Ο σύγχρονος κόσμος είναι τό αποτέλεσμα της μακράς εξελικτικής διαδικασίας ενός πολιτισμού: τον Ευρωπαϊκού. Αποτελεί τήν φυσική προέκτασι της δημιουργικής προσπάθειας των Λαών της Ευρώπης, στη χιλιετηρίδα πού μεσολαβεί από τόν 9ον μέχρι τόν 20ον αΙώνα μ.χ. Ό τεράστιος αυτός κύκλος υπάρξεως μιας ολόκληρης εποχής βρίσκει τήν τελική του κατάληξι στό κοσμοϊστορικά φαινόμενο της ίδιας της καταρεύσεώς του. Πρόκειται γιά τίς σπάνιες εκείνες στιγμές τής Ιστορικής εξελίξεως πού σημαδεύουν τίς μεγάλες καμπές τής ανθρώπινης μοίρας, καί κάνουν τήν Ιστορία νά παρουσιάζεται σάν ένα γιγαντιαίο φαινόμενο πού ξεπερνά τήν περιορισμένη ζωή ενός άτομου ή μιας γενεάς. Στέκεται αδύνατη ή κατανόησι ενός παρομοίου γεγονότος χωρίς τήν μελέτη των μεγάλων εκείνων μαζικών ρευμάτων σκέψεως πού ονομάζονται Ιδεολογίες καί πού χαρακτηρίζουν τήν ποιότητα κάθε εποχής. Διότι ή ζωή και ή κίνησι τών Φυλών συντελείται μέσα από τίς συγκρούσεις τών Λαών τους, τών κοινωνιών τους, τών ομάδων τους, ενσαρκωμένες πάντα σέ κάποια Ιδεολογία.
ΟΙ ΔΟΥΛΟΙ
Κατεβαίνοντας ακόμη ένα σκαλί βρισκόμαστε στό τελικό
αποτέλεσμα του κόσμου του ιμπεριαλισμού). Πρόκειται για τήν πιό μεγάλη
αυτοκρατορία δούλων στην ανθρώπινη ιστορία, σάν άποκορύφωσι τής μακράς
εξελικτικής διαδικασίας τών Λαών μέσα στό πνεύμα του ιμπεριαλιστικού κόσμου.
Είναι ή τελική μορφή του μετασχηματισμού τών Λαών άπό φυσικοΐστορικές
συλλογικές προσωπικότητας σέ παθητικά στοιχεία μιας παγκόσμιας Ιστορικής
μηχανής.
Δυτικά άπό τό Βερολίνο μέχρι τά μακρυνά σύνορα τής Εσθονίας· τής Λεττονίας καί τής
Ουκρανίας, κάτω από τό Μεξικό μέχρι τήν Χιλή, τήν "Αργεντινή καί τήν Γή
τοϋ πυρός και από τά παγωμένα υψίπεδα τοϋ Θιβέτ μέχρι τίς αφιλόξενες στέππες
τής Μογγολίας άπλώνεται ο σκοτεινός
κόσμος τών συνεπειών τού Ιμπεριαλιστικού πνεύματος.
Τά δορυφόρα κράτη τής Ανατολικής Ευρώπης, ενσαρκώνουν όλη
τήν τραγωδία τής συγχρόνου εποχής. Ό Άσιάτης κατακτητής προωθώντας τίς
Ιμπεριαλιστικές διαδικασίες μέχρι τίς έσχατες συνέπειές τους, έχει επιβάλλει
ένα ωμό καθεστώς καταληστεύσεως καί δουλικής εξαρτήσεως σ' όλους τους βασικούς
τομείς τής οικονομίας καί τής πολιτικής. Οι 'Ανατολικοί-Εύρωπαΐκοί λαοί έχουν
μετατραπή σέ άβουλα εξαρτήματα μιας γιγαντιαίας Σοβιετικής παραγωγικής μηχανής.
Οι Σοβιετικές στρατιές αποτελούν τήν
έγγύησι αυτής τής καταστάσεως πραγμάτων.
Ή έξέγερσι τών εργατών της Άνατολικής Γερμανίας στά 1953, οι
αίματηρές ταραχές τής Πολωνίας στά 1956, ή μεγάλη Ουγγρική έπανάστασι στά 1956,
καί ή είσβολή στην Τσεχοσλοβακία στά 1968. πνίγηκαν στό αίμα κάτω από τίς
βαρειές ερπύστριες τών Ρωσικών αρμάτων μάχης. Δέν ήσαν εκφράσεις μιας
διαφορετικής γνώμης πάνω στό θέμα τής καθολικής ψηφοφορίας ή τής οικοδομήσεως
ενός διαφορετικού «μοντέλου» σοσιαλισμού.
Υπήρξαν απλώς, πατριωτικά ξεσπάσματα
ειλώτων, πού έσερναν πάνω τους τά ράκη τής Ιστορίας καί του πολιτισμού μιάς
παρηκμασμένης Ευρώπης. Ξεσηκώθηκαν, αντίθετα σ' έναν ξένο εισβολέα ζητώντας
τήν δυνατότητα τών μεγάλων πολιτικών αποφάσεων, τήν προοπτική τής εθνικής
ανεξαρτησίας. Μά είχαν ξεχάσει νά εξεγερθούν εναντίον τού ίδιου του εαυτού τους,
εναντίον τών αντιλήψεων εκείνων πού τους είχαν οδηγήσει σ’ αυτή τήν κατάστασι
πραγμάτων. Οι τάφοι τής Κρακοβίας καί τής Βουδαπέστης, τών Πολωνών εργατών, τών
Ούγγρων πατριωτών καί τών Τσεχοσλοβάκων φοιτητών στέκουν έκεί σάν σύμβολο αυτής
τής πραγματικής Ευρωπαϊκής τραγωδίας, μπροστά στά κυνικά μάτια ενός
διεφθαρμένου καί αλλοτριωμένου Δυτικού κόσμου.
Τά δορυφόρα κράτη τής Λατινικής "Αμερικής, αποτελούν
ένα δεύτερο πεδίο ολοκληρώσεως του Ιμπεριαλιστικού κόσμου. Πρόκειται γιά τούς
Λαούς πού ήμερα μέ τήν ήμερα νοιώθουν τό σφικταγκάλιασμα τών μονοπωλίων τού Αμερικανικού
γίγαντα. Οι άρπαγες της «Γιουνάϊντετ Φρούϊτ» ή της «"Αϊ Τί ΤΙ»,
σφυρηλατήθησαν μέσα στό καμίνι τών πολιτικών αναστατώσεων καί τών εσωτερικών
στρατιωτικών πραξικοπημάτων. ΟΙ Λαοί τής Λατινικής "Αμερικής έξήντλησαν
καί εξαντλούν τίς δυνάμεις τους αναστρέφοντας τες σέ εσωτερικά προβλήματα,
γιατί δέν μπόρεσαν ποτέ νά κατανοήσουν τόν οργανικό δεσμό πού υπάρχει ανάμεσα
στην εσωτερική καί εξωτερική πολιτική. Μή έχοντας τήν ευκαιρία νά ακονίσουν τήν
ίκανότητά τους στό εργαστήρι της πάλης τών λαών απομονωμένοι σ' ένα στείρο ιστορικό
χώρο. έχασαν τό πλεονέκτημα νά συσσωρεύσουν τήν πολύτιμη πείρα τής Ιστορίας.
"Ετσι δέν μπόρεσαν καί δέν μπορούν πιά νά συνθέσουν τίς εσωτερικές
δυνάμεις τους σέ μιά δυναμική εξωτερική πολιτική. "Οσοι θέλουν νά δουν
στην Λατινική Αμερική ένα πείραμα ανεξαρτησίας άπατήθησαν. Υπάρχει μονάχα ένα
πείραμα κατακτήσεως. Οι τάφοι τού Σαντιάγκο μοιάζουν σέ τούτο μέ τούς τάφους
τής Πράγας: δέν σκεπάζουν μόνο τους ήρωες τών δούλων άλλα καί τήν νοοτροπία
τους πού τους οδήγησε στην δουλεία.
Μακρυά, στην καρδιά τής "Ασίας, τήν μητέρα τής ορδής
καί τών κατακτητών, ό Ιμπεριαλισμός ξεπετάγεται μέ τήν πιό άγνή, τήν πιό
καθάρια, τήν πιό απόλυτη μορφή του. "Εδώ πιά δέν υπάρχουν οι πολύπλοκοι
οικονομικοί καί γεωπολιτικοί υπολογισμοί ούτε τό ραφιναρισμένο χέρι τής
εξελιγμένης τεχνολογίας. Ή ύποδούλωσι εδώ είναι απόλυτη όπως καί ό
Ιμπεριαλισμός της.
Οι Λαοί τού Θιβέτ καί τής Μογγολίας αργοπεθαίνουν σάν φυσικοϊστορικοί
συλλογικοί οργανισμοί. Έδώ πιά τό δικαίωμα τής υπάρξεως είναι αίρεσις. Κάτω
άπό τό ασφυκτικό βάρος τών κινεζικών εκατομμυρίων καί ενός κόμματος, πού έχει
βαλθή νά ένωση τήν Άσίαν κάτω άπό τήν κυριαρχία του, σέ μία όργάνωσι άπό
γιγαντιαίες ταξιαρχίες καταναγκαστικών έργων, ό Ιμπεριαλισμός γεννά τήν τελική
του έπιδίωξι: τό Ιστορικό χάος.
Τί έλλειψι πνευματικού θάρρους, τί σύγχυσι σκέψεων κρύβεται
μέσα σ’ όλους εκείνους τούς μελετητές καί τούς διανοούμενους πού προσπαθούν ν’
ανακαλύψουν τίς αιτίες τής ύποδουλώσεως τών Λαών μέσα στους μεγάλους. Αυτός ό
τρόπος πού παίρνει τά αποτελέσματα γιά αιτίες, ποτέ δέν πρόκειται νά βοηθήση οτήν
κατανόησι τής εποχής τού Ιμπεριαλισμού. Γιατί υπάρχουν κυρίαρχοι, μονάχα
επειδή υπάρχουν δούλοι. Ό Ιμπεριαλισμός δέν δημιουργείται άπό τούς μεγάλους.
Αυτοί είναι απλώς τά όργανά του, ό ανώτερος τρόπος εκφράσεως του. Πρίν άπ' όλα
υπάρχει μέσα σέ κάθε Λαό, σέ κάθε άνθρωπο καί δημιουργεί έκείνο τό ηθικό κλίμα
πού χαρακτηρίζει μιά ολόκληρη Ιστορική εποχή. Οι λαοί δούλοι έχουν μέσα τους
ήδη τίς αιτίες τής ίδιας τής δουλείας τους. Δέν χρειάζεται νά τίς αναζητήσουν
πρός τά έξω. Στήν συλλογική, στήν Ιστορική τους θέλησι ενεδρεύει αυτή ή αδυναμία
τους. Ό Ιμπεριαλισμός δέν είναι ένας κίνδυνος έξω άπό αυτούς άλλά μία πραγματικότητα
πού υπάρχει ήδη μέσα τους. "Εχει κατακυριεύσει τόν τρόπο ζωής τους, τήν
στάσι τους απέναντι στά μεγάλα προβλήματα τοϋ συλλογικού άνθρωπου, τήν
υποταγή τους μπροστά στήν Ιστορική θύελλα. Οί ίδιοι κατασκευάζουν τίς αλυσίδες
της σκλαβιάς τους
Οι μεγάλοι δουλικοί πόλεμοι τής αρχαιότητος, στίς αρχές τής
Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, χρησίμευσαν μονάχα στήν καθιέρωσι καί στήν έδραίωσι τής
Ρωμαϊκής Δυνάμεως. Έσφράγησαν τό τέλος τής εποχής τών ανεξαρτήτων πόλεων-κρατών,
καί στάθηκαν άνίκανοι νά δημιουργήσουν ό,τιδήποτε. Ο δούλοι εξαφανίσθηκαν
μονάχα όταν χάθηκαν καί οί τεράστιες αγορές τους πού δημιουργούσαν τά Ρωμαϊκά
όπλα όταν αυτά τά όπλα κουράστηκαν. Έτσι καί οί σύγχρονοι δουλικοί πόλεμοι τής
Ανατολικής Ευρώπης, τής Λατινικής "Αμερικής ή τής νοτιοανατολικής κα τής
κεντρικής Ασίας, έχουν μονάχα τήν αξία τής εδραιώσεως, τής καθιερώσεως του
Ιμπεριαλισμού μέ τήν καταστροφή όλου τον παλαιού κόσμου τών ιδεών, τής οίκονομίας
καί τής πολιτικής. Μέσα άπό τόν σκοτεινό κόσμο τών δούλων, υψώνεται τό μεγάλο
μήνυμα τής εποχής, πού απειλεί νά γίνη ή μοίρα όλων τών Λαών, τών «Ενώσεων» ή
τών «αδεσμεύτων», αφού πρός τά έκεί ώθεί ή ασταμάτητη πίεσι τού Ιμπεριαλισμού.
Ό Ιμπεριαλισμός γεννά τούς δούλους καί οί δούλοι δημιουργούν
τούς κατακτητές. Κάθε Λαός μολυσμένος άπό τό πνεύμα τού Ιμπεριαλισμού δέν έχει
εναλλακτική θέσι τής ελευθερίας του παρά τήν άναγνώρισι τής ήττας καί τής.
δουλείας του, κάτω άπό οποιαδήποτε μορφή.
Μόνον οί Λαοί πού διατηρούν μιά άκλόνητη πίστι στους ίδιους
τούς εαυτούς τους, μόνον εκείνοι πού υψώνουν τούς εαυτούς τους στή θέσι του
πιό μεγάλου σκοπού παραμερίζουν τήν ήττα καί τήν ύποδούλωσι σάν ενδεχόμενο καί
δέν διαλέγουν παρά ανάμεσα σέ δύο δρόμους: ή τήν Ελευθερία ή τόν Θάνατο!
To Ιδεολογικό άρθρο δημοσιεύθηκε στο επίσημο όργανο του Ενιαίου Εθνικιστικού Κιινήματος ΕΝΕΚ εφημερίδα ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ τεύχος 9 την 1η Οκτωβρίου 1979
To Ιδεολογικό άρθρο δημοσιεύθηκε στο επίσημο όργανο του Ενιαίου Εθνικιστικού Κιινήματος ΕΝΕΚ εφημερίδα ΝΕΑ ΘΕΣΙΣ τεύχος 9 την 1η Οκτωβρίου 1979
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π