχε η Εκκλησία του δήμου και οι κάτοικοι της πόλης που είχαν πολιτικά δικαιώματα, συγκεντρώνονταν και έκαναν συνέλευση για να πάρουν αποφάσεις για την πόλη. Επίσης, στην αρχαιότητα ο όρος εκκλησία περιέγραφε την συνάθροιση του συνόλου του στρατού για να γίνει κάποια ανακοίνωση ή σύσκεψη.

  
Στην Αρχαία Αθηναϊκή Πολιτεία υπήρχε θρησκευτική ελευθερία και «ανεξιθεϊα» - ας μου επιτραπεί ο όρος ανεξιθεία. Στον Συνταγματικό χάρτη της Αθηναίων Πολιτείας στο δεύτερο κεφάλαιο (Οι Ατομικές Ελευθερίες), στο άρθρο 37 (σημερινό άρθρο 13 του Συντάγματος) αναφέρεται ρητώς το δικαίωμα της ελευθερίας στη θρησκευτική συνείδηση (βιβλία «Αρχαίο Ελληνικό Δίκαιο» εκδόσεις Σύγχρονη Εκδοτική και «Η Προστασία των Ατομικών Δικαιωμάτων κατά το Αττικό και Ευρωπαϊκό Δίκαιο – Συγκριτική Αντιπαραβολή» του Δικηγόρου και Φιλολόγου Δρ. Παναγιώτη Ι.Κυριακόπουλου). Ούτε δόγμα θρησκευτικό ούτε ιερατείο ισχυρό και οργανωμένο υπήρξε στην Αθηναϊκή Πολιτεία, όπως και γενικότερα σε όλο τον Ελληνικό Κόσμο, ώστε να ποδηγετήσει την ελεύθερη σκέψη. Η θρησκεία των προγόνων μας δεν περιείχε ούτε ομολογία πίστεως ούτε κώδικα συμπεριφοράς, ελεγκτικό των συνειδήσεων. Δεν υπήρξε κανένα «θεόπνευστο» κείμενο που να περιορίζει την διανόηση. Το υπάρχον δε Ησιόδειο και Ομηρικό ήταν γοητευτικό μυθολόγημα και ποιητικό «λήρημα» κατά τον Ηράκλειτο. Μάλιστα οι πιο πάνω θεογονικοί μύθοι του Ησίοδου και του Ομήρου (που δεν έχουν κανένα κοινό τρόπο αντίληψης με τις σημερινές θρησκείες) όχι μόνο απορρίπτονταν από όλους τους πνευματικούς ανθρώπους της Αρχαίας Ελλάδας («Αρχαίο Ελληνικό Δίκαιο» σσ. 349-361) αλλά και αποτελούσαν προσφιλές αντικείμενο των κωμωδοποιών, ιδιαιτέρως δε του Αριστοφάνους, ο οποίος κατέκρινε με καυστική σάτιρα τους «Θεούς» για τις «αδυναμίες» και τα πάθη τους σε σημείο που πολλοί διανοητές της εποχής τους αποδοκίμαζαν μετά βδελυγμίας. («Όρνιθες κ.α.) Ο Βruno Snell (Γερμανός κλασσικός φιλόλογος που ίδρυσε το Ερευνητικό Κέντρο Θησαυρός της Ελληνικής Γλώσσης το 1944) αναφέρει αυτολεξεί «Οι Ολύμπιοι Θεοί πέθαναν εξαιτίας της φιλοσοφίας, αλλ’ εξακολουθούν να ζούνε στην Τέχνη (σελίς 61 «Η ανακάλυψη του πνεύματος», Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης Ελλάδος). Με άλλα λόγια.. οι πρόγονοι μας, μας δίδαξαν να φιλοσοφούμε, να προσεγγίζουμε την σοφία δηλαδή με την γνώση και τη λογική και όχι με την τυφλή πίστη σε δόγμα ή με την θρησκευτική μισαλλοδοξία. Οι πρόγονοί μας ήταν ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΜΥΑΛΑ, για αυτό και μεγαλούργησαν. Ουδείς πνευματικός άνθρωπος της Αρχαίας Ελλάδος θεωρούσε σαν θεούς όσους η λαϊκή πίστη και η επιζώσα αρχέγονη παράδοση δεχόταν.

   Κάπου εδώ πριν προχωρήσω στα του Χριστιανισμού – μιας και έχω ιδιαίτερη αγάπη στον Χριστό μας - να αναφέρω ότι ως Εθνικιστές πιστεύουμε στην παράδοση μα δεν είμαστε συντηρητικοί. Η παράδοσή μας πηγάζει πρωτίστως από την τρισένδοξη Αρχαία Ελλάδα, την Ελλάδα που μεγαλούργησε όσο κανείς άλλος.
  
Ο Κωστής Παλαμάς, αληθινός εθνικιστής, δεν είχε και τις πιο φιλικές διαθέσεις προς τις σημερινές θρησκείες. Αντιθέτως ανέφερε τον Μέγα Πάνα που ζει στην Ελληνική ψυχή μας, μίλησε με άσχημα λόγια για τους καλόγερους, περίεργα για τη Ρωμιοσύνη, αφήνοντας το δικό του στίγμα στο τι πιστεύει για τα δόγματα και τις θρησκείες του σήμερα.
   Ο Εθνικισμός ως γνωστόν είναι η εθνική ιδεολογία και δράση. Η αγάπη για το Έθνος που γίνεται συνείδηση και ενέργεια. Εθνικισμός είναι η αναρρίχησι του Σολωμού στον ιστό της σημαίας π.χ. Είναι η πολιτική φιλοσοφία που θεωρεί ότι ο άνθρωπος καταξιώνεται ως ελεύθερο και συνειδητό μέλος της εθνικής κοινότητας τόσο με τις συλλογικές όσο και τα ατομικές του ελευθερίες. Ο Εθνικισμός δεν προϋποθέτει θρησκευτική πίστη και δη συγκεκριμένο δόγμα – αλλιώς θα ομιλούσαμε περί φονταμενταλισμού και όχι περί εθνικισμού. Όμως ο κάθε εθνικιστής σέβεται την παράδοση του Έθνους του ως εκ τούτου και την Εθνική θρησκεία αλλά και την Ελληνορθόδοξη. Όλοι οι Εθνικιστές ιστορικά, πολιτισμικά, θέλουμε την Αγιά Σοφιά. Παρόλα ταύτα ο σεβασμός στην παράδοση δε σημαίνει υποχρέωση να είσαι Εθνικός ή Ορθόδοξος σε θεολογικό επίπεδο. Δε σημαίνει μισαλλοδοξία ούτε φονταμενταλισμό. Ίσα ίσα έχοντας Έλληνες απλά ένθεους, άθεους, Εθνικούς και Ορθόδοξους, το δικαίωμα να ορκίζεται κάποιος είτε με θρησκευτικό όρκο (Ορθόδοξο ή της Εθνικής πίστεως..προσθέτω εγώ) είτε με πολιτικό όρκο ενισχύει την Εθνική ενότητα. 

Είναι, με άλλα λόγια, το δικαίωμα του να ορκίζεσαι με πολιτικό ή θρησκευτικό όρκο και ηθική αλλά και ωφελιμιστική κίνηση για το Έθνος. Δε λέω ότι ο Αλέξης Τσίπρας πριν κάνει την κίνηση του ότι σκέφτηκε όσα πιο πάνω ανέφερα αλλά πρακτικά ήταν σωστός. Μάλιστα εκτός του ότι σεβάστηκε τους πάντες αφήνοντας τους να ορκιστούν όπως ήθελαν, επισκέφθηκε και τον Αρχιεπίσκοπο παίρνοντας την ευχή του. Οφείλουμε να του το πιστώσουμε στα θετικά και αυτό. Για τον εθνικιστή το έθνος έχει όντως μια μεταφυσική χροιά αλλά δεν είναι η χροιά των Αγίων αλλά αυτό που ο Γάλλος Σαρλ Μωρράς ανέφερε ότι το Έθνος είναι διαχρονικό διότι πρώτα αποτελείται από τους νεκρούς, ύστερα από τους ζωντανούς και μετέπειτα από τους αγέννητους, οι οποίοι νεκροί και αγέννητοι θα μας κρίνουν κατά τον Κωστή Παλαμά. Πολλοί θα διερωτηθούν μα πως γίνεται να διαχωρίσουμε το Έθνος από την Ορθοδοξία και την Εκκλησία και ότι έσωσε τον Ελληνισμό και ότι με την πράξη του Αλέξη Τσίπρα το Έθνος κινδυνεύει. Θα απαντήσω σε όλους αυτούς με δύο φράσεις του επίσης τεράστιου Εθνικιστού, του Ίωνος Δραγούμη«Λένε πως η θρησκεία έσωσε το Έθνος. Μήπως το Έθνος με το να είναι ζωντανό έσωσε μια γλώσσα και μια θρησκεία;» και «Καλό είναι το όνομα Χριστιανός, φτάνει να μην έχει κανείς αντίκρυ του Βουλγάρους. Οι άνθρωποι δεν είναι ίσοι μεταξύ τους, γιατί δεν είναι όμοιοι, ούτε μπορούν να γίνουν, ούτε και θα άξιζε ποτέ να γίνουνταν… Το όνομα Χριστιανός σκεπάζει πολλά όντα ανόμοια… Και οι Έλληνες και οι Βούλγαροι είναι Χριστιανοί, αλλά οι Έλληνες δεν είναι Βούλγαροι. Πρέπει λοιπόν κάθε Έλληνας να μάθει να λέγει πως είναι πρώτα Έλληνας και μετά Χριστιανός…»

  
 Πρέπει ασφαλώς να αναφέρουμε τι λέει και ο Χριστός μας και οι Άγιοι για το θέμα του όρκου. O Χριστός απαγορεύει του όρκους. Ερχόμενος εις την γη έδωσε νόμο περί όρκου. Με αυτόν τον νόμο απαγορεύει τελείως τον όρκο ξεκάθαρα. «Εγώ δε λέγω υμίν μη ομόσα όλως. Έστω δε ο λόγος υμών ναι ναι, ου ου». (Ματθαίος ε’, 34). Και όχι απλώς τον απαγορεύει, αλλά τον κηρύσσει και ως ασυμβίβαστο σε τέλειο Νόμο Του. Ο οποίος πλάθει τέλειους ηθικούς χαρακτήρες. Άλλωστε ιδιαίτερο γνώρισμα των οπαδών Του είναι η φιλαλήθεια και η ειλικρίνεια. Απαγορεύει, λοιπόν, τελείως ο Κύριος τον όρκο. Ο Κύριος ήλθε στον κόσμο «ίνα λύση τα έργα του διαβόλου». Δηλαδή ήλθε για να καταστρέψει τα μεταξύ των ανθρώπων έργα του διαβόλου, που είναι η αμαρτία και τ’ αποτελέσματά της. (Α’ Ιωάννου γ’ 8). Γι’ αυτό θέλει να απομακρύνει τελείως από την επί γης Βασιλεία Του, τόσο το ψέμα, όσο και τον όρκο. Γι’ αυτό απαγορεύει απόλυτα στους οπαδούς Του να χρησιμοποιούν οποιονδήποτε όρκο. Ό όρκος απαγορεύεται τελείως. Έτσι το κατάλαβαν οι Απόστολοι και πρώτοι χριστιανοί. Ο Θεόπνευστος Ιάκωβος λέγει: «Προ πάντων αδελφοί μου, μη ομνύετε, μήτε τον ουρανόν, μήτε την γην, μήτε τινά άλλον όρκον. ήτω δε ο λόγος υμών το ναι, ναι και το ου, ου» (Ιάκωβος ε’ 12). Ο Μέγας Βασίλειος εις τον ΚΑ’ Κανόνα του λέγει: «Καθ’ άπαξ μεν όρκος απαγορεύεται. Πολλώ δε που εικός τον επί κακώ γενόμενον κατακεκρίσθαι». Με άλλα λόγια, μια για πάντα ο όρκος έχει απαγορευθεί, πολύ δε περισσότερο έχει καταδικασθεί ο όρκος, που γίνεται για κακό. Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος ερωτά: «Όρκου τι χείρον;» Και απαντά ο ίδιος «Ουδέν». Τι δηλαδή υπάρχει χειρότερο του όρκου; Κανένα! Ο Ιερός Χρυσόστομος τέλος καυτηριάζει την τάση των Χριστιανών να ορκίζονται και να θέτουν το χέρι τους επάνω στο άγιο Ευαγγέλιο. Απευθυνόμενος δε, προς εκείνον, που προτείνει το Ιερόν Ευαγγέλιο για όρκο λέγει: «Συ, ει μηδέν έτερον, αυτό γουν το Βιβλίο αιδέσθητι (σεβάσου), ο προτείνεις εις όρκον. Το Ευαγγέλιον, ο μετά χείρας φέρεις και κελεύεις ομνύναι, ανάπτυξον (άνοιξον) και ακούσας τι περί όρκου ο Χριστός εκεί διαλέγεται, φρίξον και απόστηθι. Συ δε τον νόμον τον κωλύοντα ομνύναι, τούτον όρκον ποιείς: Ω της ύβρεως! Ω της παροινίας!» Ο Ιερός Χρυσόστομος έχει πολλές ομιλίες για τον όρκο και παριστάνει τον όρκο χειρότερο και του φόνου. 

Εκεί απαντά και στις δικαιολογίες, που ακούμε και σήμερα τόσο συχνά, όπως: Τι, λοιπόν, να κάμω, όταν ο άλλος απαιτεί να ορκιστώ και με αναγκάζει; Ο φόβος του Θεού, απαντά, πρέπει να είναι δυνατότερος από την ανάγκη, διότι, εάν πρόκειται να προβάλεις τέτοιες προφάσεις, δεν θα φυλάξεις τίποτε απ’ όσα ο Κύριος διατάσσει. Για κείνους, που επιμένουν στους όρκους ο Ιερός Χρυσόστομος λέγει: «Όταν σας δω να επιμείνετε, θα σας απαγορεύσω να πατήσετε στα ιερά αυτά της Εκκλησίας πρόθυρα και να κοινωνήσετε των αθανάτων Μυστηρίων, όπως απαγορεύομε και στους πόρνους, τους μοιχούς και τους φονιάδες. Είναι προτιμότερο ν’ αναπέμπωμεν εις τον Θεόν τις προσευχές της Θείας Λειτουργίας με δύο ή τρεις, που τηρούν τον Νόμο του Θεού, παρά να προσελκύωμε πλήθος ανθρώπων, που παρανομούν και διαφθείρουν και τους άλλους.»

Επίσης, ευσεβείς αυτοκράτορες του Βυζαντίου δια νόμων απαγόρευσαν στους υπηκόους τους να ορκίζωνται επί του Ιερού Ευαγγελίου. Νεαρά Διάταξις, εκδοθείσα υπό της αυτοκράτειρας Ειρήνης, λέγει: «Ταύτη τη θεία νομοθεσία (που απαγορεύει τον όρκο) τον αυχένα του κράτους ημών υποκύπτομεν και την παρά ταύτην κρατήσασαν παράνομον συνήθειαν αποπεμπόμεθα». Αναφέρω τους αυτοκράτορες του Βυζαντίου για να καταδείξω το πώς έπρατταν οι Έλληνες του ένδοξου Βυζαντινού Ελληνισμού. Όπως αναφέρει και ο Αρχιμανδρίτης Χαράλαμπος Δ. Βασιλόπουλος.. «Δυστυχώς, σήμερα, που αποστατήσανε οι άνθρωποι από τον Θεό, πληθύνανε και οι όρκοι.»  Ο αληθινός Ορθόδοξος δεν πρέπει να ορκίζεται κατά τον Χριστό. Πρέπει να αγαπά με την καρδιά και την ουσία και όχι με τους τύπους.
Αναφέροντας τα πιο πάνω πρέπει να συγχαρώ τον Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως ο οποίος ζητά να καταργηθεί ο θρησκευτικός όρκος βουλευτών και δικαστών τηρώντας τα λόγια όλων των Αγίων που πιο πάνω ανέφερα αλλά και σεβόμενος την ατομική ελευθερία του κάθε ενός.
Κλείνοντας, επειδή σας έχω κουράσει, θέλω να αναφέρω ότι κατά τη γνώμη μου πρέπει ο καθείς να ορκίζεται εκεί που πιστεύει (αν θέλει θρησκευτικό όρκο). Αν επιθυμεί πολιτικό όρκο – που κατά τη γνώμη μου είναι ορθότερος γιατί σέβεσαι όλο το λαό και την κοινωνία και προάγεις την ενότητα – πρέπει ο πολιτικός όρκος να περιλαμβάνει το σεβασμό στο Σύνταγμα, τους νόμους, την Ελευθερία, την Κοινωνία, το λαό και ασφαλώς το Έθνος.
Ελπίζω να σας κέντρισα το ενδιαφέρον με το άρθρο αυτό. Προσπάθησα να αναλύσω όλες τις πτυχές του θέματος και ο καθείς ας κρίνει.


Μάριος Γεωργίου

19 σχόλια:

  1. Μετά τον αντι-εξουσιαστικό εθνικισμό(!) γνωρίσαμε πλέον και τον άθεο εθνικισμό! Κι εξηγούμαι: ο Τσίπρας είναι άθεος και καλά έκανε κι ορκίστηκε πολιτικά, απο εκεί και πέρα γιατί μπλέκεται ο εθνικισμός με την αθεΐα? Αναφέρεται στο κείμενο ότι η θρησκευτική πίστη είναι μόνο προσωπική υπόθεση. Ναι, αλλά ταυτόχρονα το ομόθρησκο αποτελούσε θεμελιακό στοιχείο των ελληνικών πολιτειών διαμέσου των αιώνων.
    Επειδή αναφέρεται η αρχαία αθηναική δημοκρατία ασφαλώς και υπήρχε θεσμοθετημένο το ομόθρησκο. Ενδεικτικά αναφέρω την υπόθεση των Ερμοκοπιδών, την βεβήλωση δηλαδή των κεφαλών του Ερμού για την οποία έγινε διερεύνηση στα ανώτατα πολιτειακά όργανα και κατηγορήθηκε ο Αλκιβιάδης για ασέβεια. Επίσης αναφέρονται και οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες, αρχηγοί μίας καθαρά χριστιανικής πολιτείας οι οποίοι στέφονταν μέσα στην Αγία Σοφία!
    Και τώρα στα καθαρά ιδεολογικά, ο εθνικισμός θεωρεί το έθνος σαν μία συμπύκνωση βουλήσεων ενός λαού που εκτινάσσει την ψυχική ανέλιξη του ατόμου προς το θείον. Η αθεΐα είναι απαράδεκτη από την ελληνική κοσμοθεώρηση. Στην αθεΐα καταλήγει μόνο ο εθνικοσοσιαλισμός, δόγμα απολύτως ξένο προς την ελληνικό εθνικισμό. Οι εθνικιστές μπορεί να είναι αρχαιόθρησκοι, χριστιανοί, σε καμία όμως περίπτωση άθεοι.
    Τέλος στη σκέψη του συγγραφέα φαίνονται ξεκάθαρα στοιχεία φιλελευθερισμού, ατομικισμού και ωφελιμισμού τα οποία είναι εντελώς ασύμβατα με τον εθνικισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ σωστή η παρατήρηση του ΑΠΕΙ ΡΩΤΑΝ
    Εγώ θεωρώ μέγιστη υποκρισία και ξεφτίλα των καναλιών των εφημερίδων και των ιστοτόπων που από το 2012 κραύγαζαν ότι οι εθνικιστές χρυσαυγίτες δεν είναι ορθόδοξοι αλλά λυκάνθρωποι, άθεοι, κάνουν τελετές βουντού και μαύρη μαγεία, το συγκρότημα του γερμενή που ειναι black metal είναι σατανιστικό άρα και όλοι οι χρυσαυγίτες και όλοι οι εθνικιστές είναι το ίδιο.
    Αφήστε τι ακούγαν ότι είναι δωδεκαθειστές και πολλά άλλα.

    Τώρα που φανερώθηκε ότι ο ηγετικός πυρήνας του συριζα είναι άθεος, που δεν πιστεύουν ούτε στο ελάχιστο στον χριστιανισμό, που είναι θεομπαίχτες και προσπαθούν τάχα μου να κοροιδέψουν τους έλληνες ψηφοφόρους με το να πηγαίνουν ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ στο Άγιο Όρος ή να πετάνε περιστέρια όλα ωραία και καλά.

    Το ότι αυτοί οι υποτιθέμενοι "άθεοι" κάνουν τα πάντα για να έχουν τζαμιά οι πιστεύοντες στον δικό τους θεό ισλαμοφασίστες αλλά κάνουν και τα πάντα για να εξοβελιστεί από την συλλογική μνήμη των ελλήνων η ορθοδοξία(βλέπε βιβλία δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου) πάλι όλα ωραία και καλά ε;

    Ευτυχώς τους καταλάβαμε όμως και θα πετύχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστή η σκέψη σου αλλά πως αλλιώς να αντιδράσεις όταν έχουν μονοπώλιο στα τηλεοπτικά κανάλια τους για τα οποία δεν έχουν πληρώσει ούτε ένα € για τις συχνότητες τους; Θα γίνουμε δηλαδή δεκτοί με τους δικούς τους όρους και άρα λογοκριμένοι;
      Ότι και να σκαρφιστούν όμως το αναπόφευκτο δεν μπορούν να το αντιμετωπίσουν.
      Η δίκη θα γίνει θέλουν δε θέλουν και εκεί θα ρεζιλευτούν όλοι τους.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  5. Επειδή δεν γνωρίζω για ποιά άρθρα μιλάς, μπορείς να μου υποδείξεις ένα ελληνικό ιδεολογικό κείμενο που να αναφέρει την αθεΐα ως αποδεκτή από τον εθνικισμό? Αν θες ανάρτησε το κιόλας στην απάντηση σου για να το διαβάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ισως βοηθησω στον διαλλογο..ο συν. Κουριανιδης ενοει το θεμα των Πομακων με ελληνικη εθνικη συνειδηση αλλα με μουσουλμανικο θρησκευμα σε σχεση με το ομοθρησκο,ο δε συν.Δακογλου δεν νομιζω να εχει γραψει περι θρησκειας κατι σχετικο,ιςως τον μπερδευεις με τον συν. Κουρτογλου ο οποιος εχει γραψει δυο σχετικα με θρησκεια θεματα Ο ΙΗΣΟΥΣ ΘΕΟΣ Η ΑΡΧΙΕΡΕΥΣ κ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ..θα τα βρειτε πατωντας την εττικετα ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. Συναγωνιστη Γεωργιου στο σχολιο σου 1/2 ωρα 10.45 γραφεις <..τα διαβαζα καιρο σε αρθρα του Γ.Κουριαννιδη και του Π.Δακογλου..> ισως κατι δεν καταλαβα εγω..

      Διαγραφή
    4. Αναφέρεις "Ο Εθνικισμός δεν προϋποθέτει θρησκευτική πίστη και δη συγκεκριμένο δόγμα". Ο ελληνικός εθνικισμός όμως δέχεται απαρέγκλιτα τον ορισμό του Έθνους μέσω και του ομόθρησκου από τον Ηρόδοτο. Δεν υπάρχουν άθεοι εθνικιστές γιατί η μία έννοια αποκλείει την άλλη. Και φυσικά δεν θα κρεμάσουμε όσους έχουν ροπή προς τον εθνικισμό και ταυτόχρονα δηλώνουν άθεοι - ούτε θα τους διώξουμε. Οφείλουμε όμως να τους διαπαιδαγωγίσουμε πάνω στην εθνικιστική κοσμοθεώρηση ώστε να αποβάλλουν στρεβλές αντιλήψεις όπως η αθεΐα αλλιώς δεν μπορεί να υπάρξει εθνική ενότητα. Ο εθνικισμός δεν είναι α λα καρτ, ούτε δέχεται τις όποιες ιδιαιτερότητες του καθενός. Δεν πρέπει λοιπόν σε καμία περίπτωση να περνάνε μηνύματα ανοχής του εθνικισμού προς τέτοιου είδους παρεκλίσεις όπως είναι η αθεΐα.

      Διαγραφή
    5. Και μία ακόμα διευκρίνηση επειδή ο συναγωνιστής Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στους Πομάκους, ασφαλώς και μπορεί να υπάρξουν εθνικιστές Πομάκοι μουσουλμάνοι τω θρήσκευμα. Με αυτούς τους ανθρώπους μπορεί να υπάρξει εθνική ενότητα. Αντίθετα όσους είναι δογματικά άθεοι τους παραχωρούμε στον Μαρξισμό ή στον Φιλελευθερισμό όπου ανήκουν. Θα ήθελα μόνο να αναφέρω τα λόγια ενός φλογερού εθνικιστή αγωνιστή και διαννούμενου, του Χοσέ Αντόνιο Πρίμο ντε Ριβέρα όταν συναντήθηκε με τον Χίτλερ:
      "δεν μπορώ να συνεννοηθώ μ' αυτόν τον άνθρωπο - είναι άθεος...."

      Διαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Με "ιδιαιτερότητες" δεν χτίζεται εθνική ενότητα. Ο εθνικισμός δεν κάνει εκπτώσεις για να "αποποινικοποιηθεί" όπως λες. Όσοι εθνικιστές έκαναν εκπτώσεις είναι σήμερα στη ΝΔ και υπηρετούν τον Μαμωνά.... Ο Ριβέρα είναι σημείο αναφοράς για τους εθνικιστές και η άποψη σου γι' αυτόν (ανάμεσα σε άλλες) δείχνει ότι το εθνικιστικό ιδεολογικό σου υπόβαθρο είναι επιφανειακό κι επιτηδευμένο. Δεν θα σχολιάσω άλλο, νομίζω ότι ο διάλογος ήταν αποκαλυπτικός. Ο εθνικισμός είναι ο μεγάλος κίνδυνος για τη Νέα Τάξη Πραγμάτων και απ' ότι φαίνεται η φυσιογνωμία του πρέπει να αλλοιωθεί με κάθε μέσο. Ο νοών νοείτω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καπου στο τελος χαθηκε η "μπαλα" συναγωνιστες,τα επιχειρηματα βοηθουν αυτους που θελουν να μαθουν κατι που δεν γνωριζουν,ας εκπαιδευσουμε εαυτους προς αυτο τον σκοπο αν θελουμε να ειμαστε χρησιμοι ως ελληνες εθνικιστες ,ειμαι στα εξηντα και κατι πηρα και απο τους δυο σας.."γηρασκω αει..."αρα παραμεριζοντας προσωπικους χαρακτηρισμους προσεγγιζουμε τον καλοπραιρετο συναγωνιστη ανακαλυπτουμε την ελευθερια στον διαλλογο και δυναμωνουμε την φωνη μας.Προσωπικα κραταω την οντως πολυ καλη εργασια του συν.Μαριου και τον τον διαλλογο επιχειρηματων..μεχρι εκει,πρωτεινω δε να συναντηθειτε πρωτη ευκαιρια δυο ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ με τις ιδιες ανησυχιες..αυτο θα ειναι το πολιτικο κερδος του ελληνικου εθνικισμου !

      Διαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π