Ή πρόσφατη «έκθεσις» τοΰ "Αμερικάνικου Υπουργείου
Εξωτερικών πού, σχετικά μέ τήν Ελλάδα, μνημονεύει τήν ϋπαρξι δήθεν εθνικών
μειονοτήτων, δέν είναι, ασφαλώς, τό μόνο διεθνές έγγραφο πού, σέ μία χώρα
μικρή σέ έκτασι, όπως ή χώρα μας, ανευρίσκει «μειονότητες», ένώ δέν μιλά γιά
τέτοιες σέ χώρες - δεινοσαύρους μέ μωσαϊκά λαών όπως π.χ. ή Ε.Σ.Σ.Δ., ή Ινδία ή
ή Γιουγκοσλαβία. Στήν μακραίωνη Ιστορική πορεία τοϋ "Ελληνικού "Εθνους
επανειλημμένως έχουν έκφρασθή «απόψεις» ή «θέσεις» καί έχουν κυκλοφορήσει «έρευνες»
καί «εξιστορήσεις» πού αμφισβήτησαν ή αμφισβητούν τήν προέλευσι, Ιστορική παρουσία,
πολιτιστική προσφορά, ακόμη καί τήν ύπόστασι καί τήν ομοιογένεια τής Ελληνικής
Φυλής.
Είναι βεβαίως φυσικό ή παρουσία ενός "Εθνους στό Ιστορικό
προσκήνιο νά δημιουργή εχθρότητες, πολλές φορές γιά λόγους γεωπολιτικούς καί
γεωοικονομικούς καί συνεπώς νά έχη δεχθεί τό "Εθνους μας πολλές εξωτερικές
επιβουλές.
Οι εχθροί αυτοί επεδίωξαν νά κτυπήσουν ή υποτάξουν τήν Φυλή μας, άναγνωρίζοντας,
όμως, καί συνειδητοποιώντας τήν ϋπαρξί της. Υπήρξαν, όμως, καί Ιστορικά
αντίπαλοι, οί όποιοι δέν είχαν κίνητρα γεωπολιτικά ή γεωοικονομικά, άφοΰ δέν
είχαν οί ίδιοι γεωπολιτική ύπόστασι, άλλά έκινούντο άπό τόν φθόνο κατά τής
πολιτιστικής μας ακτινοβολίας καί άπό τήν εχθρότητα προς τό Ελληνικό Πνεύμα
καί τόν "Ελληνα Λόγο πού τούς παρεμπόδιζε στίς κοσμοκρατικές καί εξουσιαστικές
τους βλέψεις.
"Ετσι οί αρχαίοι Ιουδαίοι προσεπάθησαν νά δυσφημίσουν
τόν τότε Ελληνισμό καί, επηρεασμένοι άπό αυτούς, μία μερίδα Χριστιανών τόν
έχθρεύονταν καί άν καί οί ίδιοι Ελληνικού γένους, έθεώρουν τήν Ιδιότητα τοϋ
Χριστιανού ώς υποκατάστατο τής Ελληνικής εθνικής ταυτότητος. Αργότερα, άλλοι Εβραίοι ύπεκίνησαν τό Ισλάμ,
τήν Είκονομαχία κατά τοϋ Βυζαντινού Ελληνισμού όχι μόνο στό στρατιωτικό, άλλά
καί στό ιδεολογικό επίπεδο, ένώ οί Σταυροφόροι τοϋ Παπισμού, ιδεολογικά και
αυτοί τέκνα τοϋ Εβραϊσμού, κτυπούν τόν Ελληνισμό.
Άπό τήν Άναγέννησι καί μετά ό Ελληνισμός υπονομεύεται
ιδεολογικά ώς πρός τά στοιχεία τής Ιδεολογικής του υποστάσεως. Άπό τήν
Έρασμιακή διαστρέβλωσι της Ελληνικής γλώσσης φθάνουμε στίς ψευδοθεωρίες τοΰ
Φαλμεράϋερ γιά τήν Φυλή μας καί τοϋ Ψυχάρη, πάλι γιά τήν γλώσσα μας. Ό Πανσλαυϊσμός
καί ό Σοβιετισμός, στήν συνέχεια, δημιούργησαν τίς θεωρίες περί τής Βουλγαρικής
Μακεδονίας, περί τής Μακεδονικής ψευδοεθνότητος, περί Κουτσοβλάχων, Αρβανιτών,
ένώ ό Παντουρκισμός βλέπει «Τούρκους» στήν Ελληνική χερσόνησο πού φέρουν όμως, Ελληνικά άντί Μογγολικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα άλλοι
«διανοούμενοι» ανακαλύπτουν τήν παρουσία... σημιτοαιθιόπων στήν Μινωική Κρήτη.
Μέ βάσι τίς θεμελιώδεις έννοιες τής Φυλής, τοϋ "Εθνους
καί τής Εθνικής Συνειδήσεως θά προσπαθήσουμε νά αποκαταστήσουμε τήν πραγματική
εικόνα τοϋ Ελληνικού "Εθνους, όχι μόνο σήμερα, άλλά διαχρονικά, ή οποία, όπως
θά δούμε, είναι εικόνα «ποικιλίας» μέσα στήν ενότητα.
Τήν έννοια τής Φυλής έχρυμε προσδιορίσει σέ άλλη μας άνάλυσι
αύτής τής στήλης. Εκείνο πού επισημαίνουμε έδώ είναι ή φυλετική ομοιογένεια
πού έχει διαπιστωθεί άπό πολλές έρευνες σέ ολόκληρη τήν περιοχή πού περιλαμβάνει
τήν Χερσόνησο τοϋ Αίμου, τό ΑΙγαΐο καί τήν Δυτική Μικρά 'ΑσΙα μέ τήν βόρεια της
παραλιακή ζώνη μέχρι τόν Καύκασο. Αυτή είναι καί ή Ιστορικά γνωστή έξάπλωσις
τοϋ Ελληνισμού στίς περιόδους ακμής του. Άπό τίς ανθρωπολογικές έρευνες πού προανεφέραμε
ή τελευταία, αυτή τοϋ Άρη Πουλιανοΰ, έπεξετάθη καί στά αρχαιολογικά ευρήματα,
ανθρωπολογικά καί εκείνα τών έργων τέχνης, μέ αποτέλεσμα τό συμπέρασμα αυτό
τής εξαπλώσεως τής Φυλής μας νά έπεκταθή καί στό Ιστορικό παρελθόν, μέ
χρονικά όρια αυτά τοϋ 2.000 π.Χ., παλαιότερα τοΰ οποίου δέν υπάρχει Ικανοποιητικός
αριθμός ευρημάτων.
"Ετσι οί λαοί τής Βαλκανικής καί τής Δυτικής Μικρός
'Ασίας ανήκουν σέ μία Φυλή, είναι συγγενείς καί έχουν τήν ίδια καταγωγή καί ρίζα,
πολύ δέ περισσότερο οί διάφορες δήθεν μειονότητες.
Πώς, όμως, προέκυψε ή Ελληνική συνείδησις; Ή Ελληνική Εθνική
Συνείδησις, σάν συλλογική συνείδησις τής Φυλής περί τής υπάρξεως καί
Ιστορικής της συνεχείας συναντάται αδιάκοπα στίς Ιστορικές πηγές σ' όλο τό χρονικό
μήκος τής γνωστής Ιστορίας καί ή απαρχή της χάνεται στά προϊστορικά βάθη.
Οι "Ελληνες μπορεί νά υπήρξαν φύλα μέ σχετικές
διαφοροποιήσεις Πελασγών, Αχαιών, Ιώνων, Δωριέων, όπως καί στήν νεώτερη
Ιστορία Αρβανιτών, Σαρακατσάνων, Καραγκούνηδων, Βλάχων κλπ., υπεράνω όμως αυτών
υπήρξαν "Ελληνες κατά κοινή συνείδησι, έστω καί άν καί στή συλλογική
ονομασία υπήρξαν διαφοροποιήσεις; Γραικοί, Ρωμηοί, Χριστιανοί (ώς Εθνική
προσωνυμία) μέ σαφή διαφοροποίησι πρός τούς Βαρβάρους, Φράγκους, Τούρκους,
ανάλογα μέ τήν Ιστορική περίοδο.
Βάσις τοΰ Ελληνικού "Εθνους υπήρξε ή Συλλογική Εθνική
Συνείδησις.
"Αλλα Ιστορικά γνωρίσματα όπως ή κοινή γλώσσα, θρησκεία,
πολιτισμός, ήθη καί έθιμα, είναι σημαντικά ενισχυτικά στοιχεία τής Εθνικής
ταυτότητος, άλλά όχι καί τέτοια «έκ τών ών ούκ άνευ», θά
πρέπει έδώ νά έπισημανθή καί ή σχέσις τής ατομικής εθνικής συνειδήσεως μέ τήν
συλλογική εθνική συνείδησι. Μέ τήν συλλογική εθνική συνείδησι, ή φυλετική
ομάδα αντιλαμβάνεται τήν διϊστορική της ϋπαρξι. Αντίθετα μέ τήν ατομική
εθνική συνείδησι τό κάθε άτομο αποδέχεται τήν ένταξί του στό συγκεκριμένο
"Εθνος. Ή συλλογική, όμως, εθνική συνείδησις προϋπάρχει τής ατομικής καί
γεννάται καί εξελίσσεται βάσει τής δικής της Ιστορικής δυναμικής.
"Ετσι τό ζήτημα τής Έθνότητος δέν είναι, όπως
διατυπώνουν ώρισμένοι, απλώς ζήτημα ατομικής επιλογής τών ατόμων «κατά συνείδησιν»,
άλλά πρόκειται γιά μία βαθύτερη Ιστορική διεργασία. Είναι, βέβαια, δυνατόν ένα κομμάτι μιας φυλής - έθνους, όταν
αποκοπή άπό τόν εθνικό κορμό, καί κάτω άπό συνθήκες έντονων πιέσεων, ξένης
κυριαρχίας, προπαγάνδας κλπ. νά δημιουργήση συνείδησι ιδιαιτέρας έθνότητος. Ή
διαδικασία αυτή έγέννησε τους "Αλβανούς, Βουλγάρους καί Τούρκους άπό
άποκοπέντα τμήματα τής Ελληνικής Φυλής! Καί τό ίδιο
επιχειρείται σήμερα: Τεχνητές «μειονότητες» μέσα στό Ελληνικό
Κράτος νά δημιουργήσουν ιδιαίτερη συνείδησι.
Πώς προέκυψαν, όμως, οί «μειονότητες» αύτές;
Είναι εύκολο νά διαπιστωθή ότι κατά τίς φάσεις ακμής τών
πολιτιστικών κύκλων στήν Ελληνική Ιστορία εμφανίζεται μία αντίστοιχη άκμή στίς
πόλεις καί μία έντονη κινητικότης, επικοινωνία, εσωτερικές μεταναστεύσεις και έξαρσις
τοΰ εμπορίου. Τά φαινόμενα αυτά όδηγοϋν σέ μία όμογενοποίησι τοϋ πληθυσμού.
Στήν περίοδο παρακμής, όμως, οί δομές καταρρέουν καί ό πληθυσμός συσπειρώνεται
καί απομονώνεται στίς μικρές κοινότητες, αγωνιζόμενος γιά τήν έπιβίωσι. Τό
φαινόμενο αυτό επιτείνεται καί άπό τήν γεωγραφική διαμόρφωσι τής χώρας, μέ τήν
πανσπερμία τών Αιγαίων νήσων καί τόν έντονο διαμελισμό τής Στερεάς
"Ελλάδος.
Σάν αποτέλεσμα, παρατηρούνται εμφανίσεις διαφοροποιημένων
όμαδώσεων μέσα στό σώμα τοΰ έθνους μέ ιδιαιτερότητες στά ήθη, έθιμα καί στίς
διαλέκτους. "Οταν υπάρχει καί ξένη επιρροή ή κυριαρχία, οί διαφοροποιήσεις
αυτές δυνατόν νά προχωρήσουν καί στήν γλώσσα καί θρησκεία. Λόγω τής αναπαραγωγής
αριθμού γενεών άπό περιωρισμένο κύκλο ατόμων, φαινόμενο πού αποκαλείται ενδογαμία,
τονίζονται κατά διαφορετικό τρόπο καί ώρισμένα φυλετικά χαρακτηριστικά, χωρίς βέβαια νά επηρεάζεται ό βασικός γονότυπος τής Φυλής.
"Ετσι έχουμε καί φαινομενικές φυλετικές διαφοροποιήσεις. . Ή διαδικασία
αυτή, μετά τήν παρακμή τοϋ Μυκηναϊκού Πολιτισμού παρήγαγε τά διάφορα φύλα τών
Ιώνων, Δωριέων κλπ. Κατά τήν Φραγκοκρατία και Τουκροκρατία, αντίστοιχα,
παρήγαγε τά 'Ελληνικώτατα φύλα τών Αρβανιτών, Βλάχων, Σλαυοφώνων τής
Μακεδονίας, Πομάκων, Καραγκούνηδων, Σαρακατσάνων κλπ., πού, φυσιολογικά,
απορροφώνται σήμερα στήν κοινή μάζα τών Νεοελλήνων, πού διανύουν τήν μετά τήν
παρακμή περίοδο.
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι οί διάφορες ονομασίες
ψευδομειονοτήτων σιόν "Ελληνικό χώρο δέν προσδιορίζουν παρά ομάδες καί
εκφράσεις τής Ελληνικής Φυλής καί τοϋ "Ελληνικού "Εθνους, απογόνους
τών κοινών μας αρχαίων προπατόρων. "Αποτελεί δέ ύποχρέωσι τοΰ "Ελληνικού
Κράτους όπως όλες αυτές οί ομάδες διά τής παιδείας συνειδητοποιήσουν τό γεγονός
αυτό, ώστε νά άποτραπή ή πιθανή διεργασία δημιουργίας ιδιαιτέρας εθνικής
συνειδήσεως άπό κάποια άπό αυτές.
Πρόδρομος Κούρτογλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π