Ο Λαός μας στήν ιστορική του πορεία - τρεις χιλιάδες χρόνια
- αγωνίζεται σκληρά. Κάποτε φθάνει χαμηλά καί υστέρα ξαναγιεννιέται. Αγωνίζεται
και δημιουργεί. Δημιουργεί πολιτισμούς, κύκλους, πού βγαίνουν ό ένας μέσα άπό
τον άλλο σαν στεφάνια, άλλα άκάνθινα καί άλλα στολισμένα μέ διαμαντόπετρες.
Αυτά πρέπει νά είναι συνείδησις γιά τόν "Ελληνα.
Τί γίνεται όμως σήμερα; Πώς μπορούμε νά δικαιολογήσουμε τήν έλλειψη
των γνώσεων; Πώς δίκαιολογείται ή άρνησις τής πραγματικότητας; Πού υπάρχει ή
λογική; Πού βρίσκονται κρυμμένα τά συναισθήματα τού λαού μας;
Ποιά στάσι έχουν πάρει αυτοί πού καθοδηγούν σήμερα τό Λαό
μας πολιτικά καί πνευματικά; Αντιμετωπίζουν άραγε σωστά τό πρόβλημα, έχοντας
άντιληφθή τήν φύαι καί τίς διαστάσεις του; Ή μήπως ή στάσι τους οδηγεί στήν αποκοπή
άπό τήν τεράστια πνευματική κληρονομιά μας;
"Αν ισχυρισθή κανείς τήν τραγική αλήθεια τής τελευταίας
παραγράφου ίσως θεωρηθή υπερβολικός. Δεν μένει λοιπόν παρά νά εξετάσουμε τά
γεγονότα πού θά στοιχειοθετήσουν τά συμπεράσματα μας.
Ιανουάριος 1976. Συνεδρίασι σχετική μέ τά προβλήματα τής
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, όπου συμμετέχουν ό πρωθυπουργός τών Ελλήνων, υπουργοί καί άνθρωποι
των γραμμάτων. Αναφέρονται διάφορες απόψεις, άνταλάσσονται γνώμες καί φθάνουμε
στό σημείο πού μάς ενδιαφέρει. Ό Πρωθυπουργός προσπαθεί νά μεταπείση τόν
γνωστό φιλόσοφο, ακαδημαϊκό I. Θεοδωρακόπουλο, πού επιμένει νά μή καταργηθή ή
διαδαακαλία τών αρχαίων Ελληνικών στά γυμνάσια. Τό επιχείρημα του: «Καί έγώ
έμαθα τούς αρχαίους συγγραφείς άπό τίς Γαλλικές μεταφράσεις, όταν ζούσα στό
Παρίσι»
Φθινόπωρο τού 1976. Δίδεται Πρωθυπουργική συνέντευξι στό
γνωστό Περιοδικό TIME. Ό πρωθυπουργός αποκηρύσσει τού ς πολιτικούς φιλοσόφους
λέγοντας; «...Ή φιλοσοφία καθιστά τούς πολιτικούς ανικάνους νά δράσουν»
Αυτά δεν είναι συλλογισμοί ή επιχειρήματα, είναι γεγονότα,
αδιάψευστα.
Δείγματα αποκαλυπτικά, γιά τήν ποιότητα καί τήν νοοτροπία
αυτών πού κατέχουν τήν εξουσία σήμερα. Βέβαια υπάρχει καί ή πρακτική πλευρά τού
ζητήματος καί ή πολιτική άξιολόγησι. 'Αλλά υπάρχουν τρομακτικές προεκτάσεις,
πού είναι συνέπεια τής ηθικής διαστάσεως. Γιατί ό εκφραστής τών απόψεων αυτών
ανήκει σέ ένα Λαό που στήν ιστορική του πορεία δημιούργησε δύο πολιτισμούς παγκοσμίου
ακτινοβολίας. Καί πού σήμερα έχει χρέος μέσα άπό τά συντρίμμια ενός πολιτισμού
που κατέρρευσε νά δημιουργήση καινούργιο.
Κανένας δεν έχει τό δικαίωμα νά άπορρίπτη δημιουργήματα ενός
Πολιτισμού, φάρου καί φωτοδότου τής οικουμένης. Καί είναι παράδοξο νά άρνήται
τήν Ελληνική σκέψι, δημιουργό τών εννοιών τής επιστήμης καί τής φιλοσοφίας.
Γιατί τά πνευματικά δημιουργήματα τών αρχαίων Ελλήνων μέ τά δημιουργήματα τών
μετέπειτα πνευματικών ηγετών, πού ανέδειξε τό Γένος είναι πολύτιμη πνευματική
κληρονομιά, φθάνουμε στό σημείο πού μάς ενδιαφέρει. "Αν καταργηθούν τά αρχαία
Ελληνικά, άν καταργηθή ή Ιστορία, άν διαστρεβλωθή ή γλώσσα τότε πώς θά είναι
δυνατή ή προοέγγισι, έστω, τού πνευματικού αυτού θησαυρού; Μήπως άπό τίς
Γαλλικές μεταφράσεις;
"Ετσι μέ τόν τρόπο πού καθοδηγούν δημιουργούνται τά
ρήγματα, δημιουργούνται τά κενά. Καί ό "Ελληνας αγνοεί.
Αγνοεί τήν ύπόστασί του καί τήν ταυτότητα του.
Αγνοεί τό μεγαλείο καί τήν δόξα τών προγόνων του.
Αγνοεί τίς θυσίες, τό αίμα πού άφθονο πότισε τή γή μας.
Καί έτσι φθάνομε στό χειρότερο σημείο, στό αποτέλεσμα. Νά
άγνοή τίς υποχρεώσεις του απέναντι στό Λαό του, απέναντι στήν ύπαρξί του,
απέναντι στήν ιστορία του.
Τά πλήγματα πού δέχεται ή παιδεία αποτελούν Εθνική συμφορά.
Τά αποτελέσματα είναι καί άμεσα, άλλά καί μακροπρόθεσμα, πού θά φανούν μέ τήν
δημιουργία τών απαίδευτων Ελλήνων, τών ξεκομμένων άπό τήν Εθνική Παιδεία καί
τήν Ελληνιστική σκέψι.
Άπό τήν άλλη πλευρά, ή μαρξιστική διανόησις τρίβει τά χέρια
της άπό χαρά, μέ τά κενά πού δημιουργούν οι σύμμαχοι της, στήν προσπάθεια τού
αφελληνισμού. Τά κενά πού έρχεται νά τά καλύψη μέ τά έξαμβλώματά της. Καί έτσι
διευκολύνεται στήν λυσσώδη προσπάθεια της εναντίον τής Ελληνικής παιδείας καί
τού Ελληνικού πνεύματος, πού είναι πολύμορφη καί μέ πολλά ιδιαίτερα
γνωρίσματα. Μέ τί θά άντικατασταθή ή βιβλιοθήκη τών Ελλήνων κλασσικών; Μά μέ
τήν Μαρξιστική - Λενινιστική βιβλιοθήκη φυσικά. Τί νά τούς κάνωμε τούς
πολιτικούς φιλοσόφους, τόν Αριστοτέλη καί τόν Πλάτωνα; «Ή φιλοσοφία καθιστά τούς
πολιτικούς ανικάνους νά δράσουν». Στ ήν άκρη λοιπόν. Ποιοι θά πάρουν την θέσι
τους; Μά φυσικά, ό Μαρξ, ό Λένιν, ό "Εγκελς κ.ά. Ή κυριαρχία σήμερα, των
μαρξιστών στόν φοιτητικά χώρο αποδεικνύει την πρακτική εφαρμογή τών
προηγουμένων. Άλλά δέν είναι μόνον αυτό. Τό Ιδιο γίνεται και στήν μέση εκπαίδευση.
Ό συλλογικός υλισμός, πού αποτελεί τήν ουσία της μαρξιστικής ιδεολογίας, πρέπει
νά περάση στίς ψυχές τών νεαρών Ελλήνων.
Και έτσι παρατηρούμε τήν προσπάθεια
τών αριστερών νά πολιτικοποιήσουν τίς μάζες τών Ελλήνων μαθητών καί
σπουδαστών. Καί τό επιτυγχάνουν με τήν 'ένταξί τους στίς μαρξιστικές
παρασχολικές οργανώσεις. Βέβαια δέν πρόκειται γιά τήν άπόκτησι πολιτικής
συνειδήσεως, πού θά βοηθήση τόν αυριανό «ακαδημαϊκό πολίτη» στήν συνειδητή
συμμετοχή του στήν προσπάθεια τού Λαού μας. Πρόκειται γιά κομματικό
προσανατολισμό χωρίς κανένα ιδιαίτερο περιεχόμενο. Προοπτική, ή δημιουργία
πειθήνιων οργάνων τού κομματικού μηχανισμού καί ή προσβολή της νεανικής ψυχής
άπό τό δηλητήριο τού μαρξισμού. Πειθήνια όργανα στήν υπηρεσία τού κόμματος ή
τής Μόσχας. Διάβρωσι τής Εθνικής συνειδήσεως μέ τόν διεθνισμό, τό προσωπείο τού
δουλικού παρασιτισμού στους αύθέντες τού Κρεμλίνου.
Αντιμέτωπη μέ τήν προσπάθεια τού αφελληνισμού καί τής
εξαφανίσεως τής Ελληνιστικής παιδείας έρχεται ή Εθνικιστική ιδεολογία. Κηρύσσεται
αγώνας σκληρός καί αδυσώπητος. Γιατί οι Έλληνες πρέπει νά μάθουν τήν αλήθεια.
Γιά τόν Εθνικισμό ή παιδεία είναι τό κρουστικό όργανο τού
σπινθήρα τού πολιτισμού.
Γιά τόν Εθνικισμό μόνον μέ τήν παιδεία μπορεί νά άποφευχθή ό
ιστορικός θάνατος τής φυλής μας καί νά παταχθή ό εκφυλισμός.
Πρέπει νά σταματήση τό παιχνίδι των λέςεων καί ή τεχνητή καί
εξαγορασμένη παιδεία. Τό Κράτος πού ενστερνίζεται τήν Εθνικιστική ιδεολογία
παρέχει τήν παιδεία σέ όλους τους πολίτες, μέ σκοπό τή δημιουργία
συνειδητοποιημένων πολιτών φορέων τής δημιουργικής προσπάθειας καί τού
πνεύματος τής ηθικής ρωμαλεότητος.
Άλλά εδώ υπάρχει τό σημείο πού πρέπει νά δοθή ερμηνεία στόν
όρο παιδεία. Νά ξεκαθαρισθή τι εννοούμε καί τί ζητάμε άπό τήν παιδεία.
Τήν παροχή τών απαραιτήτων γνώσεων, τήν σχετική διαμόρφωσι
τού χαρακτήρα, τήν παροχή πληροφορήσεως, σχετικά μέ τά μεγάλα "Εθνικά
ζητήματα, πού αφορούν στήν ύπόστασι καί τήν έπιβίωσι τού "Εθνους, καλούμε
παιδεία. Τήν παροχή τού πνευματικού θησαυρού, μ' όσο τό δυνατόν καλύτερο καί
πληρέστερο τρόπο, στους πολίτες, πού δημιουργήθηκε στήν τρισχελιετή ιστορική
πορεία τού λαού μας, θεωρούμε ΒΑΣΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΙ τού Κράτους. Σάν συνέπεια όλων
τών προηγουμένων προκύπτει ότι παιδεία δέν ειναι μόνον αυτή πού δίδεται στήν
διάρκεια τής στοιχειώδους, μέσης καί ανωτέρας ή ανωτάτης εκπαιδεύσεως. Ή
Παιδεία τού κράτους προς τούς πολίτες παρέχεται μέ τήν κατάλληλη πληροφόρησι
καί διαφώτισι άπό τά μέσα ένημερώσεως. Παρέχεται επίσης μέ τίς λεγόμενες
πολιτιστικές εκδηλώσεις, μέ τό θέατρο, τόν κινηματογράφο, τήν λογοτεχνία, τίς
καλές τέχνες. Καί έτσι δημιουργείται τό κατάλληλο πνευματικό καί ηθικό
υπόβαθρο πού μέ τήν βιολογική άκμή στηρίζουν τό Έθνος.
"Ο πολιτιστικός
άξονας αποτελεί τόν οδηγό αυτής τής προσπάθειας, καί κτίζεται τό πολιτιστικό
πλέγμα καί προχωρά ό πολιτιστικός κύκλος μέ τήν ταυτόχρονη άνέλιξι τού
"Εθνους. Μ' αυτό τό πνεύμα ερμηνεύει ή Εθνικιστική Ιδεολογία τόν όρο
παιδεία. για αυτό τόν λόγο κρίνεται απαραίτητη ή δημιουργία ακαδημιών μέ σκοπό
τήν παροχή ανωτάτου επιπέδου παιδείας σέ όλους τούς πολίτες, χωρίς χρηματική
αμοιβή, ανεξάρτητα άπό τήν επαγγελματική τους άπασχόλησι ή τήν ηλικία. Γιά νά
δίδεται ή γνώσις, ή πληροφόρησις καί νά γνωρίζη ό κάθε "Ελληνας τόν
πολιτιστικό θησαυρό τού Έθνους του. Καί παράλληλα νά δίδονται τά ερεθίσματα γιά
μελέτη, γιά έρευνα, γιά νέα δημιουργία. Πρέπει επίσης νά υπάρχουν σχολές
Εθνικής Μορφώσεως πού θά δίνουν ιδιαίτερο Εθνικό προσανατολισμό καί έξειδίκευσι
σέ Εθνικά θέματα. Καί όλοι οι οργανισμοί, όλες ο'ι ακαδημίες και οι Σχολές νά
λειτουργούν κάτω άπό τήν εποπτεία ενός ανωτάτου συντονιστικού οργάνου, πού θά σχεδιάζη
μακροπρόθεσμα.
Πολλοί σήμερα συνδέουν άστοχα τήν παιδεία μέ τήν
επαγγελματική έκπαίδευσι καί έξειδίκευσι. Πρέπει νά γίνη σαφής ό διαχωρισμός,
πού όταν έφαρμοσθή στήν πράξι θά λύση πολλά προβλήματα. Απλούστατα ή παιδεία πρέπει
νά καλύπτη, νά ύπερκαλύτττη γιά τήν ακρίβεια, τήν επαγγελματική εκπαίδευση πού
σ' αυτήν ανήκουν οι πανεπιστημιακές σχολές, τά πολυτεχνεία, οι τεχνικές σχολές
κ.ά. Καί στήν συνέχεια ό Έλλην πολίτης άφού μετά άπό σωστό επαγγελματικό
προσανατολισμό πάρει τίς γνώσεις καί τήν έξειδίκευσι πού είναι απαραίτητα
αρχίζει τήν προσφορά του στό κοινωνικό σύνολο καί μέ ευρύτερη τοποθέτησι στό
Έθνος του. Αλλά ή παροχή παιδείας, καί ή συνειδητοποίησι τών προσπαθειών δίνουν
νόημα δίνουν περιεχόμενο στον αγωνιζόμενο, στον εργαζόμενο Έλληνα. "Ετσι
πατάσσονται αμείλικτα ό παρασιτισμός καί ό εκφυλισμός. Αποκτάται πνευματική,
ψυχική καί ηθική ισορροπία. Καταξιώνεται ή ύπαρξι τού άτομου μέ τήν προσφορά
στό κοινωνικό σύνολο καί τήν δημιουργική προσπάθεια τού Έθνους.
Σκοπός τής Ελληνιστικής παιδείας, είναι ή πάταξι κάθε
μορφής σκοταδιστικής τυραννίας. Σκοπός, τής Ελληνιστικής Παιδείας, φορέας τού
Ελληνικού πολιτιστικού πνεύματος ή πάταξι τών φαινομένων τής παρακμής, τής
τυφλής βίας καί τής αναρχικής καί άποπροσανατόλιστης αμφισβητήσεως.
Ή Ελληνική παιδεία αποτελεί άπάντησι ατά αδιέξοδα τών
σημερινών κοινωνιών τού 2ου αιώνα καί στήν απλή αλλαγή τών προσωπείων τους.
Η Ελληνιστική Παιδεία, ή παιδεία τής ιδεολογίας τού
Εθνικισμού, αποτελεί θώρακα στά πλήγματα τού υλισμού τής ρευστότητας καί τού εφήμερου.
Αποτελεί θώρακα στίς αλλοτριώσεις τού άνθρωπου, στήν ψυχοσωματική του εξάρθρωοι
καί στήν άποκόλλησί του άπ' τήν πραγματικότητα.
Ή ΠΑΙΔΕΙΑ μας ανοίγει τό Νέο Δρόμο πρός τήν άνέλιξι τού
"Εθνους.
Αλληλοσυμπληρώνει τήν Εθνική μέ τήν Λαϊκή πραγματικότητα καί
αποτελεί βασικό λειτουργικό στοιχείο τής Αυριανής Κοσμογονίας, τού ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.
Κ. ΧΑΤΖΗΣΤΑΥΡΟΥ
το ιδεολογικό κείμενο δημοσιεύθηκε στο εθνικιστικό περιοδικό ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ τεύχος 58 τον Ιούλιο του 1978
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ομάδα του Κοινού Παρονομαστή δίνει την ευκαιρία στον καθένα να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς ύβρεις και προσωπικές αντιπαραθέσεις
Οι απόψεις, θέσεις του συγγραφέα- αρθρογράφου δεν υιοθετούνται απαραίτητα από την συντακτική ομάδα του Κοινού Παρονομαστή
Σχόλια που δεν θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα της ομάδος διαχείρισης δεν θα προβάλλονται
Ομάδα Κ.Π