Μία έννοια παράγωγος της έννοιας τοϋ Κράτους είναι ή έννοια
τοΰ Δικαίου. "Οπως έχουμε αναλύσει, τό κοινωνικό σύστημα είναι ένα πλέγμα
ποικίλων σχέσεων μεταξύ των μελών της κοινότητος τό όποιο ώνομάσαμε κοινωνικό
πλέγμα, ένώ ένα υποσύνολο ή ύποπλέγμα των σχέσεων αυτών, τό πλέγμα τών
πολιτικών σχέσεων είναι αυτό πού προσδιορίζει τήν μορφή τοϋ Κράτους. Ή ομαλή
λειτουργία τών πλεγμάτων αυτών προϋποθέτει τήν ΰπαρξι ώρισμένων κανόνων συμπεριφοράς.
"Ετσι προκύπτει τό Δίκαιον στό πολιτικό επίπεδο καi δύο
άλλα συστήματα κανόνων, ή Ηθική καί τά κοινωνικά έθη στό κοινωνικό επίπεδο.
Οι κανόνες Δικαίου έχουν τρία χαρακτηριστικά γνωρίσματα:
Τίθενται άπό τό Κράτος καί όχι άπό άτομα.Αφορούν τήν
εξωτερική συμπεριφορά τών ατόμων καί όχι τίς εσωτερικές του διαθέσεις. Είναι εξαναγκαστικά, ή παράβασίς των δηλ. επισύρει κυρώσεις. Ανάλογα άλλά αντίθετα γνωρίσματα έχουν καί οΐ κανόνες ηθικής
καί κοινωνικών έθών. "Ετσι τά κοινωνικά έθη:
Αφορούν τήν.έξωτερική συμπεριφορά, όπως οΐ κανόνες δικαίου.
Δέν είσάγονται άπό τό Κράτος, άλλά είναι αποτέλεσμα
εξελικτικής ιστορικής διαδικασίας.
Δέν είναι εξαναγκαστικά, άλλά ή παράβασίς τους μπορεί νά έπιφέρη
κοινωνική αποδοκιμασία.
Αντίθετα, οΐ κανόνες ηθικής:
- Επιβάλλονται άπό τό ίδιο τό άτομο στόν εαυτό του.
- "Εχουν σχέσι μέ τήν συνείδησί του καί όχι μέ τήν εξωτερική του συμπεριφορά.
- Δέν περιέχουν εξωτερικό εξαναγκασμό καί συνεπώς ή παράβασίς των δέν επισύρει, κυρώσεις.
Τό Δίκαιον διαιρείται σέ Θετικό καί Φυσικό Δίκαιο.
Τό Θετικό Δίκαιο είναι τό σύνολο τών κανόνων πού θεσπίζει
τό κάθε Κράτος. Σε άντιδιαστολή τό Φυσικό Δίκαιο έχει σάν περιεχόμενο τίς αρχές
καί τά αίτια έκ των οποίων προκύπτει τό Θετικό Δίκαιο.."Οπως είναι ευνόητο, τό Φυσικό,Δίκαιο, ή Ηθική καί τά
κοινωνικά έθη αποτελούν μία ενότητα μέ βάσι τό αξιολογικό σύστημα πού έχει
αναπτύξει ένα "Εθνος.
Σύμφωνα μέ τήν Εθνικιστική άντίληψι, τό Κράτος δέν είναι ούτε δημιουργός, ούτε παράγωγον
τού Φυσικού Δικαίου. Τό Κράτος είναι τό ίδιο σχέσεις Δικαίου μεταξύ διοικούντων
καί διοικούμενων. Επομένως τό Κράτος στήν συγκεκριμένη ύφή του καί τό Φυσικό Δίκαιο
εμφανίζονται ταυτόχρονα.
Πώς όμως εμφανίζονται τά τρία αυτά συστήματα τοϋ Φυσικού
Δικαίου, τής Ηθικής καί τών κοινωνικών έθών;
Λειτουργεί καί έδώ ή επιλεκτική διαδικασία, ή δέ πηγή τών
τριών αυτών συστημάτων είναι ή συλλογική φυλετική ψυχή τού "Εθνους.
"Ετσι, σέ μεταβατικές περιόδους εμφανίζονται συλλογικές ψυχολογικές
τάσεις πού εκφράζουν εναλλακτικά αξιολογικά συστήματα. Μεταξύ άύτών επιλέγεται
καί
εκφράζεται τελικά εκείνο πού προσαρμόζεται καλύτερα στίς ιστορικές
συνθήκες. Άπό τό νέο αυτό αξιολογικό σύστημα μορφοποιούνται:
- Ή Ηθική στό ατομικό επίπεδο καί ακολουθεί τόν πολιτιστικό κύκλο.
- Τά κοινωνικά έθη στό κοινωνικό επίπεδο καί ακολουθούν τόν κύκλο ζωής τού κοινωνικού πλέγματος, καί
- Τό Φυσικό Δίκαιον στό πολιτικό επίπεδο πού ακολουθεί τόν κύκλο ζωής τοϋ πλέγματος τών πολιτικών σχέσεων.
Ή θεώρησις αυτή όνομάζεται θεωρία τοΰ φυλετικού Φυσικού
Δικαίου καί εξηγεί γιατί τό Δίκαιο καί οί λοιποί κανόνες διαφέρουν άπό Λαό σέ
Λαό.
Κάθε Λαός έχει κάποιες αξιολογικές ροπές πού διακρίνουν
αυτόν καθώς καί τά αξιολογικά συστήματα πού γεννά μέσα στους διαφόρους
πολιτισμούς. Ή 'Ελληνική Φυλή διακρίνεται γιά τρεις βασικές άξιολογικές
τάσεις, τήν λεβεντιά, τήν ύπερηφάνεια καί τόν αυτοσεβασμό ή ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Μία συνέπεια τών ανωτέρω ,είναι ότι τό Δίκαιο υπάρχει μόνον
σάν Εθνικό Δίκαιο, ένώ πραγματικό Διεθνές Δίκαιο δέν υπάρχει διότι άφ’ ενός
μέν δέν υπάρχει υπερεθνική αρχή γιά νά τό έπιβάλη, άφ' έτερου δέ καί κατά
κύριον λόγον, δέν υπάρχει κοινό αξιολογικό σύστημα μεταξύ τών Λαών.
Αυτό πού
σήμερα εμφανίζεται σάν Διεθνές Δίκαιο, δέν είναι παρά μία καταγραφή τών
διεθνών Ισορροπιών καί αμοιβαία άναγνώρισίς των. Στήν περίπτωσι πού μία
ύπερδύναμις ή ένα διεθνές σύστημα κέντρων εξουσίας έπιβάλη τό δικό της Δίκαιον
έπί άλλων Εθνών, τότε προφανώς δέν έχουμε Διεθνές Δίκαιον, άλλά επιβολή κάποιου
Εθνικού Δικαίου έπί τών μικρών Λαών. Στήν εποχή μας, μάλιστα, δέν έχει επιβληθεί
μόνο τό Εθνικό αυτό Δίκαιο, άλλά καί τό βασικό αξιολογικό σύστημα άπό τό όποιο πηγάζει.
Καί μέ τήν διαπίστωσι αυτή, μέσω τής οποίας μπορεί κανείς νά δή τήν νομική πλευρά
τής Κρίσεως στόν Περσικό Κόλπο, κλείνουμε τήν σημερινή μας άνάλυσι. .· ·
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π