Ο σύγχρονος κόσμος είναι τό άποτέλεσμα της μακράς εξελικτικής διαδικασίας ενός πολιτισμού: του Ευρωπαϊκού. "Αποτελεί τήν φυσική προέκτασι τής δημιουργικής προσπάθειας τών Λαών τής Ευρώπης, στή χιλιετηρίδα πού μεσολαβεί άπό τόν 9ον μέχρι τόν 20ον αιώνα μ.χ. Ό τεράστιος αυτός κύκλος ύπάρξεως μιας ολόκληρης έποχής βρίσκει τήν τελική τον κατάληξι στό κοσμοϊστορικό φαινόμενο της ίδιας τής καταρεύσεώς του. Πρόκειται γιά τίς σπάνιες εκείνες στιγμές τής ιστορικής εξελίξεως πού σημαδεύουν τίς μεγάλες καμπές τής ανθρώπινης μοίρας, καί κάνουν τήν ιστορία νά παρουσιάζεται σάν ένα γιγαντιαίο φαινόμενο πού ξεπερνά τήν περιορισμένη ζωή ενός άτομου ή μιας γενεάς. Στέκεται αδύνατη ή κατανόησι ενός παρομοίου γεγονότος χωρίς τήν μελέτη τών μεγάλων εκείνων μαζικών ρευμάτων σκέψεως πού ονομάζονται Ιδεολογίες καί πού χαρακτηρίζουν τήν ποιότητα κάθε εποχής. Διότι ή ζωή καί ή κίνησι τών Φυλών συντελείται μέσα άπό τίς συγκρούσεις των Λαών τους· τών κοινωνιών τους, τών ομάδων τους, ενσαρκωμένες πάντα σέ κάποια "Ιδεολογία.
ΟΙ ΠΡΟΔΟΜΕΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Ή Ιστορία του "Εθνους τών "Ελλήνων μέχρι σήμερα
είναι σχολείο θυσίας γιά τήν πατρίδα. Μέσα σ' αυτό, αιώνες τώρα σφυρηλατήθηκε ό
χαρακτήρας, ή θέλησί του, ή υπερηφάνεια του. Πατρίδα καί "Ελευθερία έγιναν
στήν καρδιά του Λαού ένα πράγμα, άξεχώριστο. Χωρίς τό ένα, δέν υπάρχει καί δέν
έχει σημασία τό άλλο.
Τά τετρακόσια χρόνια τής Τουρκικής σκλαβιάς υπήρξαν τό
μεγάλο ίστορικό εργαστήρι, πού μέσα του σφυρηλατήθηκε ένας πανάρχαιος
ανθρώπινος τύπος. Το ιστορικό μάθημα τής Τουρκοκρατίας στάθηκε τό ανεκτίμητο
φυλακτό, ή πολύτιμη παρακαταθήκη του Έθνους, πού φάνηκε άξιο νά περάση αυτήν
τήν πιό μεγάλη άπό τίς ιστορικές δοκιμασίες. Άπό τήν άποψι αυτή ή Τουρκοκρατία
είναι ή μεγάλη κατάκτησι τής Ελληνικής ζωής, ή πιό πλούσια ιστορική της
εμπειρία, ή περίοδος επωάσεως τής χρυσσαλίδος του Νέου Έλληνισμού.
Οι "Ελληνες δέν υπήρξαν δούλοι γιατί δέν αφομοιώθηκαν
ποτέ. Σέ μιά στροφή τοϋ Ιστορικού κύματος καί γιά ένα μακρύ χρονικό διάστημα
υπήρξαν ξένοι στήν ίδια τους τήν πατρίδα. Ταυτόχρονα όμως μαθήτευσαν μέσα ατό
άδιάκοπο βασάνισμα τής Ιστορικής επιλογής, πού τους ξανάφερε στό Ιστορικό
προσκήνιο μέσα στήν θύελλα του 21, μ’ ένα τρόπο εκρηκτικό καί μεγαλειώδη. Άνοιξαν
σ’ ολόκληρη τήν Ανατολική λεκάνη τής Μεσογείου ένα πρόβλημα, πού μέχρι σήμερα
δέν βρήκε τήν λύσι του.
"Ομως ολόκληρη αυτή ή ιστορική έμπειρία δέν μπόρεσε ν'
άξιοποιηθή καί νά χρησιμοποιηθή στήν πράξι. ΟΙ Έλληνες ξαναγενήθηκαν σ' έναν
άγνωστο κόσμο, από τόν όποιον είχαν αποκοπή γιά αιώνες, Τήν ώρα πού τό Έθνος
έκανε τήν είσοδο του στίς ιστορικές διαδικασίες, οί άλλοι λαοί είχαν αρχίσει ήδη να γέρνουν. Αυτή ή Ιστορική αντινομία
είχε σάν αποτέλεσμα, ένας λαός πού δέν είχε διαμορφωθή ακόμη, νά δεχθή τήν
είσοδο ενός κύματος άπό τίς γηρασμένες άντιλήψεις ενός παρακμιακού κόσμου.
"Ολόκληρη ή Ιστορία του Νέου Ελληνισμού είναι μία συνεχής πάλη ανάμεσα
στίς γηρασμένες ξενόφερτες Ιδεολογίες καί στήν προσπάθεια τών Ελλήνων νά
ολοκληρώσουν τό δικά τους ιστορικό πρόσωπο. "Ολες οί μετέπειτα καταστροφές
είναι συνυφασμένες μ’ αυτήν ακριβώς τήν πάλη.
"Αν ή Ιδεολογία άποτελή τό συλλογικό σχέδιο πάνω στό όποίο
πραγματώνεται ό στρατηγικός σκοπός ενός φυσικοϊστορικού συλλογικού όντος, ενός
Έθνους, τότε ό Λαός τών Ελλήνων δέν μπόρεσε ποτέ νά ξεκαθαρίση αυτόν τόν
πρωταρχικό στρατηγικό σκοπό. Ή μεγάλη Ιδέα ύπήρξε αυθόρμητο λαϊκό δημιούργημα
καί ποτέ δέν κατόρθωσε νά πάρη ξεκάθαρη καί συγκεκριμένη μορφή μιάς Ιδεολογίας
πού όχι μόνον θά αιτιολογούσε τόν εαυτό της, άλλά καί θά τόν συνέδεε οργανικά
μέ τά παγκόσμια προβλήματα πού λυσσομανούσαν πάνω στήν Ευρώπη και τον κόσμο. Ό
πόθος γιά τό ξαναρχίνισμα τής προαιώνιας πορείας του Ελληνισμού πρός τήν Ανατολή δέν είχε καί δέν μπορούσε νά έχη παρά ένα πολύ
μεγάλο περιθώριο ασάφειας.
Αυτή ή ασάφεια περιείχε ήδη μέσα της τά σπέρματα τής
μετέπειτα αδυναμίας τής Μεγάλης "Ιδέας στήν άντιμετώπιση τών εξωελληνικών
Ιδεολογικών ρευμάτων. Ή Μεγάλη "Ιδέα δεν έγινε ιδεολογία.
Τά Ευρωπαϊκά ρεύματα σκέψεως βρήκαν ανοικτό τό δρόμο εισόδου
τους στήν Ελληνική ζωή καί αλλοίωσαν τήν Μεγάλη "Ιδέα σέ μιά άπόφυσι, σ'
ένα όργανο του δικού τους οικοδομήματος αντιλήψεων. Ή προέκταση αυτής τής διαδικασίας στον πολιτικό χώρο δείχνει
χειροπιαστά αυτήν τή βασική υποτέλεια τής Νεοελληνικής ζωής. "Ολες οί εθνικές
καταστροφές, όλες οί τραγωδίες πού ακολούθησαν τήν μεγάλη Έπανάσταση του 1821
έχουν τήν ρίζα τους στήν βασική άντίθεση ανάμεσα στήν άσαφή εθνική στρατηγική
πού διαμορφώνει αυθόρμητα ό Λαός μέ τήν Μεγάλη Ιδέα καί στήν συγκεκριμένη
πολιτική στρατηγική πού διαμορφώνει ό Εύρωπαικός λιμπεραλισμός μέσα άπό τά
ξενοδημιουργήματα "Ελληνικά κόμματα.
Τά κόμματα δέν αντιπροσώπευσαν ποτέ εγγενείς πολιτικές
τάσεις τού Λαού τών Ελλήνων, άλλά ή καταγωγή τους ανέκαθεν κρατούσε άπό τήν
ξένη λιμπεραλιστική γιαγιά τους. Στήν πραγματικότητα επρόκειτο γιά ένα μόνο
κόμμα, διαφοροποιημένο εσωτερικά από τίς αναλογίες τών εξωελληνικών πολιτικών
επιδράσεων: τό κόμμα τών πολιτικών κομμάτων. Ή Μεγάλη "Ιδέα στά χέρια του
έγινε όργανο όχι γιά τήν έπίλυσι τών Ιστορικών προβλημάτων τού Λαού τών
Ελλήνων, άλλά γιά τήν επιβολή τών στενών κομματικών συμφερόντων πάνω στά
μεγάλα εθνικά, συλλογικά συμφέροντα, γιά τήν υπαγωγή τού Κράτους κάτω άπό τήν
ξένη έξάρτησι. Αυτή είναι ή μεγάλη αφετηρία γιά όλη τήν μετέπειτα καταστροφική
πορεία του Ελληνισμού, τήν συρρίκνωσι του "Ελληνισμού.
Ή Μεγάλη "Ιδέα δέν υπήρξε ποτέ ο πραγματικός οδηγός
σκοπός τής εξωτερικής πολιτικής του Ελληνικού Κράτους. Τό Κράτος αυτό
σχηματίσθηκε πάνω σέ εντελώς διαφορετικά σχέδια καί άπό τήν ίδια του τήν φύσι
δέν μπορούσε παρά ν' άγωνισθή γιά νά σύντριψη τήν Μεγάλη "Ιδέα, τό
ουσιαστικό της περιεχόμενο. Ή κομματική στρατηγική βρέθηκε σέ αδιάκοπο πόλεμο
μέ τήν εθνική στρατηγική καί τήν χρησιμοποίησε τελικά σάν μέσον μονάχα, τής πολιτικής
διαδικασίας. Οι εθνικοί στόχοι γινόντουσαν απλά συνθήματα στά κόμματα, χρήσιμα
γιά τήν ύπερκέρασι τών πολιτικών αντιπάλων καί ποτέ δέν μπόρεσαν νά πάρουν τήν
μορφή ενός προγράμματος σέ βάθος χρόνου, πού θά έκλεινε μέσα του όλα τα
κοινωνικά, τά πολιτικά καί τά Ιδεολογικά προβλήματα τών καιρών. ΟΙ εθνικές τραγωδίες
έχουν τήν ρίζα τους σ’ αυτήν ακριβώς τήν στρατηγική.
Μέ τήν μεγάλη Μικρασιατική καταστροφή, τήν πιό μεγάλη άπό όλες
τίς καταστροφές, έκανε τήν έμφάνισί του στον ιδεολογικό καί στό πολιτικό επίπεδο
ένα καινούργιο είδος στρατηγικής. Τήν θέσιν τής ψεύτικης εθνικής πλειοδοσίας
γιά κομματικά συμφέροντα τήν παίρνει τώρα ή αληθινή μειοδοσία ατό όνομα
κοινωνιολογικών αξιωμάτων, πού μιλούσαν γιά οικονομική άπελευθέρωσι καί Ισότητα
στίς οικονομικές αποφάσεις. Ό Μαρξισμός κάνει τήν.έμφάνισί του στις
οικονομικές αποφάσεις. Ό Μαρξισμός κάνει τήν έμφάνησί του στήν Ελλάδα σάν ένα
πνευματικό κύμα, πού ακολουθεί τόν παλαιό δρόμο τής Ελληνικής Ιδεολογικοπολιτικής
εξαρτήσεως άπό τήν Ευρώπη.
Οι καινούργιες εθνικές καταστροφές έχουν καινούργιο
χαρακτήρα. Είναι αποτέλεσμα του ανταγωνισμού τών παλαιών λιμπεραλιστικών
αντιλήψεων μέ τίς καινούργιες μαρξιστικές κοινωνιολογικές αντιλήψεις. Ό
Μαρξισμός ξεκαθαρίζει θαρρετά καί τήν τελευταία έπίφασι, γιά τήν εθνική
ανεξαρτησία πού είχε καλλιεργήσει μέ μεγάλη πρόνοια ή παλαιά λιμπεραλιστική
Ιδεολογία καί προβάλλει τώρα ανοικτά τόν μετασχηματισμό τής Ελληνικής
εξαρτήσεως πάνω σέ καινούργιες βάσεις.
Ή μεγάλη προσφορά τής Μαρξιστικής Ιδεολογικής στάσεως έγκειται
στό ότι πολύ γρήγορα πέρασε στίς γραμμές τών κομματικών της αντιπάλων. Όλα τά
πολιτικά κόμματα χωρίς έξαίρεσι άρχισαν νά ξεκαθαρίζουν τά υπολείμματα τών
εθνικών τους στοιχείων. Τό προσωπείο εγκαταλείφθηκε καί ή Μεγάλη "Ιδέα
φανερώθηκε σάν μιά ύπόθεσι, πού δέν απασχόλησε πραγματικά κανέναν πολιτικό
οργανισμό - ένα μέσον γιά τό ξεπέρασμα τών προβλημάτων τής ώρας. Ό
λιμπεραλισμός χωρίς προσωπείο γιά νά αντιμετώπιση τώρα τόν Μαρξισμό, πρόβαλε
έντονα μία υπερεθνική, πολυεθνική γραμμή, πού τίς περισσότερες φορές περνούσε
μέσα άπό κάποια αφηρημένη Δύσι ή Ευρώπη. Ή Μεγάλη Ίδεα θάφτηκε επίσημα. Ό ρόλος
της σάν μέσον πολιτικής εξαπατήσεως είχε λήξει.
Μαζί μέ τήν εισαγωγή τών Ιδεολογικοπολιτικών αντιλήψεων, ή
Ελληνική κοινωνία εισήγαγε καί τήν σύμφυτη μ' αυτές Κρίσι. Δέν πρόκειται βέβαια
γιά τήν οικονομική ή πολιτική κρίσι. άλλά γιά εκείνη τήν γενική, καθολική Κρίσι
πού όσο πάει καί γιγαντώνεται σ' όλα τά επίπεδα καί σ’ όλους τούς τομείς, τόν
Ιδεολογικό, τόν κοινωνικό τόν πολιτικό, τόν οικονομικό. "Η Ιδεολογική
κρίσι του Έθνους στίς μέρες μας δέν είναι παρά ή ανώτερη έκφρασι ολόκληρης αύτής
τής πορείας μετά τό μεγάλο μάθημα τής Τουρκοκρατίας.
"Ομως ή Μεγάλη Ίδέα σάν αυθόρμητο δημιούργημα τού Λαού
τών Ελλήνων στήν Ιστορική του πορεία δέν πέθανε. Αναζητά μονάχα τό θεωρητικό
καί πολιτικό πλαίσιο τής αληθινής αναπτύξεως καί ολοκληρώσεως τους. Διαπιστώνεται
σέ κάθε Ιδιαίτερη κοινωνική καί πολιτική κίνησι, σέ κάθε εκρηκτικό σπασμό τού
Λαού τών Ελλήνων. Σάν φλόγα σιγοκαίει κάτω άπό τίς στάχτες εκείνων πού έδωσαν
τήν ζωή τους μέ τό όραμα της.
Περιμένει
τον Άνεμο πού θά κάνη τήν φλόγα πυρκαΐά. ΟΙ αντίπαλοι της ας τρέμουν τήν ώρα
εκείνη.
To Ιδεολογικό άρθρο δημοσιεύθηκε στο επίσημο όργανο του
Ενιαίου Εθνικιστικού Κιινήματος ΕΝΕΚ εφημερίδα ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ τεύχος 10 την 1η Νοεμβρίου 1979
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π