Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Το φαινόμενο του Πολιτισμού


α. Ή "Έννοια τον Πολιτισμού   
Πολιτισμός, στην πιό γενική του έννοια, σημαίνει τό σύνολο των πνευματικών και πρακτικών δημιουργικών εκδηλώσεων της συλλο­γικής ανθρώπινης ζωής.
Από τόν ορισμό αυτό βγαίνει και ή διάκριση του πολιτισμού σε πνευματικό πολιτισμό (Culture)και σε υλικό πολιτισμό (Civilisation).
Ό Πνευματικός Πολιτισμός συνδέει όλες τις ανθρώπινες θεωρη­τικές δημιουργίες σέ σύστημα αγωγής του ιδίου του άνθρωπου.
Ό Υλικός Πολιτισμός, αντιθέτως, είναι τό σύνολο τών ενερ­γειών, δια τών οποίων ό συλλογικός άνθρωπος μεταβάλλει τόν περι­βάλλοντα φυσικό κόσμο και χρησιμοποιεί τις δυνάμεις του για τήν εξυπηρέτηση του.
Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε νά κάνουμε μέ συστήματα ώργανωμένων σκέψεων και ενεργειών του συλλογικού άνθρωπου, πού σαν σκοπό τους έχουν τήν καλλιέργεια και τήν ανάπτυξη αυτού του Ιδίου. 

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

«Ὁ βασιλεὺς Ἀλέξανδρος»

Οἱ Δεσμοὶ Ἑλλήνων συμπαραστέκονται στὴν παρουσίαση τοῦ βιβλίου «Ὁ βασιλεὺς Ἀλέξανδρος», ἴσως τοῦ ἔργου ποὺ τιμᾶ περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλο ποὺ γράφτηκε μέχρι σήμερα τὸν μέγιστο τῶν Ἑλλήνων.

Από την Σκύλα στην Χάρυβδη (Οι εξελίξεις τρέχουν…)


γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου

Οι μανάδες που βρέθηκαν στην ανάγκη να πουλήσουν την βέρα του πεθαμένου άντρα τους, για ν’ αγοράσουν ψωμί για το παιδί τους, τιμώρησαν τον πρωθυπουργό της εικονικής πραγματικότητας. Ανέδειξαν όμως στην θέση του έναν άλλο πρωθυπουργό, οπαδό της ονειρικής αλήθειας.
Οι ουρές των ανέργων έξω από τα ενεχυροδανειστήρια, όπου κατέθεταν τον βαφτιστικό σταυρό τους για να αγοράσουν την ινσουλίνη τους, έγιναν ουρές έξω από τα εκλογικά τμήματα και τιμώρησαν με απόλυση τους υπουργούς της μνημονιακής συγκυβέρνησης. Διόρισαν όμως, στη θέση τους, μια άλλη φουρνιά υπουργών που έχουν αποκτήσει ειδικότητα στο να παρουσιάζουν το μαύρο για άσπρο.

Εκδήλωση στην Αθήνα για τις εκλογές στην Χιμάρα

Εκδήλωση στην Αθήνα για τις εκλογές στην Χιμάρα
 Ο υποψήφιος δήμαρχος Χιμάρας Φρέντης Μπελέρης.
Ο υποψήφιος δήμαρχος Χιμάρας Φρέντης Μπελέρης, καλεί όλους τους δημότες Χιμάρας που διαμένουν στην Αθήνα στην δημόσια παρουσίαση του προγράμματος και των μελών του συνδυασμού «Η Δική μας Χιμάρα» που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Μαΐου, στις 6:30 μ.μ. στο ξενοδοχείο

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Η σύμπλευση μεταξύ αριστερού διεθνισμού και νεοφιλελευθερισμού


Του Δημήτρη Γκίκα
Η υπόθεση της ανέγερσης του Ισλαμικού Τεμένους στον Βοτανικό είναι από τις πλέον ενδεικτικές της "ανίερης" . Δεν είναι τυχαίο ότι χτες υπέρ της ανέγερσης του τεμένους τάχθηκε και το κόμμα της ΝΔ. Δεν γνωρίζουν οι βουλευτές της ΝΔ τι σημαίνει η ανέγερση αυτή; Αγνοούν ακόμα και τις διεθνείς εξελίξεις και τον ύποπτο ρόλο του πολιτικού Ισλάμ ή τις βιαιότητες που αυτό εκφράζει πλέον ανερυθρίαστα; Υποτάσσονται σε ξένα συμφέροντα - γεωπολιτικά αυτή τη φορά;
Ό, τι κι αν συμβαίνει από τα παραπάνω, οι πολιτικές πρακτικές του κόμματος της ΝΔ σ' αυτό το θέμα συνιστούν μείζον ζήτημα. Πρώτον, διότι - παρά τις τάσεις αποσυσπείρωσης - η ΝΔ εξακολουθεί ακόμα να διαθέτει ψηφοφόρους που δηλώνουν πατριώτες και οι οποίοι αισθάνονται

Ιαβέρης: Ηλίθιε Έλληνα, πάψε να κάνεις εγκλήματα κατά του εαυτού σου


Για την κακή νοοτροπία και την "θλιβερή παιδεία του Ελληνάρα", μίλησε ο Τάσος Μαρκουίζος, πιο γνωστός ως Ιαβέρης, στον ραδιοφωνικό σταθμό Sport24 Radio, το Σάββατο (09/05), ανήμερα της Ευρωπαϊκής Ημέρας Οδικής Ασφάλειας.

"Είναι ευρωπαϊκό έτος οδικής ασφάλειας, 365 ημέρες, και το επόμενο και το προηγούμενο. Όσα χρόνια οι Έλληνες σε επίπεδο γενοκτονίας, μειώνουν τον πληθυσμό με τον θάνατο των νέων και κανένας δεν αντιδρά, πρέπει για τα επόμενα, πολλά χρόνια, να έχουμε τέτοιες ημέρες μέχρι να βάλουμε λίγο μυαλό και να καταλάβουμε σαν λαός ότι το πιο πολύτιμο πράγμα που έχουμε είναι τα παιδάκια μας, η ζωή μας, η υγεία μας, η αξιοπρέπειά μας", επεσήμανε.

Φταίω κι εγώ, διότι όταν έπρεπε να μιλήσω, δεν μίλησα

Δημήτρης Γκίκας
Σε μια χώρα που βουλιάζει, έχει προηγηθεί η απόλυτη απαξίωση της Παιδείας και η κατάπτωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Προσωπικά, λοιπόν δεν απορώ ούτε για την παρακμή και την κατάντια μας, ούτε για τη αποηθικοποίηση της κοινωνίας μας γενικότερα. Όλα είναι θέμα Παιδείας. Απαξιώστε την και θα καλλιεργήσετε αγρίμια, αντί για υγιή παιδιά. Βιάστε την και θα γεννήσετε ζώα, αντί πολίτες. Διαλύστε την και θα δημιουργήσετε καμένη γη, αντί φυτώριο ελπίδας.
Η πολιτική και εκπαδευτική ηγεσία ενός τόπου είναι οι βασικότεροι παράγοντες διαπαιδαγώγησης των νέων ανθρώπων και πολιτών. Ενώ, λοιπόν δεν απορώ,

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

O θάνατος στην Αρχαία Ελλάδα: Στα Ηλύσια πεδία πήγαιναν οι άξιοι, στον Άδη όσοι δεν αξιοποίησαν τη ζωή και στα Τάρταρα οι εγκληματίες


Οι αρχαίοι Αθηναίοι, σύμφωνα με τους νόμους τους Σόλωνα, ήταν υποχρεωμένοι να φροντίζουν τους ηλικιωμένους γονείς τους και ακόμα να φροντίζουν τα της ταφή τους. Όποιος πολίτης παρέβαινε αυτά τα καθήκοντα, πλήρωνε πρόστιμο και έχανε τα πολιτικά του δικαιώματα, δηλαδή εθεωρείτο «άτιμος», ή και τον εξόριζαν από την πόλη.
Αθηναίοι και Έλληνες, στην αρχαιότητα, πίστευαν πως οι θεοί προσφέρουν απλόχερα τα αγαθά στους θνητούς και αυτοί, σεβόμενοι τους αθάνατους ευεργέτες, οφείλουν να τα απολαύσουν μέχρι τελευταίας ευκαιρίας. Διαφορετικά, θα προσβάλλουν τους γενναιόδωρους θεούς.
Σύμφωνα με τις ιδέες αυτές, λοιπόν, εκτιμούν, αγαπούν και απολαμβάνουν την επίγεια ζωή. Αντιμετωπίζουν τον θάνατο με δέος, φόβο και θλίψη, συνεπώς φοβούνται τον νεκρό, που θεωρούν «μιασμένο» (μολυσμένο). Ο θάνατος ήταν η συντέλεια, καθώς ελάχιστοι πίστευαν στην αθανασία της ψυχής και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο Όμηρος διαχωρίζει την ψυχή (από το ρήμα ψύχω > πνέω – αναπνέω) σε κυρίως ψυχή ( ζωή -ανάσα – πνοή) και σε θυμό που είναι η ψυχή μας ως φορέας ψυχικών και πνευματικών ιδιοτήτων.