Η αναξιοπιστία των ειδήσεων που προωθούνται μέσω του
Διαδικτύου και των σελίδων Κοινωνικής Δικτύωσης
γράφει ο Πολύδωρος Ιππ. Δάκογλου
Η εκρηκτική ανάπτυξη της τεχνολογίας και των εφαρμογών
αξιοποίησης του διαδικτύου, επέφερε ριζική ανατροπή στον τρόπο που οι άνθρωποι
ενημερώνονται. Σ’ αυτό συνέβαλε και δυνατότητα δημιουργίας και λειτουργίας με
πολύ χαμηλό κόστος μιας ενημερωτικής σελίδας ή ενός blog που
υποκαθιστά την ενημερωτική σελίδα.
Το τελικό αποτέλεσμα των εξελίξεων αυτών καταγράφεται ως
εξής:
Ο καταναλωτής ειδήσεων επιθυμεί γρήγορη ενημέρωση και
στοιχεία διαφορετικότητας στην θεματολογία που διαβάζει. Αυτό, είναι το κρυφό
ευαγγέλιο των Ηλεκτρονικών ΜΜΕ που καθορίζει το νέο δόγμα και τη νέα σχολή της
δημοσιογραφίας.
Η ροπή στην γρήγορη ενημέρωση (γρήγορη από πλευράς
ταχύτητος φιλοξενίας και μεγέθους ρεπορτάζ) έχει ως επακόλουθο την αδυναμία
διασταύρωσης και την παραίτηση από κάθε προσπάθεια σύνδεσης της είδησης με το
γενικότερο τοπίο.