Γράφει ό ΗΛΙΑΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Ο άνθρωπος δέν εϊναι πλάσμα ξεμοναχιασμένο καί ακέραιο,
άτομο, ούρανοκάτέβατο. Καί μνημονικό έχει, πού τόν συνδέει μέ τούς αλλοτινούς
ανθρώπους καί του θυμίζει τά περασμένα, καί άθελα του κληρονομεί τήν ψυχή τών
νεκρών, εϊτε τό γνωρίζει εϊτε όχι. Είναι δεμένος μέ αναρίθμητα
νήματα προς
κάθε διεύθυνση, καί προς τά παρελθόντα καί πρός τά ερχόμενα, βραχύβιο κύτταρο
οργανισμού ζωντανού καί θαυμαστού, κρίκος μιάς
άρρηκτης καί ατέρμονης αλυσίδας.'
Η αλυσίδα αυτή, δηλ. ό σύνδεσμος τών ανθρώπων μιας φυλής, τωρινών καί
περασμένων, πού τούς κάνει έθνος, είναι ή Παράδοση.
Δέν έγινε τυχαία ή συσχέτιση της παράδοσης μέ τή συντηρητική
διάθεση καί τή στείρα προγονολατρία. Αυτή όμως οφείλεται σέ μιά διπλή παρεξήγηση,
πού θεωρεί τήν Παράδοση σάν ένα σύνολο άπό δημιουργήματα τού παρελθόντος, λείψανα ή τελειωμέ να έργα, πού ή
συνείδηση εννοεί νά τά διατηρεί, νά τά τιμά καί νά τά σέβεται, επειδή
αισθάνεται τήν ανάγκη τους, ή νά τά απορρίπτει εντελώς, χωρίς καί νά μπορεί νά
δικαιολογεί τή στάση της απέναντι σ' αυτό.
Όμως καί οί δύο στάσεις, παρά τόν ισχυρισμό τους γιά
αντικειμενικότητα καί κατανόηση, παραγνωρίζουν τήν ουσία: ή Παράδοση δέν είναι
ένα συναίσθημα άπό λείψανα, ούτε μιά αυθαίρετη λατρεία.
Είναι μιά διαχρονική διαδικασία, που έχει σχέση
μέ τήν έγκοσμιότητα του άνθρώπου καί μέ τήν προσπάθεια γιά υπέρβαση της. Είναι,
πρωταρχικά, μιά κοινωνική λειτουργία, γιατί μεταφέρει μέ τή βοήθεια τού λόγου
καί τής πράξης, από γενιά σέ γενιά, επίλεκτα στοιχεία από περιορισμένες μορφές
πολιτισμού καί τά ενσωματώνει στόν κάθε φορά σύγχρονο, ύστερα άπό αυθόρμητη επεξεργασία.
Καί τά στοιχεία τούτα είναι ή γλώσσα, ή τελετουργία, οί
μύθοι καί oi θρύλοι, ή τέχνη, ή θρησκεία. "Ολα αυτά είναι ζωντανά,
εισχωρούν στά μύχια της ψυχής μας (ίσως καί νά πηγάζουν άπό κεί), καί
διαποτίζουν όλη τήν ανθρώπινη ύπαρξη. Κι αυτό τό νιώθει κά θε άνθρωπος,
άλλοτε συνειδητά, άλλοτε, καί κυρίως, υποσυνείδητα (όπως απέδειξαν οί
έρευνες). Αυτή ή συνείδηση είναι τό βασικώτερο στοιχείο της παραδοσιακής
λειτουργίας, αφού αυτή προσδιορίζει καί τη στάση άπέναντί της.
θεωρώντας λοιπόν τήν Παράδοση σάν κοινωνική λειτουργία
καί συνείδηση, μπορεί κανείς νά κρίνει αντικειμενικά τή σημασία της. Κρίνοντας
καί δια -λέγοντας γνώσεις καί ικανότητες, καί προσφέροντας τες έτοιμες στό
νέο άνθρωπο, ή Παράδοση γίνεται ένα προκεχωρημένο φυλάκιο τού άνθρωπου μέσα
στήν' Ιστορία, ένα στήριγμα γιά τήν εξέταση καί επίλυση τών νέων προβλημάτων.
Αυτός είναι κι ό λόγος, πού μιά βασική πολιτιστική λειτουργία, ή παιδεία,
στηρίζεται καί αντλεί ένα μεγάλο μέρος τού περιεχομένου της άπό τήν Παράδοση.
Καί δέν είναι συμπτωματικό ότι άπό τήν παιδεία ξεκινούν ολες οί προοδευτικές
διαδικασίες.
Με τό συναισθηματικό καί συνειδησιακό της χαρακτήρα, ή παράδοση γίνεται εθνικός ψυχισμός, αρετή, εύγνωμοσύνή γιά τό παρελθόν καί υποχρέωση
γιά τό μέλλον. Μέ τό επικό του ύφος γράφει ό Καζαντζάκης:
«Τό πρώτο σου χρέος, εκτελώντας ; τή θητεία σου στή ράτσα,
είναι νά νιώσεις μέσα σου δλους τούς προγόνους. Τό δεύτερο νά φωτίσεις τήν
όρμή τους καί νά συνεχίσεις τό έργο τους. Τό τρίτο σου χρέος νά παραδώσεις στό
γιό τή μεγάλη εντολή νά σέ ξεπεράσει».
Γίνεται επομένως ή Παράδοση ένας δυναμικός σπόρος, πού ή
συνειδητοποίηση τής άξιας του οδηγεί στήν αυτογνωσία καί στή φρόνηση, κι ένα
δυναμικό κίνητρο γιά τήν προσωπική καταξίωση καί δημιουργία τού αύριο.
"Ισως αυτό νά υπονοούσε καί ό πνευματικός τιτάνας πού καταυγάζει τό εϋ ρωπαϊκό πολιτιστικό στερέωμα Friedrich Nietzsche, όταν έλεγε: «Τό μέλλον
ανήκει σ' εκείνον πού θά έχει τή μακρύτερη μνήμη».
' Η εποχή μας, πού στιγματίζεται ανεξίτηλα άπό τόν ίσοπεδωτισμό,
στήν πιό «αγγελική» θεωρητική του σύλληψη (διεθνισμό) άλλά καί στήν πιό σατανική
πρακτική του έκφραση (μπολσεβικισμό - φιλελευθερισμό), προωθεί μιάν οικουμενική
ιδεολογία, πού θά επιτρέψει τήν «έκ τών εσω» άλωση τών εθνών, άλλά καί θά
χρησιμεύσει σάν ιδεολογία τού αυριανού οικουμενικού αυταρχικού κράτους. Στά
πλαίσια μιας ενορχηστρωμένης επίθεσης εναντίον καθετί έθνικού πολεμείται λυσσαλέα ή Παράδοση, άπό τούς φορείς τής εξουσίας, τή λαϊκή άγνοια, κι ένα παρεξηγημένο
μοντερνισμό.
Κάτω άπό αυτές τις συνθήκες, έν όσω ό μεσαίωνας τής
βιολογίας συνεχίζεται καί οί κατεστημένοι «φραγμοί σκέψεως» τήν εμποδίζουν νά
παρουσιάσει τίς πολύτιμες μαρτυρίες τής σύγχρονης γενετικής, κι άφσϋ οί
αντιλήψεις «αιρετικών» όπως τού Jung, καλύπτονται πίσω άπό αυτό πού ό Oswald
Spengler ονόμαζε «σιδηρούν παραπέτασμα διακριτικής σιωπής», ή αναζήτηση τής
Παραδόσεως άποτελεί τή μόνη ΑΜΥΝΑ τών ΛΑΩΝ. Περισσότερα επίκαιρα, άπ' όσο ποτέ
άλλοτε τά παρακάτω λόγια τού Ίωνος Δραγούμη δείχνουν τό δρόμο πού καλείται νά
ακολουθήσει ό "Ελληνας Έθνικιστής: «"Εχεις χρέος νά τά μελετήσεις
αυτά, γιατί είναι όλα δικά σου καί αρκετά πιά τά περιφρόνησες ώι τώρα μέ τό νά
' χουν κοντέψει νά σι πείσουν πώς είναι πρόστυχα, άσχημα, κατώτερα καί γιά
πέταμα. Άπ τόν εαυτό σου θ' αρχίζεις πάντα, δέν έχεις καί τίποτε άλλο τόσο
δικό σοι καί τόσο πολύτιμο. Μαθαίνονται ποϋ θε έρχεσαι, ξέρεις καί πού ε ίνα ό
δρόμος σου νά πάς. Καί σάν τά μάθεις αυτά, θά είσαι άνθρωπος».
----------------------------------------------------------------------------------
Το ιδεολογικό άρθρο δημοσιεύθηκε στην εθνικιστική εφημερίδα ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π