Δεν θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα αδιαφορούν η θα το παρακολουθούν έντρομοι
Και όταν δεν αδιαφορούν να το χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα το θαυμάζουν, θα συμμετέχουν, θα δημιουργούν και θα οραματίζονται ένα καλύτερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΡΙΟ μαζί μας

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Οι εκλεκτικές ιδεολογικές συγγένειες Ριζοσπάστη-Δαυλού


Ως απάντηση στις φαιδρότητες του γλωσσολογούντα αρθογράφου του "Ριζοσπάστη" που παρουσιάσαμε στις προηγούμενες αναρτήσεις μας, δημοσιεύουμε το εξαιρετικό και ειρωνικότατο κείμενο που ακολουθεί, με το οποίο γελοιοποιούνται πλήρως οι αντιεπιστημονικές και ανυπόστατες "αναλύσεις" και επιχειρήματα του "σύντροφου" Κυτόπουλου, που, ως φαίνεται, μέσα στην ημιμάθειά του, πίστεψε ότι ανακάλυψε τον τροχό!
Δημήτρης Ευαγγελίδης
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ΔΑΥΛΙΖΩΝ...

Του Χαράλαμπου Ε. ΜΑΡΑΒΕΛΙΑ
H Αυγή, 26/09/2004

Γαλάζια κι άσπρα χρώματα κολυμπούν
στη μαύρη θάλασσα των φανατικών.
Δεν έμεινε άλλη θάλασσα για κολύμπι.

Θ. Γκόρπας, Μπέρδεμα
Είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ ότι δύο θεωρίες βρίσκονται διαρκώς τα τελευταία χρόνια στο εμμανές στόχαστρο των εντύπων του “ελληνόψυχου” φονταμενταλισμού: η φοινικική προέλευση του ελληνικού αλφαβήτου και η ινδοευρωπαϊκή γλωσσική (και αρχαιολογική) θεωρία. Εσχάτως στο χορό εισήλθε ασθμαίνων και ο Ριζοσπάστης, όργανο της Κεντρικής Επιτροπής του Κ.Κ.Ε. Για τρεις συνεχόμενες Κυριακές δημοσίευσε, με εντυπωσιακή προβολή, ολοσέλιδα άρθρα του Ν. Κυτόπουλου με γενικό τίτλο “Ο Ινδοευρωπαϊκός μύθος” (Κυριακάτικος Ριζοσπάστης, 22.8., 29.8. και 5.9.2004). Κατά τον αρθρογράφο πρόκειται για φασιστικό και ολέθριο μύθο που όμως, ευτυχώς, διαλύθηκε πλέον στα εξ ών συνετέθη από τρία γεγονότα, και συγκεκριμένα την αποκρυπτογράφηση της Γραμμικής Β γραφής, της Γραμμικής Α, αλλά και από ένα σάπιο κομμάτι σανίδι που βρέθηκε στην Καστοριά, ηλικίας 5.260 ετών. Με αυτά τα “γεγονότα”, όπως και με ένα άλλο, την “αποκρυπτογράφηση” του Δίσκου της Φαιστού, θεωρεί ο αρθρογράφος ότι η ελληνική ιστορία τώρα προεκτείνεται σε βάθος μέχρι 5.000 χρόνων. Κατόπιν δε όλων αυτών των κοσμοϊστορικών συμβάντων τα οποία η επιστήμη είτε δεν έχει πληροφορηθεί είτε δολίως αποσιωπά, προβάλλει το αίτημα ότι θα πρέπει να ξαναγραφτούν τα σχολικά βιβλία υπό το πρίσμα αυτών των νέων συνταρακτικών αποκαλύψεων, που, κατά τον αρθρογράφο, αποδεικνύουν ότι οι Έλληνες είναι αυτόχθονες. Όχι δε μόνο αυτόχθονες, αλλά, ως Δαναοί “με κέντρο τον Αιγαιακό χώρο κινούνται, σκορπούν σ’ Ανατολή και Δύση”, όπως μας διαβεβαιώνει ο ρέκτης αρθρογράφος (οποίος ιμπεριαλισμός!)...
Με δεδομένο τον χαλύβδινο έλεγχο των αρμοδίων του Ριζοσπάστη πάνω στο τι θα μπει και τι δεν θα μπει στην εφημερίδα (ο Χ. Φλωράκης είχε πει παλαιότερα ότι ο Ριζοσπάστης δημοσιεύει μόνο ό,τι συμφέρει το λαό!) είναι προφανές ότι τα κείμενα αυτά δεν αποτελούν απλώς τις βουλησιαρχούμενες απόψεις ή τον καρπό της έκδηλης συγχύσεως του συγκεκριμένου αρθρογράφου, αλλά θέσεις του Κόμματος ή, έστω, θέσεις προς τις οποίες το Κόμμα (προφανώς) δεν διαφωνεί.
Ο αρθρογράφος παρουσιάζει σαν ινδοευρωπαϊκή θεωρία την άποψη ότι οι Έλληνες ήρθαν απ’ έξω και ό,τι βρήκαν στην Ελλάδα ήταν γι’ αυτούς ξένο, και μη ελληνικό – έτσι ώστε να την καταρρίψει ευκολότερα. Η άποψη όμως που περισσότερο κρατεί είναι ότι σε διάφορες φάσεις μεταξύ Πρωτοελλαδικής και Μεσοελλαδικής εποχής (χονδρικά 2.300- 1.900 π.Χ.) αφίχθησαν στην Ελλάδα φύλα που μιλούσαν διάφορες εκδοχές της ινδοευρωπαϊκής, από την ανάμιξη δε των επήλυδων με τους παλαιότερους πληθυσμούς δημιουργήθηκε η ελληνική γλώσσα και συν τω χρόνω το ελληνικό έθνος. Θα φέρω ένα παράδειγμα, απολύτως κατανοητό νομίζω στους ιθύνοντες του Ριζοσπάστη: Το να λέμε ότι οι Έλληνες ήρθαν στην Ελλάδα είναι σα να λέμε ότι ο Λένιν πήγε στο... Λένινγκραντ! Όπως δεν υπήρχε Λένινγκραντ πριν από τον Λένιν, έτσι δεν υπήρχε Ελλάδα και ελληνική γλώσσα πριν από την προαναφερθείσα σύμμιξη. Ούτε βέβαια όποιο είδος προϊστορικής γραφής βρίσκεται στα γεωγραφικά όρια της σημερινής Ελλάδας αναπόδραστα αποδίδει ελληνική γλώσσα. Διότι έχουμε κείμενα ακόμη και από την ιστορική αρχαιότητα (“ετρουσκικές” επιγραφές Λήμνου, ετεοκρητικές επιγραφές κ.λ.π.) που δεν αποδίδουν γλώσσα ελληνική, έστω κι αν κάποιες απ’ αυτές είναι γραμμένες με ελληνικό αλφάβητο. Ένα πλήθος από πληροφορίες της αρχαίας γραμματείας μας κάνουν λόγο για βαρβάρους (δηλ. αλλόγλωσσους) που κατοικούσαν τη χώρα που ύστερα ονομάστηκε Ελλάς. Ο ίδιος ο Ηρόδοτος (Α, 57) διαπιστώνει ότι οι Πελασγοί της εποχής του δεν μιλούσαν ελληνικά. Εν πάση περιπτώσει, ποια είναι τα συνταρακτικά γεγονότα που κατά τον Ριζοσπάστη επιβάλλουν το ξαναγράψιμο των σχολικών μας βιβλίων; Μα οι αποκρυπτογραφήσεις των γραφών που αναφέραμε παραπάνω! Όπως όμως όλοι γνωρίζουν, από τις γραφές αυτές μόνο η μυκηναϊκή Γραμμική Β έχει αποκρυπτογραφηθεί, από τον αοίδιμο Michael Ventris και τον άξιο συνεργάτη του, μακαρίτη John Chadwick. Οι οποίοι στις εργασίες τους δεν παύουν να τονίζουν τον Ινδοευρωπαϊκό χαρακτήρα της γλώσσας των Μυκηναίων. Η μινωϊκή Γραμμική Α δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί, και φυσικά δεν έχει αποδειχθεί ελληνική. Σήμερα κρατεί σχετικά η άποψη ότι αποδίδει τη γλώσσα των “προελληνικών” κατοίκων της Κρήτης και του Αιγαίου (αιγαιακό υπόστρωμα). Εντούτοις, ο αρθρογράφος μάς διαβεβαιώνει πως, σ’ ό,τι αφορά τη (μινωική) Γραμμική Α “σχηματίστηκε τελικά η βεβαιότητα ότι πρόκειται μάλλον για ελληνική”. Από ποιους, πότε, με ποιες διαδικασίες, ποια στοιχεία κ.λπ. δεν κάνει τον κόπο να μας φανερώσει. Ίσως γιατί έτσι θα ήταν υποχρεωμένος να αποκαλύψει τα έντυπα από τα οποία προφανώς (δια)μορφώνεται.
Ο αρθρογράφος “θεμελιώνει” τις απόψεις του επικαλούμενος, με προφανή παρανόηση, ένα μικρό βιβλίο του γάλλου γλωσσολόγου και σημειολόγου George Jean (Ζεάν τον διαβάζει!) με τίτλο Γραφή, η μνήμη των ανθρώπων. Το βιβλίο κυκλοφόρησε στα γαλλικά από τις εκδόσεις Gallimard στα 1987 και μεταφράστηκε στα ελληνικά από τον πρόωρα χαμένο αντισυμβατικό ποιητή Θωμά Γκόρπα. Ο οποίος έχει προσθέσει ένα δικό του παράρτημα με τίτλο “Ελληνικά ντοκουμέντα”. Ο βιαστικός αρθρογράφος του Ριζοσπάστη διαβάζει το παράρτημα του Γκόρπα και νομίζει ότι αποτελεί κεφάλαιο του βιβλίου του Ζαν! Αφού αναφέρει λοιπόν ότι βρέθηκε στην Ιθάκη Γραμμική Α τού... 2.700 π.Χ.(;!) όπου τάχα διαβάστηκε (πώς; ) το όνομα... Ανδρεάδης (προφανώς δεν πρόκειται για τον γνωστό μεγαλοκεφαλαιούχο Στρατή Ανδρεάδη), συμπεραίνει: “Από το τσιτάτο αυτό καταλαβαίνει κανείς τον προβληματισμό του Γάλλου επιστήμονα. Διαβλέπει το παραμύθι που κατασκεύασαν οι Ινδοευρωπαϊστές και προειδοποιεί... κ.λπ.”. Όμως ο αθώος του κρίματος τούτου συγγραφέας Ζωρζ Ζαν αναφέρει ο άνθρωπος, το και ορθό, ότι η Γραμμική Α δεν εμφανίζεται παρά μετά το 1.750 π.Χ., όπως και ότι κανείς δεν την έχει αποκρυπτογραφήσει μέχρι σήμερα, πράγμα που συμβαίνει και με τα σημεία του Δίσκου της Φαιστού (σελ. 124 του γαλλικού πρωτοτύπου / 124-5 της ελληνικής μετάφρασης). Αφού λοιπόν η Γραμμική Α δεν εμφανίζεται παρά μετά το 1750 π.Χ., πώς μπορεί να υπάρχει χίλια χρόνια πριν και μάλιστα να αναφέρεται στον... Ανδρεάδη;
Είναι τόσο σίγουρος για το εύρημα ο αρθρογράφος, που κατακεραυνώνει μάλιστα το “ακαδημαϊκό κατεστημένο” που έγραψε την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους της Εκδοτικής Αθηνών και αυτοδιασυρόμενο δεν καταλαβαίνει αυτή την τετράγωνη λογική. (Δηλαδή κείμενο σε Γραμμική Α του... 2.700 π.Χ. που αναφέρει μάλιστα και ονόματα που δεν απαντώνται στην ελληνική γλώσσα παρά μετά από τη χριστιανική εποχή!).
Περαιτέρω, ο αρθρογράφος έρχεται στο ψητό – ζήτημα το οποίο η εφημερίδα προβάλλει με πηχιαίους τίτλους – και απαιτεί να ξαναγραφτεί η ιστορία, διότι κάποιος – και τέτοιοι κάποιοι υπάρχουν χιλιάδες – νομίζει ότι “διάβασε” τον Δίσκο της Φαιστού, ο οποίος έτσι “έλυσε τη σιωπή του” και ελάλησε ελληνικά. Μας παραπέμπει δε με διθυραμβικά σχόλια σε ένα βιβλίο των εκδόσεων “Νέα Θέσις” (ασφαλώς η Κ.Ε. γνωρίζει και την ιδεολογική κατεύθυνση και τα βιβλία που εκδίδει ο συγκεκριμένος εκδοτικός οίκος). Το περίεργο μάλιστα είναι ότι η ελληνικότητα του Δίσκου είναι τόσο ανεξίτηλη, που όπως και να τον διαβάσεις αυτός ελληνικά λαλεί. Διότι, όπως μας πληροφορεί ο αρθρογράφος, μια άλλη “αποκρυπτογράφηση” του Δίσκου από τις ισόκυρες της “Νέας Θέσεως” εκδόσεις “Γεωργιάδη” (ασφαλώς η Κ.Ε. γνωρίζει και την ιδεολογική κατεύθυνση και τα βιβλία που εκδίδει και ο συγκεκριμένος εκδοτικός οίκος) διαβάζει τον Δίσκο αντίστροφα, αλλά και πάλι αυτός ελληνικά μιλάει!!! Κατά τον Ριζοσπάστη μάλιστα ο μυστηριώδης Δίσκος δεν φθέγγεται όποια όποια ελληνικά, αλλά “μιλάει ελληνικά της ομηρικής εποχής”. Τώρα πώς ένα κείμενο του 1.750 π.Χ. “μιλάει” ελληνικά εποχής που βρίσκεται χίλια χρόνια αργότερα, αυτό είναι ένα ζήτημα που μόνο η αλάνθαστη μ-λ διαλεκτική μέθοδος του ρηξικέλευθου άρθρου μπορεί ίσως να ξεδιαλύνει.
Υποτιθέμενες αναγνώσεις του Δίσκου της Φαιστού έχουν προταθεί αμέτρητες. Οι διάφορες αναγνώσεις (αναπόδεικτες όλες) κινούνται από το εύλογο μέχρι το τερατώδες. Μία μάλιστα κάνει σοβαρό λόγο για τον Σείριο και άλλα εξωγήινα. Αφού λοιπόν ο καθένας νομίζει ότι είναι αρμόδιος να αποκρυπτογραφήσει τον περίφημο Δίσκο, σκέφτηκα ότι και σε μένα δε θάταν δύσκολο να κάνω το ίδιο. Κατ’ αρχήν ξεκινάω από τη διαπίστωση ότι τα τυπογραφικά του Δίσκου εμφανίζουν έντονα γοτθικά χαρακτηριστικά. Αυτό με βάζει σε κάποιες υποψίες. Σιγά-σιγά διαπιστώνω ότι ο Δίσκος δεν μιλάει ελληνικά, αλλά γερμανικά. Μιλάει μάλιστα όχι όποια – όποια γερμανικά, αλλά τα ινδο-γερμανικά (Indogermanisch) του γερο-Κάρολου. Γράφει λοιπόν ο Δίσκος στην Α όψη του: “Προλετάριοι όλων των χωρών, αφήστε τις .... [λέξη που δεν διαβάζεται καθαρά γιατί ο δίσκος στο σημείο αυτό είναι φθαρμένος] και σοβαρευτείτε”. Στην δε Β όψη, που είναι σαφώς συντομότερη της πρώτης, γράφει επί λέξει: “Βλέπε όψη Α”.
Στα άρθρα που έδωσαν αφορμή γι’ αυτές τις γόνιμες σκέψεις είναι εμφανή τα εθνικιστικά στερητικά σύνδρομα. (Αναζητώντας το χαμένο χρόνο;). Να μας επιτραπεί πάντως, περαίνοντας, να επισημάνουμε ότι η βιβλιογραφία του αρθρογράφου για το ζήτημα με το οποίο θέλησε να καταπιαστεί είναι ελλιπέστατη. Με το ζήτημα των Ινδοευρωπαίων έχει ασχοληθεί θορυβωδώς και κατ’ επανάληψιν το ελληνόφρον περιοδικό Δαυλός, άλλα ομόδοξα έντυπα, όπως και οι ελλογιμότατοι συγγραφείς κ.κ. Κ. Πλεύρης και Γ. Γεωργαλάς, πηγές στις οποίες δεν υπάρχει, ρητή τουλάχιστον, αναφορά στα άρθρα του Ριζοσπάστη. Ας ελπίσουμε ότι σε κάποια επόμενη συνέχεια θα υπάρξει επανόρθωση αυτής της αδικίας.

Ο Χαράλαμπος Μαραβέλιας είναι δικηγόρος, δρ. του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σημ. ΔΕΕ: Οι επισημάνσεις είναι δικές μου και δεν υπήρχαν στο αρχικό κείμενο.

πηγή

4 σχόλια:

  1. Το θέμα δεν είναι το αυτόχθον αλλά η βιολογική και πολιτιστική συνέχεια του ελληνικού έθνους και η πολιτιστική του σχέση (που οι κατεστημένες απόψεις θέλουν "ακόλουθη" ή "υποτελή" με τα "γερμανικά" φύλα και τους Φοίνικες -τους κανονικούς και όχι τους Έλληνες της Φοινίκης-). Να μην ξεχνάμε επίσης τον αδόκιμο επιστημονικά τρόπο με τον οποίο επίσης ξεκίνησε το παραμύθι των Ινδοελλήνων (είδατε τι άσχημα χτυπάει έτσι;) και ποιες πολιτικές σκοπιμότητες και εποχιακά ιδεολογικά ρεύματα θεμελίωσαν την "επιστημονική" του τεκμηρίωση. Βάζω σε εισαγωγικά το επιστημονική όχι γιατί αμφισβητώ τα στοιχεία αλλά τον στοχευμένο συνδυασμό τους. Τα τούβλα είναι τούβλα και μπορείς με αυτά να χτίσεις ότι θέλεις. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι θέμα που θα λυθεί στις στήλες των εφημερίδων και μάλιστα του "Ριζοσπάστη" και της "Αυγής".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Κώστας Καρδαράς, επιβεβαιώνει την εικόνα του διαρκώς, στα τόσα χρόνια παρουσίας και προσφοράς που έχει στα δρώμενα του εθνικιστικού πολιτικο -ιδεολογικού χώρου. Έχει εξελιχθεί σταδιακά σε κορυφαίο ιδεολογικό στέλεχος των εθνικιστών.
      Είμαστε τυχεροί που έχουμε στον χώρο μας στελέχη τέτοιας μόρφωσης και ποιότητας χαρακτήρος. Απομένει, "στα χρόνια της ξηρασίας" να τον αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο.
      Π.Ι.Δ.

      Διαγραφή
  2. Κώστα καλέ μου φίλε και παλιέ συναγωνιστή η βιολογική και πολιτιστική συνέχεια του ελληνικού έθνους έχει ξεκαθαριστεί από καιρό. Ποιες είναι αυτές οι κατεστημένες απόψεις που νομίζεις ότι το αμφισβητούν; Τι είναι αυτά περί υποτελών γερμανικών φύλων και Φοινίκων; Ποιος σοβαρός ερευνητής τα υποστηρίζει αυτά; Θα το ρίξουμε πάλι στην συνωμοσιολογία, στους Λιακογεωργιάδηδες και τους μασόνους του Δαυλού; Εκπλήσσομαι με αυτήν την αποσπασματική κριτική και τις αοριστολογίες. Περιμένω λοιπόν ένα άρθρο σου με την δική σου εκδοχή και τεκμηριωμένη θέση. Αν ήδη υπάρχει δημοσιευμένο κάπου στείλε μου τον σχετικό σύνδεσμο.
    Δημήτρης Ε. Ευαγγελίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλιέ μου συναγωνσιτή Δημήτρη η προσεκτικότερη ανάγνωση της απαντήσεώς μου θα δείξει ότι η λέξη υποτελή (σε μονοτονικό φεύ) είναι αιτιατική θηλυκού που προσδιορίζει την πολιτιστική σχέση του ελληνισμού και όχι πληθυντικός που αφορά τα γερμανικά φύλα. Άρθρο ακολουθεί μετρίως σύντομα (δεν ξέρω βέβαια αν το δημοσιεύσει η Αυγή). Αλλά μάλλον μαλώνουμε σε ξένο αχυρώνα αφού θα χρειαστούμε και μια επιστημονική επικύρωση κάποιων απόψεων. Νομίζω λοιπόν ότι το θέμα δεν θα λυθεί έτσι αλλά με ευρύτερες διαδικασίες.
      Κώστας Καρδαράς

      ΥΓ. Συναγωνιστή Π.Ι.Δ. ευχαριστώ πολύ. Δεν νομίζω να μου αξίζουν όλα όσα γράφεις, πάντως εσύ, ο Δημήτρης και πολλοί άλλοι, με όσα ενσταλάξατε στην ψυχή μου προδιαγράψατε την μονιμότητά μου στον αγώνα και αν παίζεις πολύ καιρό, στο τέλος σε μεγάλο μέρος του γηπέδου μπορεί να βρεθείς μόνος και εξέχων.

      Διαγραφή

Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π