«Οι νεότεροι οφείλουν να σέβονται, να τιμούν και να συμβουλεύονται τους παλαιότερους αγωνιστές του εθνικισμού. Ειδικά όταν μιλάμε για μια προσωπικότητα όπως ο Πολύδωρος Δάκογλου, οφείλουμε εμείς οι νεότεροι να ρωτάμε και να ακούμε με τη μέγιστη προσοχή τον μεστό, φιλοσοφικό και έμπειρο λόγο αυτού του παλαιού αρχηγού. Ο εθνικισμός του ΕΝΕΚ ήταν το υγιέστατο πρότυπο κινήματος που δεν είχε την τύχη που του άξιζε.» Αλέξανδρος Καρράς
▼
Τετάρτη 7 Απριλίου 2021
Δήμος Μαραθώνα η επόμενη μέρα
Γράφει: ο Γεωργακόπουλος Παναγιώτης
Αγαπητοί Συμπατριώτες
Πότε άλλοτε στην ιστορία του έθνους μας δεν διατρέχαμε τόσο
μεγάλο κίνδυνο αφανισμού.
Τρίτη 6 Απριλίου 2021
Η Μάχη των Οχυρών - Οδοιπορικό στο οχυρό Λίσσε
Κατά την μετάβαση μου στη Δράμα, επιθυμία μου σφοδρή
«παιδιόθεν» ήτανε νά επισκεφθώ και κυρίως νά προσκυνήσω τό πεδίο της μάχης και
νά περιδιαβάσω οτήν περιοχή των οχυρών κοντά στο Κ. Νευροκόπι (Λίσσε, Περιθώρι
κλπ.)» όπου ό ελληνικός στρατός αντιμετώπισε με απαράμιλλο ηρωισμό, αναχαίτισε
και ουσιαστικά νίκησε τις έπιτεθεϊσες υπέρτερες σε αριθμό στρατιωτών, τεθωρακισμένα,
τεχνικά μέσα, οπλισμό και αεροπορία, γερμανικές δυνάμεις. Τά οχυρά τής Ανατολικής
Μακεδονίας-Θράκης, ένα τέλεια σχεδιασμένο αμυντικό συγκρότημα, είχανε
κατασκευασθεί με εξαιρετική επιμέλεια, ώστε νά προφυλάξουνε την Ελλάδα άπό μιά
έκ βορρά επίθεση άπό τή Βουλγαρία και τά Βαλκάνια γενικώτερα. Δεν υπήρχε
αρχικά πρόβλεψη αντιμετώπισης μιας γερμανικής επίθεσης, άλλά όταν αύτη
εκδηλώθηκε, συμπεριλαμβανόμενη στην επιχείρηση «Μαρίτα», πού ήτανε τό
συνθηματικό όνομα τής γερμανικής επίθεσης στα Βαλκάνια και στήν Ελλάδα, υπό
τήν ηγεσία τοϋ Στρατάρχη φόν Λίστ που έδρευε στη Σόφια, οί ελληνικές δυνάμεις άντιμετωπίσανε
μέ επιτυχία τον εισβολέα στά οχυρά τής γραμμής I. Μεταξά.
Δευτέρα 5 Απριλίου 2021
ΡΟΥΠΕΛ: Τα οχυρά καταλαμβάνονται. ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΙ (Ταγματάρχης Δουράτσος)
Ο Ιωάννης Μεταξάς |
..Με σχέδιο που εκπονήθηκε (1913) από τον διευθυντή της Β' επιτελικής Διεύθυνσης, Αντισυνταγματάρχη τότε Ιωάννη Μεταξά, αποφασίστηκε και άρχισαν τα έργα οχύρωσης της ελληνοβουλγαρικής μεθορίου.
Οι εντατικές ενέργειας οχύρωσης της ελληνικής
μεθορίου προς τη Βουλγαρία που, όπως προειπώθηκε, άρχισαν το 1939, συνεχίστηκαν με την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και του Ελληνοϊταλικού Πολέμου. Παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα της Ελλάδας από την εμπλοκή της στον Ελληνοΐταλικό Πόλεμο ήταν τεράστια, τις παραμονές, του Ελληνογερμανικού
πολέμου τα έργα οχύρωσης είχαν σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί.
Τις παραμονές του Δευτέρου Παγκοσμίου
ΙΙολέμου, από το συνολικό μήκος των 497 χιλιομέτρων της ελληνοβουλγαρικής
μεθορίου, η οχυρωμένη τοποθεσία κάλυπτε τα 215 χιλιόμετρα και περιλάμβανε
κυρίως την αμυντική οχυρωμένη τοποθεσία, που ήταν πια ευρέως γνωστή με το
όνομα γραμμή «Μεταξά», από το όνομα του εμπνευστή της, που τώρα ήταν Πρωθυπουργός της Ελλάδας.
Μόλις διαφάνηκε η γερμανική απειλή, τα
οχυρωματικά έργα επεκτάθηκαν και δυτικά από τη λίμνη Δοϊράνη μέχρι την
ανατολική όχθη του Αξιού ποταμού, για να εμποδίσουν το πέρασμα διαμέσου της
Κοιλάδας του Αξιού, προστατεύοντας έτσι τη Θεσσαλονίκη. Εξαιτίας της πίεσης