Μεταπράτη στήν οικονομία ονομάζουμε τόν
διαμεσολαβητή σέ μια συναλλαγή, στήν πώληση ενός εμπορεύματος και γενικά στήν
παραγωγική διαδικασία.
Στον Πολιτισμό, ό Κωνσταντίνος Καραβίδας,
θεμελιωτής μαζί με τόν "Ιωνα Δραγούμη της Ελληνικής Κοινοτικής Σκέψεως
και ιδρυτής τής Αγροτικής Τραπέζης, άπεκαλοΰσε τούς φιλελευθέρους και τους
Σοσιαλιστές ως «μεταπράτες ξένης σοφίας στήν Ελλάδα».
Στήν πολιτική, μεταπράτες είναι όλοι αυτοί πού
εκπροσωπούν ξένα συμφέροντα στο Ελληνικό έδαφος. Είναι ό «γερμανόφιλος»
Σημίτης, ό «αμερικανόφιλος» Αρσένης, ό «γερμανό - αμερικανόφιλος» Έβερτ.
Γνήσιοι εκφραστές - απόγονοι ενός Τσαλδάρη, Τσουδεροΰ, Καραμανλή, Παπανδρέου.
Ό μεταπράτης λοιπόν δέν είναι Δημιουργός.
Είναι αντιπρόσωπος ξένων υλικών - ιδεολογικών συμφερόντων στήν Ελλάδα. Ή
ιστορία ξεκινάει άπό πολύ παλαιά, μετά τήν εθνεγερσία ό Ελληνικός Κοινοβουλευτισμός
μετουσιώθηκε στο Αγγλικό, Γαλλικό, Ρωσικό κόμμα. Ουδείς σκέφτηκε νά ιδρύσει
Ελληνικό κόμμα! Αυτά τά κόμματα αγωνίσθηκαν νά επιβάλλουν τά συμφέροντα της
Αγγλίας, Γαλλίας, Ρωσίας στήν Ελλάδα. Ή πρώτη ένδοξη «Ελληνική» μεταπρατική
πολιτικών τάξη, είχε μόλις ιδρυθεί.
Είναι οι ϊδιες ακριβώς πολιτικές δυνάμεις πού
καθοδηγούμενες άπό τις Μεγάλες Δυνάμεις δημιούργησαν τό Συνταγματικό κράτος
στήν Ελλάδα (3 Σεπτεμβρίου 1843) ώστε νά εμποδίσουν τόν μεγαλοϊδεατισμό τής
Βασιλείας τοϋ Όθωνος, όπως αυτός εκδηλώθηκε στον πόλεμο τής Κριμαίας.
Ό πολιτικός μεταπρατισμός όμως είχε ανάγκη καί
έναν ιδεολογικό μανδύα. "Ετσι γεννήθηκε και ό «Ιδεολογικός μεταπρατισμός».
Γιά νά μπορέσει ό τελευταίος ν' αποκτήσει μια δυναμική, έπρεπε νά ερμηνεύσει
κατά τά συμφέροντα του ένα μεγάλο «ιδεολογικό» εμπόδιο. Και αυτό ήταν ή
Εθνεγερσία.
Ή Εθνεγερσία δέν ήταν μόνο ή κορυφαία
Έθνοφυλετική επανάσταση κατά τούς τελευταίους αιώνες. Ήταν τό προοίμιο τής
ανασύστασης τής Ελληνικής Αυτοκρατορίας μέσω τής Μεγάλης Ιδέας. Τής «άλήστου μνήμης»
Μεγάλης Ιδέας, όπως έγραψε προσφάτως στήν «Αυγή» ό Λεων. Κύρκος, ένας μεταπράτης
τής αριστεράς.
Τό ιδεολογικό υπόβαθρο τής Εθνεγερσίας χαλούσε
όλα τά σχέδια τών Ξένων Δυνάμεων γιά ένα μικρό καί ελεγχόμενο Ελλαδικό κράτος,
πιόνι στις κατά καιρούς γεωπολιτικές ανακατατάξεις στή Βαλκανική και τήν Ανατολική
Μεσόγειο.
Γι αυτό τό λόγο επιστρατεύτηκαν δύο σχολές. Ή
πρώιμη μαρξιστική μέ τόν Κορδάτο καί ή φιλελεύθερη τών πάσης φύσεως οπαδών τοϋ
Διαφωτισμού. Ή πρώτη «επεξηγούσε» τήν Εθνεγερσία ως ταξική επανάσταση
εναντίον Ελλήνων καί Τούρκων φεουδαρχών. Καμμιά εθνική διάσταση. Ή δεύτερη, έβλεπε
τήν 25η Μαρτίου ως μια πρώιμη «αστική επανάσταση» ενάντια στις άποσυντηθέμενες
Αυτοκρατορίες. "Ως τήν ενσάρκωση τών άρχών τής Γαλλικής επανάστασης
ενάντια στον Δυνάστη, πού τυγχάνει νά είναι και ξένος.
Δέν παραβλέπω τό γεγονός ότι πολλοί άπό τούς
Φιλικούς ή στο Φανάρι είχαν αύτη τήν παιδεία. Πίστευαν ότι τό μήνυμα τής
Βαστίλλης πρέπει νά μεταφερθεί καί στήν Ελλάδα. Τό ίδιο μπορεί νά ισχύει καί γιά
τήν Ελληνική έμποροβιοτεχνική τάξη τών παροικιών τοϋ εξωτερικού, άπό τήν
Τεργέστη καί τό Βουκουρέστι έως τήν Μόσχα.
Αυτή όμως ή τάση ήταν μειοψηφούσα μέσα στήν
25η Μαρτίου. Τό Γένος, οί οπλαρχηγοί, οί προύχοντες τοϋ Ελλαδικού χώρου, ή
εκκλησία, οί καραβοκύρηδες δέν είχαν τέτοια παιδεία. Αυτοί πολεμούσαν γιά «τήν
Πατρίδα και τοϋ Χριστού τήν πίστη τήν Αγία». Δέν είχαν ώς πρότυπο τόν Βολταΐρο
και τόν Δαντών, άλλά τήν θυσία τοϋ Παλαιολόγου και τά πεπρωμένα τής φυλής. Ή
εθνική διάσταση τής φιλελεύθερης σχολής είναι μετριασμένη.
και οί δύο σχολές νόθευαν τό μήνυμα τής
ένθεγερσίας. Κυρίως ή δεύτερη, διότι ή μαρξιστική ήταν τόσο όφθαλμοφανώς
εσφαλμένη πού δέν μπορούσε νά περάσει σέ πλατιά κοινωνικά στρώματα.
Οί μεταπράτες, άφοϋ δημιούργησαν δύο ισχυρούς
πόλους (πολιτικό - ιδεολογικό) μπόρεσαν νά ελέγχουν κατά βάση τις εξελίξεις.
Καί άφοϋ έσπειραν άνεμους θέρισαν θύελλες.
Ό πολιτικός μεταπρατισμός συνεχίσθηκε καί κατά
τήν διάρκεια τοϋ Μακεδόνικου αγώνος. Τό σύνθημα «Ελλάς, μικρά άλλά έντιμος»
είχε ώς αποτέλεσμα ό Άγων νά στηριχθεί αποκλειστικά στον πατριωτισμό τών
Ελλήνων, στά εθελοντικά σώματα Κρητών καί Μανιατών καί στις ηρωικές μορφές ενός
Δραγούμη, Κορομηλά, Μελά και Καραβαγγέλη.
Ή επιθυμία καί ό αγώνας τοϋ Ελληνικού λαοϋ
κατά τό 1909, τούς Βαλκανικούς πολέμους και τόν Α' Π.Π. γιά Εθνική
"Ολοκλήρωση, δέν επέτρεψε στις ξένες δυνάμεις καί στους ντόπιους
μεταπράτες νά εμποδίσουν τό Ελληνικό "Εθνος νά απελευθερώσει τμήματα της
Ηπείρου, Θεσσαλίας και Μακεδονίας. Δυστυχώς, ή εθνική δυναμική, πού είχε
εκδηλωθεί ανακόπηκε άδοξα άπό τεράστια προσωπικά καί πολιτικά σφάλματα τών
Βενιζέλου - Κωνσταντίνου στή Μικρασία.
Ή εθνική τραγωδία επανέφερε στήν Ελλάδα τόν
μεταπρατισμό μέ τόν κομματισμό καί τήν μικροπολιτική. "Επρεπε νά έρθει ό Ιωάννης
Μεταξάς καί τό εθνικό καθεστώς τής 4ης Αυγούστου γιά νά μπορέσει ή Ελλάς νά
ορθοποδήσει καί νά οδηγηθεί στο έπος τοϋ '40 καί στήν απελευθέρωση της Β.
Ηπείρου.
Στήν αιχμή τοϋ αγώνος οί "Αγγλοι
δολοφονώντας τόν Μεταξά καί βοηθούμενοι άπό τήν αυτοκτονία τοϋ Κορυζή, μέ δύο
σφαίρες στο στήθος (!!), επιβάλλουν στή Μέση Ανατολή τό δικό τους καθεστώς,
συνεπικουρούμενοι βεβαίως μέ τή βοήθεια τών κομμουνιστών.
Ή Ελλάς τοϋ 1944 είναι ύπό κατοχή. Όχι
Γερμανική πλέον, αλλά Αγγλική καί Ρωσική (κομμουνιστική). Οί μεταπράτες πλέον
άκοΰν στο όνομα Τσαλδάρης, Τσουδερός, Ζαχαριάδης καί Σιάντος. Οί πρώτοι αποποιούνται
τά δικαιώματα τής Ελλάδος σέ Βόρειο "Ηπειρο, Βόρειο Μακεδονία καί Κύπρο.
Οί δεύτεροι εργάζονται γιά τόν Πανσλαβισμό, τήν έξοδο τών Βουλγάρων, άρα και Ρώσων,
στό Αιγαίο. "Αν ή Ελλάς δέν διαμελίστηκε τότε, τό χρωστά στους αγώνες τοϋ
εθνικού στρατοΰ καί τή βοήθεια ανταρτικών οργανώσεων όπως ή Χ καί ή ΠΑΟ.
Κατά τη διάρκεια τής ανασυγκροτήσεως ό
μεταπρατισμός στήν Ελλάδα, βρίσκει δύο «χαρισματικούς» ηγέτες. Τόν Κων/νο Καραμανλή
καί τόν Ανδρέα Παπανδρέου. Ό πρώτος μέ τις προδοτικές συμφωνίες τής Ζυρίχης -
Λονδίνου γιά τήν Κύπρο, τις όποιες μάλιστα είχε χαρακτηρίσει ώς τήν «ευτυχέστερη
μέρα τής ζωής του», είχε δώσει άπτά δείγματα γραφής. Ό δεύτερος σπουδάζοντας
στά Αμερικανικά πανεπιστήμια καί «υπηρετώντας» στό Αμερικανικό Ναυτικό «κατάλαβε»
στήν αναγκαιότητα τοϋ σοσιαλισμού γιά τήν Ελλάδα. Μετά δέ, άπό πρόσκληση τοϋ
πρώτου, κατέφθασε γιά νά τόν εφαρμόσει!
Ή 21η Απριλίου δέν άλλαξε τά πράγματα. Λόγω
μεταπρατισμοϋ κάποιων στελεχών της καί ήλιθιότητος τών υπολοίπων, νομιμοποίησε
τό Αλβανικό καθεστώς (1973), απέσυρε μέ καταστροφική συνέπεια τήν Ελληνική
Μεραρχία άπό τήν Κύπρο, φυγομάχησε προκλητικά στον Αττίλα 1!
Αποτέλεσμα; Ή επιστροφή τών «άσώτων».
Ή Μεταπολίτευση, έγκαθιδρυόμενη στις αποσκευές
τοϋ Τουρκικού στρατού, αποτελεί τήν κορωνίδα τοϋ Μεταπρατισμοϋ. Πλέον οί μεταπράτες
δέν χρειάζονται μάσκες γιά νά καλύψουν τά πρόσωπα καί τις πράξεις τους. Είναι
απόλυτα σίγουροι ότι δέν υπάρχουν εθνικές αντιστάσεις.
Ό Καραμανλής δηλώνει ότι ή «Κύπρος είναι
μακριά». Ό Μαύρος στή Γενεύη προτιμά τήν «ατίμωση άπό τόν πόλεμο», ό Αβέρωφ
ανακαλύπτει εθνικιστές αξιωματικούς πού πρέπει νά αποστρατευτούν. Τώρα ή
«Κάθοδος τών Όλεθρίων» είναι γεγονός. Τήν Ίδια ώρα τά πανεπιστήμια, ή πνευματική
ζωή και ό δημόσιος βίος μαζί μέ τόν Τύπο (ΜΜΕ) περνούν στήν Αριστερά. Οι μεταπράτες
τής δεξιάς στήν πολιτική ζωή και οί μεταπράτες τής αριστεράς στήν πνευματική,
άπό κοινού εργαζόμενοι άποσυνθέτουν τά πάντα.
Όσους πιστεύουν ότι μποροΰν νά σταθούν εμπόδιο
στά σχέδια τους, σέ οποιονδήποτε τομέα τής δημόσιας ζωής, τόν τσακίζουν. Ό
Ανδρεάδης (Εμπορική) καί ό Μποδοσάκης (-Πυρκάλ) στήν οικονομία, οί διοικήσεις
πανεπιστημίων καί οργανισμών, ό πολιτισμός καί ή πολιτική, περνούν στήν απόλυτη
εξουσία τοϋ ματαπρατισμοΰ. Τό μονοτονικό, ή «δημοτικιά», οί «ευγενείς απόψεις»
γιά τήν Ελληνική γλώσσα τοϋ αλήστου μνήμης Δημ. Γληνού συνυπάρχουν μέ τις
«κοινωνικοποιημένες» επιχειρήσεις, τήν «νομική κατοχύρωση» τής Ίσότητος.
Καί σήμερα πού έχουμε πολλές «Μακεδονίες», πού
ή Β. "Ηπειρος αφελληνίζεται, πού ή Κύπρος συνομοσπονδοποιεΐται τί κάνουμε;
Τώρα πού τό δημόσιο χρέος είναι 33 τρις, ή άποβιομηχανοποίηση καταστρέφει
οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά όλόκληρες περιοχές της χώρας, τί κάνουμε;
Τό σύστημα βρήκε μιά λύση. Γέννησε «εκσυγχρονιστές» μεταπράτες. Τόν Μιλτιάδη,
τόν Κώστα, τόν Θόδωρο, τή Βάσω.
Ήρθε ή ώρα ό Ελληνικός Λαός νά κάνει τήν επιλογή
του. Απέναντι στον μεταπρατισμό πού οδηγεί σέ εθνική συρρίκνωση καί κοινωνική
εξαθλίωση νά προτάξει τόν εθνικισμό.
(Υ.Γ) Μιλώντας γιά μεταπράτες δέν ξέχασα
βεβαίως τήν «σεβάσμια μορφή» τοϋ Αβραάμ Μπεναρόγια. Άπλά, περιορίστηκα στους
«Έλληνες» μεταπράτες. Ό μακαρίτης, πλέον, ώς μή - "Ελλην δέν είχε καμιά
υποχρέωση νά υπερασπιστεί αυτό τόν τόπο. Τό αντίθετο μάλιστα....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π