Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Η λογική του κατήφορου είναι ο πάτος


γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου

Οι κύριοι φιλόλογοι και οι κυρίες φιλολογίνες ξύπνησαν ξαφνικά μετά από τριάντα χρόνια σιωπής, και ανοχής στα καταστροφικά κτυπήματα που κατάφεραν στον χώρο της Παιδείας και της Εκπαίδευσης οι κυβερνήσεις των συστημικών κομμάτων.
Είναι οι ίδιοι λειτουργοί που, μη τιμώντας την αποστολή τους, ανέχτηκαν τον κάθε πολέμιο της Ελληνικής γραμματείας να ξηλώνει και να απαξιώνει μοναδικά  αριστουργηματικά κείμενα, συγγραφέων και ποιητών. Που, ενώ τους εμπιστευθήκαμε την διαφύλαξη της πλουσιότερης γλώσσα του κόσμου, αυτοί –επίορκοι- αποδέχθηκαν να διδάσκουν άθλια κείμενα με καταστροφικό περιεχόμενο υπηρετώντας την λεξιπενία και τον πιθηκισμό στην γλώσσα των Ελλήνων. Που προτίμησαν να μεταβληθούν από λειτουργοί σε υπαλλήλους και να «αναθέσουν» την ορθή γραφή της Ελληνικής (μαθηματικής) γλώσσας … στον ορθογράφο της Microsoft.


Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας, με ανακοίνωσή του, που είχε ως τίτλο «Διαμαρτυρία για την επικείμενη κατάργηση της Αντιγόνης» διαμαρτύρεται για την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τη διδασκαλία της Αντιγόνης, σύμφωνα με τις προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, οι οποίες είδαν προσφάτως το φως της δημοσιότητας.
Στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν 
«Μετά την κατάργηση της διδασκαλίας του Επιταφίου στην Γ’ Λυκείου, έρχεται η κατάργηση της διδασκαλίας της Αντιγόνης στη Β’ Λυκείου να επιβεβαιώσει πως βιώνουμε πανηγυρικά την απειλή της επικράτησης  των δυνάμεων εκείνων που οραματίζονται έναν κόσμο δίχως σκεπτόμενους ανθρώπους, βορά στα σκυλιά και τα όρνια της ισοπέδωσης και της αναξιοκρατίας. Λυπούμαστε, δεν θα πάρουμε! Κι όχι μόνο δεν θα πάρουμε, αλλά θα αγωνιστούμε, για να μην στερήσουμε από τους μαθητές μας τη δυνατότητα να αντιληφθούν πως αγωνιστικότητα και δημοκρατία συμβαδίζουν.
Ευθύς εξαρχής δηλώνουμε πως δεν αντιδρούμε για συντεχνιακούς λόγους, όπως πρόθυμα θα σπεύσουν να τονίσουν οι καλοθελητές. Το πρόβλημα δεν αφορά ούτε στη θέση των Αρχαίων Ελληνικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα ούτε στο ωράριο των εκπαιδευτικών. Το ουσιαστικό πρόβλημα είναι να συνειδητοποιήσουμε όλοι πως σε αυτή τη γωνιά έμαθε η ανθρωπότητα να ζει, μέσα από τις μορφές της Αντιγόνης, του Προμηθέα και τόσων άλλων, καταξιωμένων σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά προφανώς μη αποδεκτών στον ίδιο τον τόπο τους από όσους μάλλον δεν αντέχουν στην δυστοπία τους (για ποια ουτοπία να μιλήσουμε πλέον;) φωνές πέρα από αυτή του Κρέοντα. Άλλωστε «η τυραννίς πολλά τ’ ἄλλα εὐδαιμονεῑ κἄξεστιν δρᾶν λέγειν θ’ἅ βούλεται».

Η μετατροπή του ελληνικού σχολείου σε «υπεραγορά» δεν μας αφορά. Ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης δεν έχει θέση στο σχολείο. Το παράδειγμα της Αντιγόνης είναι για εμάς φωτεινό, γιατί διδάσκει την αντίσταση απέναντι στην κάθε είδους αυθαιρεσία. Λυπούμαστε πολύ, αλλά δεν μπορούμε να συμβάλλουμε στον αφελληνισμό της χώρας που έντεχνα μεθοδεύεται από κάποιους. Εδώ στεκόμαστε, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο».

Υστερόγραφο του γράφοντος.

1. Ας μην διαμαρτυρηθεί κάποιος για την επικριτική γενίκευση. Ο Λαός μας λέει ότι … «μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά».

2. Για υποδεέστερα θέματα, επιβάλλατε στους μαθητές σας, την απώλεια εκατοντάδων ωρών διδασκαλίας. Επομένως μη μας λέτε «δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π