Σαφή
χαρακτηριστικά της εποχής μας είναι ο παραλογισμός και ή νοθεία κάθε έννοιας
αξίας. Μία ταχύτατη πτώσις, πού έν τούτοις ονομάζεται «πρόοδος». Το υποκριτικό
περιβάλλον, ή ελλειψις καθοδηγήσεως, ή ιστορική κενότης της εποχής μας είναι
επίσης χαρακτηριστικά σημεία. Οί τεχνολογικές και οι έπιστημονικές εξελίξεις
έχουν υπερκεράσει την πνευματική άνύψωσι του ανθρώπου.
Έτσι ο άνθρωπος
σήμερα, στέκεται ανερμάτιστος, ανυποψίαστος και απληροφόρητος μπροστά στις ταχύτατες
αλλαγές. Παρανοεί τήν πραγματικότητα, ενώ τά «μέσα ενημερώσεως» παίζουν τον
πιο ουσιαστικό ρόλο στόν αποπροσανατολισμό πού επικρατεί.
Καπιταλισμός και
Μαρξισμός, δύο γίγαντες μέ ξύλινα πόδια, έτοιμοι νά καταρρεύσουν κυριαρχούν,
κυρίω,ς στον πολιτικό τομέα και δημιουργούν καταστάσεις απαράδεκτες και
τελειωτικά ξεπερασμένες.
Στήν πρωτοκαθεδρία,
τό πρόβλημα των πολιτικών σχέσεων, δηλαδή αυτών πού ρυθμίζουν τις ανθρώπινες
σχέσεις, καί τών οικονομικών.
Τό πρόβλημα τοποθετείται,
τόσο στήν Ανατολή, όσο καί στήν Δύσι, ως έξης: Οί οικονομικές διαδικασίες είναι
ανώτερες από τις πολιτικές, καί αυτές στήν ουσία ρυθμίζουν τις ανθρώπινες
σχέσεις. Παραλογισμός πρώτου
μεγέθους, πού αποτελεί τήν λυδία λίθο τών δύο συστημάτων. Πρωθύστερα,
κρίνεται σκόπιμο, νά άναφερθή ότι ή σωστή Εθνικιστική τοποθέτησις, είναι ότι ή
οικονομία δέν είναι σκοπός, άλλα μέσο εξυπηρετήσεως τών ίδεοπολιτικών
σκοπών του Λαού καί του Έθνους.
Καί στήν
περίπτωσι μας ή αναφορά γίνεται στο επίπεδο της κοινωνιολογίας. Τίθεται ένα
βασικό ερώτημα:
Ποιά ή βασική
κοινωνική σχέσις, επάνω στήν οποία στηρίζονται όλες οί άλλες σχέσεις
(διαδικασίες) καί πού ή δική της μεταβολή έχει σάν αποτέλεσμα τήν μεταβολή όλων
τών άλλων;
Ή άπάντησις στό
ερώτημα, δίδεται ανάλογα μέ τήν τοποθέτησι της φιλοσοφικής θεωρίας.
Άς εξετάσουμε
κατ' αρχήν τήν απάντηση στό ερώτημα πού ετέθη, από τήν Ιδεαλιστική κοινωνιολογική
θεωρία, άπλά, ουσιαστικά καί περιληπτικά.
Σύμφωνα μέ τήν
θεωρία αυτή τό συλλογικό ανθρώπινο πνεύμα, κατά τήν ιστορική του διαδρομή, εμπλουτίζεται
συνεχώς μέ νέες γνώσεις. Ή συνέπεια είναι τό ποιοτικό άλμα δημιουργίας νέων
πνευματικών σχέσεων. 'Ως φιλοσοφική μεθοδολογία ακολουθείται ή διαλεκτική, εισαχθείσα
άπό τον Χέγγελ. Κατά τόν ιδεαλισμό λοιπόν, ή καλλίτερα, σύμφωνα μέ τήν ιδεαλιστική
κοινωνιολογική θεωρία ή μεταβολή της πνευματικής
δομής επιφέρει τήν ολοκληρωτική μεταβολή όλων τών υπολοίπων κοινωνικών δομών.
"Ας έξετάσομε,
στήν συνέχεια, ποία άπάντησις δίδεται στό ερώτημα άπό τήν μαρξιστική
κοινωνιολογική θεωρία. Σύμφωνα μέ τήν θεωρία αυτή οί βασικές κοινωνικές
σχέσεις είναι οί οικονομικές.
"Εχουμε,
κατά τόν μαρξισμό, τήν συλλογική άνθρώπινη εργασία, ή οποία κατά τήν ιστορική
της διαδρομή, εμπλουτίζεται μέ νέα εργαλεία, νέες μορφές εργασίας, Ή συνέπεια
του γεγονότος αυτού είναι τό ποιοτικό άλμα, πού οδηγεί σέ νέες συνθήκες
κοινωνικών δομών. Ή μεταβολή δηλαδή της οικονομικής δομής μιας κοινωνίας, κατά
τήν μαρξιστική κοινωνιολογική θεωρία, επιφέρει τήν ολοκληρωτική μεταβολή δλων
τών υπολοίπων κοινωνικών δομών- Παρατηρείται καί έδώ ότι ακολουθείται ή
διαλεκτική φιλοσοφική μεθοδολογία, ή χρησιμοποιηθείσα τό πρώτον άπό του αρχαίου Έλληνος
φιλοσόφου Ίάμβλιχου καί κατόπιν άπό τόν Χέγγελ, καί τούς ύλιστάς Μαρξ καί
Έγκελς.
Ας σχολιάσωμε
στήν συνέχεια ώρισμένα κοινά χαρακτηριστικά τών δύο θεωριών. Παρατηρούμε
λοιπόν ότι ο μαρξισμός δέν είναι τίποτε άλλο παρά ή αντιστροφή του ιδεαλισμού.
Ακολουθούν καί οί δύο τήν μεθοδολογία της διαλεκτικής, ή οποία έν τούτοις δέν
είναι σέ θέσι σήμερα νά δώση άπάντησι στά σύγχρονα προβλήματα. Δέν απομένει
στήν συνέχεια παρά νά δοθή ή άπάντησις ταυτόχρονα καί στις δύο αυτές θεωρίες.
Καί είναι ή έξης:
Ό άνθρωπος δέν είναι ούτε πνευματικό, ούτε οικονομικό ον, άλλά
βιολογικός τύπος. Τόσο ο
πνευματικός, όσο καί ο οικονομικός του χαρακτήρας είναι αποτέλεσμα τής
ανωτέρας βιολογικής συγκροτήσεως του άνθρωπου. Είναι έμφάνσεις τής
νευροψυχικής δομής καί τής λειτουργίας της. Τό σύνολο τών ατόμων μέ τήν αυτή
νευροψυχική δομή, αποτελούν τό βιολογικό υπόστρωμα τής κοινωνίας, το όποιο
καθορίζεται άπό τις αυτές κληρονομικές καταβολές.
"Ετσι, στό
αρχικό μας ερώτημα, δηλαδή ποια κοινωνική διαδικασία είναι ή βασική ή άπάντησι
είναι:
Οι βασικές κοινωνικές σχέσεις είναι οί ψυχολογικές, έκφρασις τής
νευροψυχικής δομής του ατόμου. Για τό σύνολο τής κοινωνίας οί σχέσεις αυτές
είναι οί πολιτικές, δηλαδή αυτές πού ρυθμίζουν τις σχέσεις άνθρωπου πρός
άνθρωπο. Είναι ή μοναδική θεώρησις, σύμφωνα μέ τις τελευταίες επιστημονικές
τοποθετήσεις καί ή πλέον ολοκληρωμένη. Τό νά θεωρηθούν οί οικονομικές ή οι
πνευματικές μόνον διαδικασίες ώς πρωταρχικές, είναι σφάλμα, διότι εξετάζεται
μόνον μέρος του ζητήματος. Αυτό είναι καί τό σφάλμα τών περισσοτέρων
κοινωνιολόγων, οί όποιοι δέν εξετάζουν τό σύνολο του προβλήματος άλλά μόνον μέρος
αυτού, σχολιάζοντας μέ βάσι τις οικονομικές διαδικασίες καί παραβλέπουν ή
υποβιβάζουν τις άλλες. Ό τρόπος μέ τόν οποΐο εξετάζουν τήν κοινωνική
πραγματικότητα είναι τελείως ατελής άφοϋ εξετάζουν μόνον ενα τμήμα της.
Αποτέλεσμα τής
τοποθετήσεως αυτής είναι ή σύγχρονη κοινωνία τής Παρακμής, είτε καπιταλιστική,
είτε σοσιαλιστική ονομάζεται. Είναι οί δύο όψεις ενός καί του αύτοΰ
νομίσματος.
Ό καπιταλισμός
μέ συγκεχυμένη ιδεολογική τοποθέτησι (φιλελευθερισμός, συντηρητισμός) καί καταπιεστική
γιά τόν άνθρωπο πρακτική εφαρμογή, παρουσιάζεται σήμερα μέ αρκετά έντονα
προβλήματα, λόγω τών μεγάλων ανισοτήτων, τής ανήθικης καί ανερμάτιστης
πλουτοκρατίας ή οποία οδηγεΐ τόν χωρίς κανένα νόημα ιμπεριαλισμό τής
«αυτοκρατορίας» τών ΗΠΑ.
Η μεγάλη
δυνατότης του μετασχηματισμού πού έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα, δέν φαίνεται
ικανή νά τόν διάσωση.
'Από τήν άλλη
πλευρά, ή αταξική κοινωνία του Μαρξ δέν είναι μόνον αδύνατη, άλλά καί ενα ισχνό
καί αναιμικό θεωρητικό κατασκεύασμα, πού δέν έχει καμιά αξία μπροστά στά γιγαντιαία
προβλήματα τής εποχής μας. Άλλά καί ή πρακτική εφαρμογή του θεωρητικου αύτοΰ
κατασκευάσματος, δέν αποτελεί παρά ένα έκτρωμα τής θεωρίας. Ή ιδεολογία στήν περίπτωση
αυτή είναι τό γάντι μέσα στό οποίο κρύβε-αίματοβαμένο καί εγκληματικό χέρι του
Ρωσικού επεκτατισμού. Τό αιματοκύλισμα τών λαών τής Άν· Γερμανίας, τής
Πολωνίας, τής Ουγγαρίας, τής Τσεχοσλοβακίας, αποδεικνύουν τήν αλήθεια τής προηγουμένης
προτάσεως.
Πρέπει νά
έπαναληφθή ότι γιά τόν Εθνικισμό, ή οικονομία δέν είναι σκοπός, άλλά μέσο γιά
τήν εξυπηρέτησα τών ίδεολογοπολιτικών σκοπών του λαού καί του "Εθνους.
Άπό τά
βασικώτερα αιτήματα του Εθνικιστικού κινήματος είναι ή εφαρμογή οικονομικής
αξιοκρατίας καί δικαιοσύνης. Αναγνωρίζεται στό κράτος ο έλεγχος τής παραγωγής
καί ο οίκονομικός προγραμματισμός καί ή σχεδιοποίησι τής οικονομικής ζωής τής
χώρας, μέ στόχο τήν έξυπηρέτησι τών γενικών πολιτι-κοϊδεολογικών σκοπών. Ή οίκονομική
ελευθερία του ενός δέν σταματά εκεΐ όπου αρχίζει του άλλου, άλλά έκει όπου
αρχίζει τό συμφέρον του συνόλου καί ακόμα γενικώτερα του "Εθνους.
Προοπτική τών Εθνικιστών, στον τομέα αυτόν, ή διευθυντική κοινωνία, μέ βασική
τήν άρχή τής κοινωνικής δικαιοσύνης. Γιά τόν Εθνικισμό, οί βασικές κοινωνικές
σχέσεις δέν είναι οί οικονομικές άλλά οί πολιτικές, δηλαδή ή έκφρασις τών
ψυχολογικών εκδηλώσεων τής νευροψυχικής δομής τής κοινωνίας.
το κείμενο δημοσιεύθηκε στο εθνικιστικό περιοδικό ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ τεύχος 28 τον Ιανουάριο του 1977
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π