Σάββατο 22 Απριλίου 2017

Κοσμάς ο Αιτωλός: Ο εθνομάρτυρας και άγιος της Εκκλησίας μας και η τεράστια προσφορά του στο ελληνικό έθνος.


Μια μεγάλη μορφή της τουρκοκρατούμενης Ελλάδας ήταν αναμφίβολα ο Κοσμάς ο Αιτωλός. Πολυσχιδής προσωπικότητα, λόγιος, ιεροκήρυκας, κοινωνικός μεταρρυθμιστής και διαφωτιστής, γνωστός και ως Πατροκοσμάς.

Οι πληροφορίες για τα πρώτα χρόνια της ζωής του, είναι αντικρουόμενες. Όπως μαρτυρεί όμως και το προσωνύμιο "ο Αιτωλός", σίγουρα γεννήθηκε στην Αιτωλοακαρνανία, πιθανότατα το 1714. Το βαφτιστικό του όνομα ήταν Κώνστας. Για το επώνυμό του, στις περισσότερες πηγές διαβάζουμε ότι είναι άγνωστο. Ορισμένα άρθρα στο διαδίκτυο, γράφουν και το επώνυμό (;) του. Σκόνδρας (σε άλλο άρθρο ως Σκόνδρα αναφέρεται η μητέρα του, ενώ ο πατέρας του λεγόταν Βραχωρίτης, Βραχώρι: το Αγρίνιο παλαιότερα), Ανυφαντής (= επαγγελματίας υφαντής, οι πρόγονοί του ήταν πιθανότατα υφαντές) και Δημητρίου. Οφείλουμε να αναφέρουμε αυτά τα επώνυμα, κανένα όμως από τα οποία δεν είναι εξακριβωμένα.

Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

Η Γυναίκα στο Ισλάμ και η υποκρισία των απανταχού «αλληλέγγυων». (του Γιώργου Σαγιά)


Από "Το Ιερό Κοράνιο", (μετάφραση - σχόλια Γεράσιμου Ι. Πεντάκη), κεφ. Δ', ΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (19), εκδ. δημιουργία, Αθήνα, 1995, σελ.65: (σσ. σε πολυτονική γραφή / ): 
«Εάν γυνή τις υμών πράξη ατιμίαν τινά, προσκαλέσατε τέσσαρας μάρτυρας εξ υμών, και αν ούτοι καταμαρτυρήσωσι, τότε κλείσατε αυτήν εις τον οίκον, μέχρι του θανάτου της, ή μέχρις ου προμηθεύση αυτή ο Θεός μέσον σωτηρίας»

Αυτοονομάστηκαν "αλληλέγγυες".
Είναι αυτές που έλεγαν και λένε στην Ελληνίδα μάννα "να το ρίξει το παιδί άμα δεν θέλει ή δεν μπορεί να το μεγαλώσει". 
Είναι αυτές που στον δημόσιο λόγο τους έλεγαν και λένε ότι "τα παιδιά -και ειδικά τα πολλά- είναι μπελάς και πρόβλημα και στερούν την ελευθερία τής γυναίκας. 

Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Επαγωγικά… Υπάρχει Ανάσταση!


γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου

Ζητούμενο… η Γνώση.
Υπάρχει Ανάσταση χωρίς Πίστη; Υπάρχει Πίστη χωρίς ανώτερο Σκοπό; Υπάρχει ανώτερος Σκοπός που να μην αξίζει την Θυσία; Υπάρχει Θυσία χωρίς Αποδέκτη;

Ορίζω σαν αποδέκτη τον Ελληνισμό.
Αυτός είναι για μένα η υπέρτατη Αξία!  
Προσφέρομαι και, αν χρειαστεί, προσφέρω την θυσία. Αξίζει τη Θυσία ο Σκοπός. (Όπως τον καταγράφει ο Περικλής Γιαννόπουλος «Αποστολή του Έλληνος εις τον κόσμο αυτό, ήταν και είναι ο εξανθρωπισμός της Οικουμένης»).
Με συνεπαίρνει, τον Πιστεύω! Και αφού Πιστεύω, φτάνω στη Γνώση.
Το γένος των Ελλήνων θα Αναστηθεί. 
Αν, επαγωγικά, δεν σας μετέδωσα την Πίστη, είναι γιατί, …την Πίστη δεν σας τη δίνουν, την βρίσκεις μέσα σου. Ανακαλύψτε την

Εθνικό ιδανικό και επική ζωή


Το δραγουμικό μονοπάτι έχει διακλαδώσεις, παρακαμπτήριες και απρόσμενες συντομεύσεις για να φτάσει όποιος το ακολουθεί στον προορισμό.

Μου είναι αδιάφορο αν οι Έλληνες θα ξανακάμουν μίαν ανατολική αυτοκρατορία ή θα ενώσουν την φυλή τους όλη σ’ ένα ελλαδικό μεγάλο κράτος, φτάνει να κουνηθούν εθνικά, να μπουν στα αίματα, να αγωνίζονται, να πολεμούν, να θεριεύουν. Μα να αγωνίζονται και να πολεμούν όχι αναμεταξύ τους, παρά με τα άλλα έθνη. Γι' αυτό θέλω εθνικό ιδανικό και όχι άλλο. Εμφύλιοι σπαραγμοί και εθνικές αιμορραγίες δε μας χρειάζονται. Σιχαίνομαι τη λιμνοθάλασσα που ζούμε μέσα της για την ώρα. Χωρίς τους μακεδονικούς αγώνες η ζωή του Ελληνικού έθνους θα ήταν ανυπόφορα πεζή αυτά τα χρόνια, ενώ έτσι είναι κάπως επική. 
-Τα παράξενα και τα μεγάλα και τα παράλογα φαντάζουν στα μάτια των λαών.
 
-Μην ξεχνάς όμως ότι πρέπει να λογαριάζεις και την πεζότητα των πολιτικών και των εφημεριδογράφων της Ελλάδας που αν τους πεις τίποτα μεγάλο θα σε πάρουν, τα σκουλήκια αυτά, για τρελό. Και είναι ανάγκη και αυτούς να τους έχεις με το μέρος σου». Ιωνος Δραγούμη «Οσοι ζωντανοί», εκδόσεις Νέα Θέσις, σελ. 79