" Ο σύγχρονος κόσμος είναι τό αποτέλεσμα της μακράς εξελικτικής διαδικασίας ενός πολιτισμού: του Ευρωπαϊκού. Αποτελεί τήν φυσική προέκτασι τής δημιουργικής προσπάθειας των Λαών τής Ευρώπης, στή χιλιετηρίδα πού μεσολαβεί από τόν 9ον μέχρι τόν 20ον αιώνα μ.χ. Ό τεράστιος αυτός κύκλος υπάρξεως μιας ολόκληρης εποχής βρίσκει τήν τελική του κατάληξι στό κοσμοϊστορικό φαινόμενο τής ίδιας τής καταρεύσεώς του. Πρόκειται γιά τις σπάνιες εκείνες στιγμές τής ιστορικής εξελίξεως πού σημαδεύουν τίς μεγάλες καμπές τής ανθρώπινης μοίρας, και κάνουν τήν ιστορία νά παρουσιάζεται σάν ένα γιγαντιαίο φαινόμενο πού ξεπερνά τήν περιορισμένη ζωή ενός ατόμου ή μιας γενεάς.
Στέκεται αδύνατη ή κατανόησι ενός παρομοίου γεγονότος χωρίς τήν μελέτη τών μεγάλων εκείνων μαζικών ρευμάτων σκέψεως πού ονομάζονται ιδεολογίες καί πού χαρακτηρίζουν τήν ποιότητα κάθε εποχής. Διότι ή ζωή καί ή κίνησι τών Φυλών συντελείται μέσα άπό τίς συγκρούσεις τών Λαών τους, τών κοινωνιών τους, τών ομάδων τους, ενσαρκωμένες πάντα σέ κάποια Ιδεολογία.
Ο ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ
Είναι αδύνατον νά σταματήση ή Ιστορία. Κάθε προσπάθεια νά
άνασχεθή ή έξέλιξί της έχει σάν αποτέλεσμα τήν όλη συσσώρευσι τεραστίων
δυνάμεων, πού ξεσπούν κάποτε μέ όλη τήν διαστρεβλωτική έκδίκησι του
πεπρωμένου. "Η καπιταλιστική παρακμή καί ή θεωρητική εκτροφή του
μαρξισμού δημιούργησαν μιά τέτοια άντίδρασι στόν Ευρωπαϊκό κόσμο πού παρόμοια
της δέν είχε ποτέ έμφανισθη στό παρελθόν. Ή λογοκρατία των οίκοκομικών καί τών
πολιτιστικών λύσεων λειτουργούσε εναντίον τών ιστορικών δυνάμεων πού άπό καιρό
αναζητούσαν μέσα στό εξελισσόμενο ανθρώπινο πνεύμα, μιά διέξοδο. Ή
καταπίεσις καί ή αφύσικη ανακοπή τους τίς έκανε νά ξεσπάσουν σ' ένα όργιο
διανοητικής καί πολιτικής βίας, πού μορφοποιήθηκε σέ στέρεες πολιτικές μορφές
στό διάστημα τού μεσοπολέμου. Ή θάλασσα τών θεωρητικών κατασκευών καί ή
διανοητική ασυναρτησία πού δέν οδηγούσαν πουθενά έδημιούργησαν ένα τεράστιο
διανοητικό κύμα πρός τούς μεγάλους Μύθους. Τά καπιταλιστικά καί τά μαρξιστικά
ελατήρια είχαν σταθεί ανίκανα νά ανοίξουν τόν δρόμο στίς έλλοχεύουσες δυνάμεις
τής ιστορικής εξελίξεως καί τούτο τό ανικανοποίητο αίσθημα τών λαών ερχόταν
τώρα νά τό καλύψη ή παράφορη αλλά ακαταμάχητη τάσι τής αυθαιρεσίας. Στέκεται
αδύνατο νά κατανοήσουμε τό φαινόμενο τού φασισμού καί πρό πάντων τού
έθνικοσοσι-αλισμού, χωρίς νά κατανοήσουμε τούτο τό γεγονός.
Ο φασισμός αποτελεί την καθαρή μορφή τής αυθαιρεσίας.
Είναι ή εναγώνια καί βίαιη
είδωλοποίησι ενός εφήμερου σχηματισμού: τού κρατικού
μηχανισμού. "Ο Φασισμός είναι κρατολατρεία, σέ μιά εποχή όπου λείπει ό
σκοπός καί όλοι μέχρι τώρα σκοποί αποδεικνύονται
φανταστικές καί άχρηστες κατασκευές,
μιά κατασκευή, πού μέχρι χθες ήταν ένα μέσον, υψώνεται τώρα στή θέσι τού πιό
μεγάλου σκοπού. Πρόκειται γιά μιά φαντασίωσι πού γενιέται άπό τήν
διαστρεβλωμένη
συνειδητοποίησι ότι στήν εποχή μας οί οικονομικές διαδικασίες καθορίζουν τίς
πολιτικές διαδικασίες. Γιά νά σταματήση τό φαινόμενο αυτό ό φασισμός, δέν
προχωράει σέ μιά
ανατροπή καί άνακατάταξι τών σχέσεων ανάμεσα στίς
οικονομικές καί τίς πολιτικές διαδικασίες, άλλά απλώς τίς διαχωρίζει. Οί
πολιτικές διαδικασίες, σ' αυτόν, άντί νά πάρουν τήν λειτουργική τους θέσι μέσα
στό σύνολο τών διαδικασιών πού αναπτύσσει ή ανθρώπινη ζωή, ξεκόβονται
αυθαίρετα άπ' αυτές, χωρίς νά ύπάρχη μεταξύ τους πλέον κανένας οργανικός
δεσμός. Οί πολιτικές αποφάσεις υπάρχουν γιά τίς πολιτικές αποφάσεις καί τό Κράτος
γιά τόν εαυτό του. Άπό τό σημείο αυτό μέχρι τό στένεμα τών πολιτικών
διαδικασιών μονάχα στό κόμμα, αποκλειομένου του υπολοίπου λαού άπ' αυτές, ή
άπόστασις είναι πολύ μικρή.
Ό Φασισμός κατανοώντας σωστά ότι ή ύπαρξι πολλών κομμάτων
δέν σημαίνει καθόλου πρωτοκαθεδρία καί ελευθερία αναπτύξεως τών πολιτικών διαδικασιών
καί ότι πρόκειται μονάχα γιά μία μέθοδο εμμέσου καθορισμού τους, προχωράει στήν
εντελώς αστήρικτη παραδοχή τού περιορισμού τών πολιτικών διαδικασιών μονάχα
μέσα στό κόμμα. Τούτο τό διανοητικό κύμα θά σάρωση τήν Ευρώπη στόν μεσοπόλεμο καί οι
επιπτώσεις του θά φθάσουν μέχρι τήν έποχή μας. Θάταν άπόδειξις πνευματικής
ανεπάρκειας νά περιορισθή μονάχα στά όρια τού Ιταλικού φαινομένου. Αντίθετα εκείνοι
πού θά γνωρίσουν πρώτοι τίς επιδράσεις του μέσα στίς τάξεις τους είναι οί
ίδιοι οι κομμουνισταί, αυτοί πού διετείνοντο ότι υπήρξαν οί πιό αμείλικτοι
εχθροί του.
'Η μαρξιστική θεωρία δεχόταν ότι στήν εποχή μας οί οικονομικές
διαδικασίες καθορίζουν τίς πολιτικές, άν καί προεξέτεινε αυτό τό φαινόμενο στό
σύνολο τής ανθρωπινής ιστορίας, ύπόθεσι
λανθασμένη καί αυθαίρετη. Πέρα άπ' αυτό
όμως ή μαρξιστική θεωρία ήθελε μιά εποχή όπου οί πολιτικές διαδικασίες θά
καθόριζαν γιά ένα μικρό χρονικό διάστημα τίς οίκονομικές, μετά τό όποιο καί οί
δυό θά μαραίνονταν καί θά εξαφανίζονταν γιά νά αντικατασταθούν άπό τίς
πολιτιστικές διαδικασίες τής αταξικής κοινωνίας.
"Ομως ή ίδια ή ζωή έχει αποδείξει ότι άμα οί πολιτικές
διαδικασίες πάρουν επάνω τους, ποτέ δέν θά μαραθούν άλλά συνεχώς θά
έντείνωνται. Μπροστά σ' αυτό τό φαινόμενο οί κατατρομαγμένοι κομμουνισταί τής
Ρωσίας αναγκάστηκαν νά προχωρήσουν σέ μιά γραφειοκρατική δικτατορία, πού
φυλάκισε τίς πολιτικές διαδικασίες στόν περιορισμένο χώρο τού κομμουνιστικού
κόμματος, άν όχι στά ανώτερα στρώματα του. Είδ' άλλως υπήρχε κίνδυνος νά συντριβή
ή ίδια ή θεωρία τους. Ή ενέργεια αυτή ώδήγησε μέ τήν σειρά της σέ μιά επιπλέον
άντίφασι. Προσπαθώντας νά περιορίσουν τό φαινόμενο τής αναπτύξεως τών πολιτικών διαδικασιών, σκλήρυναν καί άπολυτοποίησαν τήν
κρατική του έκφρασι, τήν στιγμή πού ή θεωρία τους διετείνετο ότι τό κράτος
σάν ό τρόπος υπάρξεως τών πολιτικών διαδικασιών θά έμαραίνετο καί αυτό μαζί μέ
αυτές. Γι' αυτό τόν λόγο οί κομμουνιστές υπήρξαν οί πρώτοι φασίστες.
Μέ κανέναν τρόπο δέν πρέπει νά συγχέεται τό φαινόμενο τού
Έθνικοσοσιαλισμοϋ μέ τόν Φασισμό. "Η όμοιότης τους βρίσκεται στήν
αφετηρία τους όχι όμως καί στήν έξέλιξί τους. Ό Έθνικοσοσιαλισμός
συνειδητοποιεί καί αυτός τήν παρακμιακή λειτουργικότητα τής εποχής, οπού τά
οικονομικά συμφέροντα καθορίζουν τίς πολιτικές σκοπιμότητες. "Ομως
στέκεται μακριά άπό τό φαινόμενο τής κρατολατρείας. Τό κράτος γιά τόν
Έθνικοσοσιαλισμό είναι ένα μέσον, ένώ ό σκοπός είναι ή φυλή. Χωρίς αυτήν τό
κράτος δέν έχει καμμία αξία. Ό Έθνικοσοσιαλισμός, όπως καί ό φασισμός
προχωράει σ' έναν αυθαίρετο διαχωρισμό τών πολιτικών άπό τίς οίκονομικές
διαδικασίες, χωρίς νά τοποθέτηση τίς πρώτες πάνω άπό τίς δεύτερες, έτσι ώστε
νά άναπτυχθή ό καθοριστικός του ρόλος. "Ετσι ξεκομένες όμως οί πολιτικές
διαδικασίες, άντί νά άπολυτοποιηθούν καί νά γίνουν αυτοσκοπός όπως στόν
Φασισμό, άπολυτοποιούν τό φυλετικό περιεχόμενο τής ιδεολογίας τού
Έθνικοσοσιαλισμού καί τό προβάλλουν μέ τήν αποκρουστική μάσκα τής φυλετικής αυθαιρεσίας
τής Άρίας Φυλής. Ή φυλετική καλλιέργεια καί άνάπτυξι πού είναι ένας σκοπός
πέρα γιά πέρα
ανθρωπιστικός, άφού βελτιώνει ποιοτικά τήν φυσικοϊστορική βάσι τού ίδιου τού άνθρωπου, στόν Έθνικοσοσιαλισμό μετασχηματίζεται
σ' ένα όπλο πολιτικής έκδικήσεως καί αυθαιρεσίας. Γιατί άν ό Φασισμός είναι ή
πολιτική αυθαιρεσία, ό 'Εθνικοσοσιαλισμός είναι ή φυλετική αυθαιρεσία.
Δέν πρέπει νά άναζητήται ή σημασία τού 'Εθνικοσοσιαλισμού
στό κροτάλισμα τών πολυβόλων ή στήν μάχη τών στεππών καί τών έρημων, στό
πνεύμα θυσίας καί ηρωισμού ή στήν άσκοπη αγριότητα απέναντι στόν ηττημένο, γιατί
όλες αυτές οί στιγμές υπάρχουν καί οτούς άλλους πολέμους. Ή σημασία τού
'Εθνικοσοσιαλισμού βρίσκεται στό γεγονός ότι μιά επαναστατική τάξι, πού
γεννήθηκε άπό έναν κόσμο πού πέθαινε, έγινε κύριος όλων αυτών τών οργάνων
πάλης καί ότι στό όνομα αυτού τού παλαιού κόσμου έδωσε τήν μάχη εναντίον τών
ίδιων τών άξιων του, ώς τήν αποφασιστική στιγμή τής καταρρεύσεως.
Ό 'Εθνικοσοσιαλισμός είναι μιά ιστορική έπανάστασι.
Υψώνεται πολύ πιό πάνω άπό μιά άπλή κοινωνική έπανάστασι καί προβάλλει σάν
διαδικασία αυτοκαταστροφής του Ευρωπαϊκού πολιτισμού. Άπό τίς χωρικές βάσεις
πού έκάλυψε τήν πολιτική ανατροπή πού επέφερε καί τά ερείπια πού συσσώρευσε, ή
Έθνικοσοσιαλιστική Έπανάστασι είναι ή πιό γενική, ή πιό χαοτική καί ή πιό
άμορφη άπό τίς επαναστάσεις. "Ομως άπό τήν βίαιη μέθοδο, πού τήν
προσανατόλιζε, στους καταστροφικούς σκοπούς της καί τά εκδικητικά καθήκοντα
της είναι ή πιό σχεδιασμένη άπ' όλες τίς επαναστάσεις. Στό συνδιασμό τών δύο αυτών άκρων βρίσκεται κλεισμένος ό εσωτερικός χαρακτήρας
τής Έθνοσοσιαλιστικής ανατροπής.
Μέ τόν έθνικοσοσιαλισμό ή ζωή έγινε στρατόπεδο. Ή ιδιωτική
ζωή, οί θεσμοί, οί μέθοδοι, οί σκέψεις, τά συναισθήματα, όλα έχουν γίνει
πρόσκαιρα, ασυνήθιστα, μεταβατικά, όλα αναδύουν μιά προσωρινότητα. Άπ' αυτό
τό γεγονός προέρχεται καί ή δυσκολία γιά κάθε πολιτική άνάλυσι. Αυτός ό συνεχής
κατακλυσμός, αυτός ό έντονος χαρακτήρας τής ζωής κλείνει μέσα του ένα στοιχείο
συμπτωματικό, πού φθάνει μέχρι τόν παραλογισμό καί τήν μυθολογία. Παρμένος στήν
ποικιλία τών επεισοδίων του ό έθνικοσοσιαλισμός παρουσιάζεται ξαφνικά σάν
απογυμνωμένος άπό σημασία. Μιά τέτοια δυσκολία υπερνικά μονάχα εκείνος πού κατορθώνει
νά καταλάβη καί νά νοιώση τήν εσώτερη έννοια αυτής τής ποικιλίας καί νά ανακάλυψη
πίσω άπ' αυτή τίς αφετηρίες τής ιστορικής αλλαγής. Σ' έναν κατακλυσμό οί
στέρεες φόρμουλες είναι ανεδαφικές. Ό Έθνικοσοσιαλισμός σέ άντίθεσι μέ τόν
φασισμό, δέν κτίζει στέρεους τύπους. "Ολες οί πράξεις του είναι
σκιαγραφήματα, προσχέδια, δοκίμια, πάνω σέ δοσμένο μύθο, καί τά αποτυχημένα
προσχέδια, ήσαν πολύ περισσότερα άπό εκείνα πού ύπόσχονταν επιτυχία. "Ολα
όμως ήσαν σημαδεμένα άπό ένα μίσος καί έναν φανατισμό πού ξεπηδάει μέσα άπό
τήν ά-ποσύνθεσι τού κόσμου πού τά γέννησε. Τούτη ή αλήθεια βρίσκει τήν πιό καθαρή
της έκφρασι στό εκδικητικό πνεύμα τού άντισιωνισμού.
Ό Έθνικοσοσιαλιαμός συνειδητοποίησε τήν μεγάλη ανατροπή,
πού είχε συμβή ανάμεσα στίς πολιτικές καί τίς οίκονομικές διαδικασίες στήν
Ευρώπη άπό τόν 18ο αιώνα καί εδώθε καί εστράφη αποφασιστικά εναντίον αυτής τής
ιστορικής καταστάσεως, προβάλλοντας σάν υπεύθυνο τό παγκόσμιο τραπεζιτικό καί
χρηματηστηριακό σύστημα πού βρισκόταν στά χέρια τών Εβραίων. "Οσο καί άν
φαίνεται παράδοξο, άν παραμερίση κανείς τόν όγκο τού προπαγανδιστικού υλικού,
ανακαλύπτει ότι όταν οί Έθνικοσοσιαλισταί προέβαλλαν τόν ισχυρισμό ότι
μάχονται εναντίον του διεθνούς Εβραϊκού κεφαλαίου, έλεγαν τήν αλήθεια. Γιατί
οί Εβραίοι κρατώντας στά χέρια τους έπί αιώνες τά κέντρα διακινήσεως τού χρήματος
καί τού εμπορίου έπαιξαν τόν πιό άποφαστιστικό ρόλο σέ τούτο τό φαινόμενο τού
άμμέσου καθορισμού τής πολιτικής ζωής τών λαών. Μόνον πού αυτός ό ρόλος τους
είχε πηγάσει άπό τήν ίδια τήν κατάρευσι του κόσμου πού τούς είχε έκθρέψει.
Τό
Έθνικοσοσιαλιστικό διανοητικό
κύμα δέν σταμάτησε στά όρια τής Γερμανίας. Ακόμη καί όταν φάνηκε ότι τό
φαινόμενο τού 'Εθνικοσοσιαλισμού είχε συντριβή οριστικά, στήν πραγματικότητα
τό πνεύμα τού είχε περάσει ήδη τίς γραμμές τών αντιπάλων του καί είχε μπει
μέσα τους. Πολλοί λίγοι παρετήρησαν ότι πέρασε τά σύνορα τού κομμουνισμού γιά
νά μπή στό πνεύμα τού πιό άσπονδου εχθρού του. Στή Ρωσία ολόκληρη ή παλαιά
φρουρά τών μπολσεβίκων, πού αποτελείτο αποκλειστικά άπό Εβραίους, καθώς καί
οί Σοβιετικοί αξιωματικοί μέ τήν ίδια καταγωγή είχαν τουφεκισθή, μετά άπό
δίκες παρωδίες στήν δεκαετία τού 30. Γιατί στέκεται πάντα εύκολο, νά συντριβούν
οί οπαδοί μιας ίδεολογίας παρά τό πνεύμα της καί οί ιστορικές συνθήκες πού τό
γέννησαν.
'Ο Έθνικοσοσιαλισμός ήθελε νά είναι μία βαθειά ανατροπή
στήν ιστορία δηλαδή μιά έπανευθυγράμησι τών κοινωνιών στήν έννοια τής Φυλής,
πού θά τράνταζε τήν ατομικότητα, θά τοποθετούσε τήν άντίληψι τών βασικών θεμάτων
τής ζωής κάτω άπό ένα καινούριο πρίσμα καί θά έσωζε έτσι τό ανθρώπινο πνεύμα
άπό μιά αιώνια φθίνουσα άπανάληψι. Άντ'
αυτού συμπαρέσυρε πίσω άπό τό λάβαρο τού άγκυλωτού σταυρού τίς μάζες τού Λαού
τών Γερμανών, προκαλώντας τήν πιό βίαιη καί τήν πιό καταστρεπτική έκρηξι πού
είχαν γνωρίσει οί αγώνες. Προχώρησε σέ μιά άνευ προηγουμένου προβολή τής
Εθνικής ανεξαρτησίας καί τής ελευθερίας τών λαών, κατακτώντας
καί έξοτώνοντας εκατομμύρια ανθρωπίνων υπάρξεων, πού υπακούοντας στίς
ίδιες αρχές τής πραγματικότητος τής Πατρίδος καί τού "Εθνους, δέν
μπορούσαν παρά νά πολεμήσουν.
Στά βάθη μιας πρωτοφανούς καταστροφής, μέσα σέ
μιά θάλασσα ερειπίων καί έρημων συμπαρέσυρε καί όλες τίς αντίπαλες
ιδεολογικές φαντασιώσεις πού είχε έκθρέψει ή παρακμιακή Ευρώπη. Οί
ονειροφαντασίες τού τύπου τής θεωρίας τής πάλης τών τάξεων, στάθηκε αδύνατο νά
διαπιστωθούν στίς γιγαντιαίες συγκρούσεις τών στεππών ανάμεσα σέ εκατομμύρια
ενόπλων ανθρώπων. Οί ιδεολογικές
συγκρούσεις τών κοινωνιολογικών αντιλήψεων του 19ου αιώνος πήραν τέλος.Ο καινούργιος ιδεολογικός πόλεμος έφερνε
μέσα του τά σπέρματα μιας καινούργιας μορφής
ιδεολογικών
συγκρούσεων: τήν πάλη ανάμεσα στά φιλοσοφικά συστήματα. Ό Έθνικοσοσιαλισμός υπήρξε ό καταστροφέας τού παλιού κόσμου άλλά όχι ό θεμελιωτής τού καινούργιου.
Το κείμενο έχει συνταχθεί από την Διεύθυνση Ιδεολογίας του Κινήματος και έχει δημοσιευθεί στο επίσημο όργανο του ΕΝιαίου Εθνικιστικού Κινήματος την εφημερίδα ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ τεύχος 3 στις 1/7/79
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π