Δεν θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα αδιαφορούν η θα το παρακολουθούν έντρομοι
Και όταν δεν αδιαφορούν να το χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Θέλουμε ένα εθνικιστικό κίνημα όπου οι πολίτες θα το θαυμάζουν, θα συμμετέχουν, θα δημιουργούν και θα οραματίζονται ένα καλύτερο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΡΙΟ μαζί μας

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Είναι καιρός... (του Γιώργου Ροϊδοδήμου)


Γράφει ο Γιώργος Ροϊδοδήμος
Η μελέτη της Ιστορίας είναι θεμελιώδης για την κατανόηση της κοινωνικής ψυχής παγκόσμιας αλλά φυλετικής και εθνικής. Είναι θεμελιώδης για την κατανόηση της πολιτικής, διεθνούς-γεωπολιτικής, αλλά και τοπικής-εθνικής.
Συμβάλει ουσιαστικά στον εντοπισμό των πα­ραμέτρων εκείνων που πάντοτε είναι παρούσες. Είτε αυτοί οι παράγοντες λέγονται συμφέροντα εθνικά,οικονομικά είτε καμιά φορά ιδεολογικά ή θρησκευτικά άλλοτε αληθινά και άλλοτε υποσυνείδητα ή παραπλανητικό-και άλλοτε κοινωνικές ή εθνοφυλετικές συμπεριφορές. Η κα­τανόηση αυτών των διαχρονικών παραμέτρων και παραγόντων πρέπει να λειτουργεί ως κωδικός για τπν ερμηνεία των τωρινών καταστάσεων. Αυτή είναι και η χρησιμότητα της Ιστορίας στη πολιτική.

Αυτό θα ήταν χρήσιμο για την αντικειμενικότητα ερμηνείας για την εξαγωγή συμπερασμάτων, και συνεπώς για την κατανόηση του ενεστώτα ακόμα και των λύσεων των προβλημάτων που προκύ­πτουν, εφ 'όσον βέβαια η γνώση δεν περιορίζεται στο παρελθόν αλλα υπάρχει και μία σαφής ενημέ­ρωση, όσο αυτή είναι δυνατή,για το σήμερα
Παρ  όλα αυτά, πολλές φορές π ανάγνωση, και όχι η έρευνα της ιστορίας, γίνεται από τον εκάστοτε αναγνώστη που έχει εκ των προτέρων κάποιο επι­πόλαια δομημένο ιδεολογικό υπόβαθρο. Ετσι η ανάγνωση ή  μελέτη και οχι η έρευνα της αλήθειας, οδηγεί σχεδόν πάντα στα συμπεράσματα που θέλαμε εκ των προτέρων να εξάγουμε.

Έτσι, ο δημοκράτης αντιλαμβάνεται αλλιώς τα αίτια και την ιστορία απ ότι ο αριστερός, ή ο δεξιός πατριώτης Κάποια διαφοροποίηση ίσως υφίσταται στον εθνικιστή που εκ των πραγμάτων, σήμερα είναι αιρετικός γιατί η ιστορία γράφεται πάντα απο τους νικητές που δυστυχώς είναι οι «δημοκράτες» και οι αριστεροί «διανοούμενοι». Όμως και αυτοί - οι εθνικιστές - αναμφίβολα έχουν μιά συγκεκρι­μένη αφετηρία όταν μελετούν Έτσι η ερμηνεία τείνει πάντα να είναι άλλοτε λίγο και άλλοτε περισσότερο μεροληπτική και συνεπώς να οδηγού­μεθα σε λάθος συμπεράσματα και τελικά σε εσφαλμένες συμπεριφορές ή ακόμη και ανεδαφικές πρακτικές εφαρμογές και λύσεις.
Οι παράμετροι πρέπει να σταθμίζονται κάθε φορά και να μην εκφυλίζονται σε μία και μόνον απόλυτη πηγή του κακού που τελικά συμβάλει στην εσφαλμένπ εκτίμηση καταστάσεων.
Παράλληλα η εντρύφηση στην Ιστορία όταν το υποκείμενο, ο αναγνώστης δηλαδή, έχει σαφή πο­λιτική ή ιδεολογική τοποθέτηση, ενεργεί ως δυνα­μική επιθυμίας επανάληψης συγκεκριμένης ιστο­ρικής περιόδου. Καταντά τελικά δογματισμός και απομίμηση Μία νοσηρά νοσταλγική επιθυμία.

Σήμερα βλέπουμε ότι η αριστερά πέρασε μιά μεγάλη κρίση, όχι μόνον διότι προσωπικά πιστεύω ότι έχει λάθος αντιλήψεις, αλλά και κυρίως λόγω αυτής της ιδεοληψίας της σε ένα κόσμο που άλλαξε από τότε όσο κι αν ορισμένες σταθερές -παράμετροι, παραμένουν διαχρονικές. Φαίνεται όμως να εξέρχεται απο αυτή τη περίοδο για να δημιουργήσει ίσως άλλο ένα τραγικό σφάλμα στη σημερινή πραγματικότητα. Σαφώς διότι η ερμηνεία της είναι λογιστική, υλιστική και συνεπώς ρηχή. Δυστυχώς όμως ταυτόχρονα και δημαγωγική.

Στον αντίποδα η φυσική- κοινοτική - φυλετική θεώρηση που αποτελεί και τη πεμπτουσία του εθνικοσοσιαλισμού, ενώ σαν καθαρά φυσική και φυ­σιολογική ερμηνεία κερδίζει ενστικτωδώς τις καρ­διές των μαζών σήμερα έχει όμως την αναπηρία της ιδεοληψίας που είχε μέχρι σήμερα η αριστερά Ακριβώς διότι εκφράζεται από βιωματικά κέντρα που η απομίμηση και η επανάληψη και ο ρεβαν­σισμός έχουν προσβάλει τη συμπεριφορά τους τον χαρακτήρα τους και την πρακτική τους, Για να το πούμε δηλαδή όσο πιό απλοϊκά γίνεται, η θεωρία στην πράξη μετουσιώνεται αναχρονιστικά και με ρητορική άλλων εποχών και συγκυριών.

Θα ήταν καταστροφικό αν ηγέτες προέλθουν από αυτή τη νοοτροπία και δεν προκύψουν απο την ζύμωση και τον αγώνα των μαζώv πoυ βαθμιαία συνειδητοποιούν την ορθότητα τπς ιδέας, χωρίς να της δίνουν ακόμη συγκεκριμένο όνομα Αυτό ση­μαίνει πραγματική Γέννηση και επιστροφή στους φυσικούς νόμους της ζωής και της ανθρώπινης κοινωνικής δικαιοσύνης.
Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε ότι ο εθνικοσοσιαλισμός και ο φασισμός απετέλεσαν σαν κίνημα κάτι το πρωτόγνωρο και Νέο. Παρά την παλαιότητα-βλέπε διαχρονικότητα- των αξιών που τα διέπουν σαν ψυχή και πεμπτουσία αυτών.
Και κάτι άλλο. Τότε υπήρξε ένας ηγέτης που τα­λαντεύτηκε στη Ευρώπη μέχρι να βρεί την αλήθεια Μόνος στο περιθώριο και στη φτώχεια σκέφτονταν. Και που ήταν ευαίσθητος καλλιτεχνικά,που γνώρισε τη ζωή του φτωχού αλλα και τον αγώνα στο πεδίο του πολέμου. Τώρα;

Τώρα  υπάρχει μόνον η στροφή των μαζών προς αυτή τη κατεύθυνση αλλά όχι και η υγιής μήτρα ανάδειξης αρχηγού. Αν προκύψει θα είναι απο τις διεργασίες των άτυπα οργανωμένων διαμαρτυρό­μενων μαζών Όποια άλλη προσπάθεια καθοδήγησης από τα γνωστά κυκλώματα του χώρου μόνον το αυθόρμητο μαζικό κίνημα που αρχίζει να αποκτά δυναμική, θα βλάψουν.

Πάντως, ας μην διεγειρόμαστε από τη μα­γεία εκείνης της εποχής και την ανυπέρβλητη ψυχική ανάταση που πρόσφερε στον άνθρωπο τότε. Ας έχουμε πάθος. Όχι πρότυπα αλλά πηγή αξιών και αλή­θειας που εκείνοι ανέδειξαν.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Ελεύθερος Κόσμος που κυκλοφορεί στα περίπτερα του Φεβρουαρίου 2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π